Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

speurneusc schreef:heb je een hele wasmachine dan met ondergoed en sokken? pfff hoeveel hebben jullie daar wel niet van. Ik denk dat je grootste probleem is dat je een 7kg. wasmachine hebt en er nog geen 500 gram was in doet. En juist bij handdoeken is het het wel zwaarder/veel meer in de trommel.
Ik heb 3 wassoorten:
met alleen een waspod, donker, spijkerbroeken, werkkleding, donkere sokken/ondergoed handdoeken tshirts die was ik op 40 graden 1 hele was machine redelijk vol om de 4/5 dagen.
wasmachine met licht goed en de dekbedhoezen onderlakens slopen met waspod en wasverzachter 30 graden, is ook een redelijk volle machine
en dan 1 met fleece vesten, truien joggingbroeken ook op 30 graden en ook waspod en wasverzachter. Ook een volle machine.
denk dat je machine veels te veel water in neemt omdat er heel veel ruimte is en dat ie dat water dus niet compleet afpompt zodat er altijd oud water in de machine zit met een nw. was beurt.

powerhorse2 schreef:zweet-shirtjes zijn toch vaak shirtjes waar het zweet echt in zit en krijg je op een gegeven moment niet meer schoon
als je na ze een nacht voor te weken in bv je wastafel of emmertje met groene biotex met eventueel een beetje witte azijn en een wasbeurt in je machine MET extra een klein beetje groene dreft afwasmiddel
(niet te veel want dan krijg je een schuimbad)
niet meer geurvrij krijgt ben je toch wel toe aan nieuwe shirts
je zal dus moeten gaan uittesten of je die shirts dan geurvrij krijgt en je wast waarschijnlijk te weinig op hoge temperaturen heb je niet voloende was om de was machine te vullen doe desnoods schone handdoeken of beddengoed als extra vulling in je wasmachine bij je vuile was voor 90/95 graden dan krijg je een grote hoeveelheid was waardoor je ook meer water in je machine krijgt om voldoende alles door te spoelen incl het ontvettende dreft afwasmiddel ook voor je vuile water afvoerleidingen met eventuele aangekoekte overtollige zeepresten
daarna is het wellicht handig om zoals al eerder beschreven niet te veel wasmiddel te gebruiken alsmede extra water toe te voegen of extra spoelen programma erbij te kiezen
ik hoop dat je met al de mogelijkheden qua mogelijkheden van iedereen zijn tips een passende oplossing vindt
Dorus schreef:Ik heb deze een tijdje gebruikt bij al mijn was toen ik last had van stinkende was. Daarna nooit meer last van gehad.
https://hg.eu/nl/producten/hg-wasmiddel ... ding-0-5kg
Overigens moet je uitkijken met soda. Sommige machines zijn daar niet zo dol op. Zo heb ik een machine naar z’n grootje geholpen. Die bleek veel aluminium delen te hebben en aluminium wordt zwak van soda. Op een gegeven moment brak er dus vanalles af en kon ik een nieuwe machine gaan kopen.