Lindor92 schreef:Vloerverwarming in slaapkamers zou ik afraden. Deze doe je toch bijna niet aan. Wij hebben elektrische verwarmingsplaten op slaapkamers deze verwarmen erg snel als dat nodig is.
Snap ik, maar we kunnen er niet voor kiezen om het niet te doen. Het is standaard. Wat ook standaard zou zijn is dus dat we maar 1 thermostaat zouden hebben voor het gehele huis. Echt, wie dat bedacht heeft?
Onze vloerverwarming kan ook koelen, dus wellicht toch wel fijn in de slaapkamer in de zomer. Ik zet zelf echt nooit de verwarming aan in de winter. Vreselijk.
_xManadisx_ schreef:Oh jeetje, dat is ook best wat werk. Ik hoef niets te veranderen aan de indeling. De badkamer kan ik helaas niet vergroten ivm dakkapel de ruimte er naast. Zolder ga ik echt als opslag gebruiken dus daar hoeft geen verwarming. Vloerverwarming en verkoeling zit bij de prijs al in op de 1e verdieping en begane grond. Uitbouw ligt helaas niet in mijn budget, dus dat is geen optie. Kost gelijk 25.000 meer hier.
Warmtepomp en zonnepanelen zitten ook bij de prijs in, en kan er altijd nog meer plaatsen als ik dat wil
Ik heb ook erg veel gelukdat ik sociale koop heb. Huis naast mij is 10m2 groter met zelfde perceel tuin en kost bijna en ton meer.
Ja, wij hebben nu ook de zolder als opslag. Maar gezien de coronatijden wil mijn vriend graag een grote eigen werkplek. Dus die komt op zolder. Hebben dan nog een kamer over voor opslag en een wasruimte.
Bij ons zat de vloerverwarming op de eerste verdiep er ook al bij hoor Maar dus met 1 thermostaat voor het hele huis. Zijn de zonnepanelen van jou of heb je een huurcontract voor de zonnepanelen? Wij hadden ze dus standaard bij het huis als huuroptie. Maar we konden ze dus ook afkopen. Na flink wikken en wegen toch gedaan.
verootjoo schreef:Renovlies lijkt me ook enorm duur om dat door de bouw te laten doen?
Hah, nee dat gaat zeker niet door de aannemer laten doen. Maar moeten we toch budgeteren als meerwerk. Zolder vloerverwarming dus omdat mn vriend zn kantoor daar komt.
Wij hebben op zolder helemaal geen verwarming maar ook nooit nodig gehad. Het is er altijd warm