Wat doen met grote kelder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:47

Een eigen red room of pain? <<) :=

Wij hebben 100m2 kelder en hebben daarvan gemaakt: een slaapkamer voor in de zomer, een sportruimte, een opslag van eten en huishoudartikelen, een "werkhok" waar alle apparaten e.d. (en dat zijn er veeeeeeel) van mijn vriend staan en een rommelhok waar o.a. ook alle paardendekens (die op dat moment niet gebruikt worden) liggen opgeslagen. En er is nog de cv ruimte.

Van alle ruimte die we hebben, geniet ik toch het meest van de dekens en al de etensvoorraden daar kunnen opbergen en het slapen als het zo bloedheet is.
Laatst bijgewerkt door Delaja op 10-09-20 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 13:49

Ik heb vroeger wel gedroomd van een grote bibliotheek. Maar lees nu alleen nog maar ebooks en heb (bijna) alle boeken weg gedaan. 1 ereader in je bibliotheek is een beetje karig. :D
Afgezien daarvan heb ik in mijn huiskamer een heerlijke plek om te lezen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:29

Blijheid schreef:
Ik kan me voorstellen dat als je graag tekent (of iets anders creatiefs doet, het super fijn is als je een plek/bureau hebt waar je dingen kan laten liggen in plaats van dat alles geregeld van tafel moet.

Juist voor een teken- of andere beeldende kunst hobby is een kelder niet echt ideaal. Nooit goed daglicht.

Paardenfan25

Re: Wat doen met grote kelder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:08

Panic room? Of gewoon verhuren aan studenten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:40

Ik zou er een bioscoop kamer van maken. Verhoogde plateaus zodat je een twee tal rijen met relax fauteuils/oude bioscoop stoelen kunt neerzetten en dan een groot scherm met goede beamer, muren mooi aankleden met verlichting en film posters bv en eventueel ergens een kast met een dvd collectie enz, een popcorn machine en een kast met snoep mooi gepresenteerd enz. Ik zie het helemaal voor me haha! Voordeel van een kelder is ook dat het makkelijk donker te maken is omdat er meestal al niet veel lichtinval is en je ook met geluid dan niet snel bang hoeft te zijn voor overlast.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:59

Ik zit nu te twijfelen om mijn man gek te maken voor een zwembad. Heb de schuur al willen opofferen, toen de nieuwe garage, maar de kelder is wel ideaal :) Alleen iets kleiner en moet dan uitgegraven.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 22:42

Kelder is dan handiger, hup zo naar beneden en je kunt zwemmen. Hoe groot wordt het bad dan?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:48

Bij een zwembad wel op diverse dingen letten; is de fundering sterk genoeg, want wat zit er onder de kelder? En kun je vocht en warmte makkelijk kwijt? Je wilt niet dat de vocht in je muren en plafond trekken.
Dieren/kinderen (op bezoek) die zonder toezicht niet bij het zwembad moeten kunnen komen, het regelmatig verversen van water en het voorkomen van legionella... Uitdagingen genoeg! Maar als het lukt... :D

Daarnaast zou ik ook een nooduitgang willen hebben in een kelder. In het verleden zijn er branden geweest waarbij iemand zat opgesloten in de kelder. Al is het maar een raam waar je makkelijk doorheen kunt. Gezien het een kelder is kán het raam hoog zitten. Dus een laddertje erbij. Niet zo'n lelijk keukentrapje, maar bijvoorbeeld een rails waarbij je de ladder onder het raam kunt schuiven.

Zelf zou ik een ruimte inrichten als tv-ruimte/chillruimte. Een bank met als dekens schone paardendekens. Een kleine bar met een koelkastje (koud drinken) en voorraadkast. Barkrukken gemaakt van paardenzadels en een goed grote tv aan de muur.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:59

Wij zijn bij een onderkelderd huis wezen kijken waar ze een bar, sportzaal en zwembad in hadden gemaakt. Met name dat laatste bleek wel lastig te zijn.
En zelf in een volledig onderkelderd huis gewoond. Daar hadden we een speelkamer voor de kinderen, kantoor, bioscoopzaal en sauna in aparte ruimtes gemaakt. Vond ik ook wel ideaal.