Hoe maken jullie thuis schoon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:01

Giolli schreef:
Benfan schreef:
Ik nodig mijn moeder uit voor koffie...

Same, maar ik weet niet of jij bedoeld dat je het haar laat doen? :') Maar ik kan ineens heel goed en snel schoonmaken als ik weet dat ze straks komt. :=

Haha bezoek helpt hier ook altijd, al merk ik wel dat ik daar steeds makkelijker in word als het goede vrienden, of familie als broers en zussen zijn, zo jammer van mijzelf :')
Laatst bijgewerkt door Rosebud op 18-08-20 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:01

-3 keer per week stofzuigen en dweilen.
-1 keer per week badkamer en toilet helemaal on het sopje
-Beddengoed 1 per week wisselen.
-tuinonderhoud om de 14 dagen zoals onkruid plukken en keukenkastjes uitdoen.
- iedere dag planten water geven.
-iedere dag hondenpoepjes opruimen
- om de dag kattenbak verschonen
- 1 keer per week hoes bank in de was.
Hier 2 personen, 2 honden en 1 kat.

Wil binnen kort een stoomreiniger aan schaffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:02

Ik dweil dus echt bijna nooit _O- maar heb geen dieren en altijd schoenen uit in huis.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:02

Kana schreef:
troi schreef:
Same here! Ik heb veel leukere dingen om te doen. Poetsen is zonde van mijn tijd.
Naast de noodzakelijke zaken als de was en de vaat (die hebben de vervelende neiging anders op te raken :P ) zal ik paar keer per week stofzuigen en de plee poetsen, en de rest poets ik een paar keer per jaar ofzo.. Of als het me irriteerd

Maar heb jij dan geen shampoo laag op je badkamer tegels die vettig is?

Hoe kom je aan een shampoolaag op je badkamertegels? :?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:04

Ik lees vaak de keuken elke dag, maar neem je dan ook echt alle deurtjes aan de buitenkant af? Het aanrecht maak ik een paar keer per dag schoon, het fornuis als hij vies is en de gootsteen en grondig 1 keer in de week. Maar de deurtjes nog niet eens 1 keer per maand denk ik.

De wastafel en WC doe ik om de paar dagen of als ze vies zijn tussendoor. Maar de tegels doe ik misschien maar 1 keer per jaar. Grote badkamer, helemaal rondom tegels tot het plafond. Dat is wel een klusje van minimaal 2 uur om schoon te maken.

@Azmay: ik hoop dat je er iets aan hebt. Bij mij was het probleem dat ik niet wist waar ik moet beginnen, daar helpt de app wel mee.

Bij grote klussen zet ik timers, elke 10 minuten om te kijken of ik nog doe wat ik moest doen. Na een half uur ga ik dan even 10 minuten iets voor mezelf doen, ook weer met timer. Werkt voor mij heel goed.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:04

3x per week dweilen? Bij mij is dat ongeveer 3x per jaar := (echt heel slecht I know) Stofzuigen doe ik bijna elke dag (kruipend kind hier)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:05

zonnebloem18 schreef:
Ik lees vaak de keuken elke dag, maar neem je dan ook echt alle deurtjes aan de buitenkant af? .

Niet zozer de deurtjes, wel de handgrepen. Want hoe vaak ik niet met vieze handen sta en dan denk..chips... vergeten xx uit de kast te pakken..... is best vaak. :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:06

Rosebud schreef:
3x per week dweilen? Bij mij is dat ongeveer 3x per jaar := (echt heel slecht I know) Stofzuigen doe ik bijna elke dag (kruipend kind hier)

Ik drop deze even hier in de categorie tips & tricks:

Afbeelding

Sicayes

Re: Hoe maken jullie thuis schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:07

:') :') _O- _O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:07

Ik doe 1x per week de buitenkant van de keukenkastjes af en de binnenkant minimaal 1x per jaar maar probeer vaker.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:09

_Penotti schreef:
Als je na het douchen even met de handdoek waar je je mee afgedroogd hebt alles vlug droog maakt heb je al veel gewonnen :j

Ja klopt, doen wij ook altijd! Dichte douche hier, dus de badkamer wordt amper vochtig/vies scheelt ook al een boel. En als ik stofzuig, stofzuig ik meestal even alles, dus ook de wc en badkamer etc.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:10

SinneJ schreef:
Rosebud schreef:

Ik drop deze even hier in de categorie tips & tricks:

[ [url=m/DKYxCL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whahaha ik ga hem gelijk bestellen :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:14

@rosebud Alleen het pakje of ook het apparaat :Y)

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:15

zonnebloem18 schreef:
Ik doe bijna elke dag een beetje. Omdat ik vanwege mijn ADD er altijd veel moeite mee heb gehad gebruik ik nu een app. Die heeft Tody en daar kan je per ruimte aangeven wat er gedaan moet worden en hoe vaak. Als je iets hebt gedaan vink je het af en dan zie je precies wat er nog wel gedaan moet worden.

Zo ziet hij er nu uit bij mij. En nee ik ben niet heel smerig, maar net terug van 2 weken vakantie. Vanavond en morgen weer verder poetsen.
[ [url=m/k408jc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan echt van alles er in zetten, zelfs wanneer je je bed moet verschonen bijvoorbeeld.

Oohhh ik ga dit ook proberen! Ik heb ook add en hou van een schoon huis dus het kost mij eeuwen omdat ik niet efficiënt werk..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 15:18

fjordjes schreef:
De wondersponsjes van de action vind ik ook een hele fijne om mee te werken. 5 sponsjes voor 89 cent. Krijg je je rvs kraan weer kalk druppels vrij mee en de strepen van schoenen van de vloer. Gaan wel gauw stuk maar voor dat geld vind ik dat niet zo erg.

Zelfs viezigheid op je witte schoenen of zolen gaan ermee af! :D

Hier altijd een pakje op voorraad!!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:21

Dat wasparfum lijkt me ook wel wat, maar vind de verzendkosten zo hoog :=

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:44

Ik ben soms nogal lui :+

Een waterontkalker heeft hier veel verschil gemaakt, vooral in de badkamer.

Verder moet ik elke dag stofzuigen door de honden := dweilen minstens 1x per week, maar probeer ik wel vaker.
Het aanrecht ligt er meestal wel netjes bij maar de afwas blijft soms wel een dagje staan O:)
Eigenlijk probeer ik verder alles 1x per week wat grondiger aan te pakken (afstoffen, opruimen, was opvouwen, keukenkastjes opruimen ..)

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:48

Zo min mogelijk... :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:02

Stofzuigen doet mijn partner. Ik vind zelf veel te weinig... Zou eigenlijk twee keer per week moeten ipv 1 keer per week. Daarnaast dweil ik om de week. Badkamer en wc elke week helemaal in een sopje. Aanrecht echt meerdere keren per dag. Dat moet gewoon schoon zijn. Het bed verschoon ik elke week.

Ramen zemen doe ik om de twee maanden binnen en buiten!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:08

Huishouden?? Wat is dat, ik heb altijd bewondering voor mensen waar het zo schoon en heel erg netjes is. Lukt mij niet maar ik zit er ook niet mee, natuurlijk het sanitair word uitstekend bij gehouden en de stallen en kattenbakken ook maar verder? Net zoals het uitkomt. Voordeel is wel dat al mijn volwassen kinderen extreem netjes zijn, die hebben gezien hoe het niet moest. En verder, ik heb een bordje hangen, Goh, gisteren was mijn huis nog opgeruimd en schoon, heb je net gemist.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:35

Keuken houden we bij, keertje vegen ook als het echt moet. Kattenbak en badkamer idem. Tafels nemen we na veruit ook af. Douche/bad na gebruik afdrogen. En verder doet de poetshulp alles :j

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:46

Ik vind het wel knap hoe sommige mensen zo vaak en zo veel kunnen poetsen.
Wij hebben beide een fulltime baan en een kleine meid en dan blijft er nog maar bar weinig tijd over om 3x per week te dweilen of de keukenkastjes zo vaak te doen bijv.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:01

Geen tijd en geen zin hier. We zijn beide erg druk en zo vuil wordt het gelukkig niet. Maar zonder poetshulp wil ik echt niet meer.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:04

In het verleden ook fijne poetshulpen gehad. Maar de laatste jaren was het drama om een fatsoenlijke te vinden. Nu met mijn robotjes kan ik het zelf voor de rest wel af en mijn huis is dan echt altijd schoon.
Dagelijks een poetshulp is iets te gortig voor mij.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:05

De onze kont om de week 4 uur. En ze werkt heel goed amai!