Liesje1611 schreef:Mijn vriend en ik zochten iets tussen de 800 en 1000 euro in het centrum van Arnhem, 2 slaapkamers en een balkon/buitenruimte. Enorm pittig, de website huurwoningen.nl (dagelijks!) etc goed in de gaten houden, maar dan nog zijn er 2 appartementen vlak voor onze neus weggegaan.
We hebben 3 mnd lang tegen iedereen die het maar horen wilde verteld dat we een woning zochten, dat is nu via via gelukt. Prachtig appartement aan de rijnkade met groot dakterras voor iets meer dan 1000, stond nog nergens online (eigenaar is nog aan het renoveren) dus echt enorm geluk mee gehad! Vaak moet je het toch van je connecties hebben, heb ik het idee..
Mijn ervaring is ook dat je geluk moet hebben en goede connecties. Nu vier keer verhuisd en alle vier de keren via via terecht gekomen. Dan alsnog betalen we ons scheel, maar dat terzijde. Dit gaat dan om particuliere huur. Sociale huurwoning is hier ook bijna niet te doen. Inschrijftijd moet je denken aan een jaar of 15 voor een huis/appartement/studio in een beetje een oké buurt. Loten doe je samen met 1000 anderen. Kopen is ook niet gemakkelijk als starter waar wij wonen. Dan de studieschuld nog daargelaten.
Ik zie trouwens dat er ook veel oplichters actief zijn op bijvoorbeeld Facebook pagina's voor woningverhuur.