cursebreaker schreef:Bedankt weer allemaal voor de reacties. Loopt toch erg uiteen ook zie ik met hoe iedereen het zou aanpakken haha.
Wij zitten overigens in het zuiden van het land en hier is het idd wel een gekte, zowel met koop als huur woningen; het is allemaal gewoon heel snel weg. Ik denk dat we dan idd dan wel weer ons huidige huis goed zouden kunnen verkopen - alleen waar wij mee zitten is gewoon dat we het fijner zouden vinden als we dit huis leeg konden zetten ipv dat we het moeten verkopen terwijl we er zelf nog inzitten, vandaar de keus om voor huren te kiezen.
Ik snap dat velen het idd anders zouden aanpakken, maar onze eerste keus blijft nu toch nog steeds particulier huren en we weten dat we dan geld weggooien en dan ook zeker een jaar eraan vastzitten, dus we gaan daar niet ‘blind’ in. Maar we geven voorkeur om ons huidige huis dan leeg te zetten en zo te verkopen en dan vanuit het huurhuis te gaan rondkijken naar ons droomhuis. Maar mocht dit dus niet haalbaar zijn, gaan we idd zeker nog eens met makelaars/banken om de tafel zitten en te bespreken wat onze opties zijn als we het nu te koop zouden zetten icm nu ook al rondkijken naar een nieuw huis - daar hebben we nog weinig onderzoek naar gedaan verder omdat we dus echt aan’t focussen waren op particulier huren en dan te koop zetten. Als we het huren van een vakantie huisje + gehele inboedel in opslag zetten (wat qua kosten net zo goed heel hoog is en niet veel goedkoper als dat we particulier zouden huren) zouden kunnen vermijden, heeft dat dus wel onze voorkeur en als dat betekent dat we dan idd bv. Een jaar vast zitten aan een particulier huurhuis vinden we dat niet erg. Voor ons gevoel geeft ons dat wel veel meer rust. Maar mocht idd blijken dat het gewoon niet haalbaar, is gaan we het zeker ook anders aanpakken en daar gaan we nu lig wel al wat meer onderzoek naar doen.
Ninx
We willen idd dus vermijden dat we in een biedingsoorlog terecht komen om ons droomhuis. Voorkeur gaat dan idd uit naar huren, verkopen en dan vanuit huurhuis de vrijheid hebben om te gaan bieden/kopen van een nieuw huis. Als het niet anders zou zijn, is vakantie park dus wel een optie voor ons, maar voorkeur gaat toch gewoon uit naar een gewoon huis huren - al is je huis nu makkelijk verkopen toch ook wel wat waard en moeten we dus echt even serieus om tafel gaan zitten met een makelaar en alles beter uitzoeken nu en kijken of we dan niet toch te koop moeten gaan zetten nu we er nog zitten. We willen idd graag het volgende huis kopen als het weer gunstig is en we die biedingsoorlog kunnen vermijden. Het is echt gestoord.
Hulde voor je gezond verstand!
Ik denk dat je doordacht bezig bent.
Weggooien van geld is een uitspraak die iedereen 'papegaait' van elkaar, maar vergeet niet dat het gros van de mensen alleen rente betaald aan de bank. Veel mensen lossen weinig of zo mondjesmaat af dat het niet of nauwelijks afwijkt van huren.
Maar dat verschil dat alle extra kosten en risico ook nog eens voor hen zijn.
Dus de eerstvolgende keer dat iemand zegt dat je met huren geld weggooit moet je ze maar zeggen dat ze zelf geld weggooien (rente) door zelf zoveel geld te lenen.
Hoe fijn is het dat je straks dit huis hebt verkocht, geld hebt weggezet, in een huurhuis zit waar iemand anders verantwoordelijk is voor alle extra kosten en onderhoud, en je op je gemak kunt zoeken naar een echt goede deal?
Dat geeft mentaal zoveel rust.
Veel mensen hebben nu financieel enorme gaten gegraven voor zichzelf, die kunnen geen kant meer op.
Ik zou dus een advertentie plaatsen op Marktplaats, briefjes ophangen bij de supermarkt, je hele netwerk laten weten dat je zoekt.
Eigenlijk ben ik altijd op die manier aan huurhuizen gekomen.