Nieuwe hoekbank kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 22:39

Boras schreef:
Cognac is mooi, maar ik denk niet de juiste combinatie met het behang achter de bank.

Voor grijstinten zie ik ook niet echt aanknopingspunten binnen het bestaande interieur.

Die muur kan geverft worden
En grijs heb ik inderdaad verder niet in huis

Roosch schreef:

Leuk model, mag zelfs nog een maatje groter en grover van mij, ik hou wel van een stevige bank :)

Denise_Storm
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Nieuwe hoekbank kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:41

Thanks Storm! Even voor jouw beeldvorming: onze bank is antraciet. Ik denk dat dat juist heel mooi bij jouw inrichting ook staat. Of inderdaad grijsgroen, maar dan kan je minder makkelijk ooit de kleur veranderen (antraciet kan overal bij!). Zwart wordt wel heel zwart en cognac, tja... daar moet je van houden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 22:47

Afbeelding

Deze 2 kleuren vond ik erg mooi, maar beide waren het ook nét niet.

Dat is ook het lastige van cognac. Ik vind het nú heel erg mooi, maar het is dus echt een kleur van nu, en ik wil graag minimaal 10 jaar van de bank genieten...

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:49

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 22:53

Storm schreef:
[ [url=m/cd27d5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze 2 kleuren vond ik erg mooi, maar beide waren het ook nét niet.

Dat is ook het lastige van cognac. Ik vind het nú heel erg mooi, maar het is dus echt een kleur van nu, en ik wil graag minimaal 10 jaar van de bank genieten...

Het nu heel erg mooi vinden is toch echt wel een heel belangrijk criterium bij de aankoop van een bank :D

Koop je iets wat voor de lange termijn uitermate verantwoord en veilig is, maar wat jij niet echt heel aansprekend vindt, dan komt er van genieten niets terecht.

Het modebeeld verandert echt niet zo snel of drastisch.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 23:07

Kaygee, heeel erg mooi!

Mijn hart maakt toch steeds wel een sprongetje als ik een cognac bank zie. En wat jij zegt klopt ook wel weer Boras. Ik ben gewoon een muts die de beslissing van zoiets groots bijna niet alleen durft te nemen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:09

Wij hebben net dezelfde zoektocht achter de rug en uiteindelijk voor de Grönlid van Ikea gekozen. Zat erg lekker. En 10 jaar garantie. Hij is zelf samen te stellen en eigenlijk de upgrade van de Ektorp. Wat steviger van kwaliteit. Zo voelt het tenminste aan :j
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:11

Als je de bank hebt gevonden die je leuk vindt kan je ook vragen of je een stalenboek mee naar huis mag nemen om de kleur te kiezen, dan kan je thuis zien welke beschikbare stoffen en kleuren leuk bij je interieur staan
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:13

Storm schreef:
Kaygee, heeel erg mooi!

Mijn hart maakt toch steeds wel een sprongetje als ik een cognac bank zie. En wat jij zegt klopt ook wel weer Boras. Ik ben gewoon een muts die de beslissing van zoiets groots bijna niet alleen durft te nemen.

Doe gek en geniet van je vrijheid, nu kan het! Bij de volgende bank moet je misschien weer een compromis sluiten met je toekomstige partner :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:15

Ikea Friheten!

Ik heb deze bank in zwart kunstleer vanaf 2016 en hij is nog prima. In de kunstleer uitvoering €600, stoffen uitvoering €500.

Ookal zou je hem puur en alleen als hoekbank gebruiken, is het een prima bank, maar je maakt er ook zó een 2 persoons bed van.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 23:17

Ook leuk Daihyo! Ik zoek zelf een iets strakker model, maar de jouwe ziet er heerlijk uit!

Telpeva, ik had vandaag ook dat stalenboek mee, thuis bleken de kleuren zo anders dan in de winkel.

Hahaha daar heb je gelijk in Boras, nu mijn kans pakken _/-\o_ maar dan moet ik ook geen spijt krijgen want dan kan ik alleen mezelf de schuld geven he :')

Mvdende, ik ga even kijken hoe die is!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:17

Kaygee schreef:
Ik heb een bank van huus.nl. Super blij mee. Hij is echt groot, diepe zitting en makkelijk schoon te houden (3 kinderen hier). In cognac, donkergroen en donkergrijs hebben ze deze.

[ [url=m/tm9DBw.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://huus.nl/banken/zitbanken/hoekbank-twenty-five/

Deze hebben wij ook! Heerlijke bank!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:19

Ugh de bankenellende. Ben blij dat we de knoop hebben doorgehakt inmiddels. Wij hadden een budget van duizend euro. Het is zo lastig om iets te vinden wat lekker zit. Ik vind de zitting van veel banken te groot waardoor ik er op moet hangen om lekker te zitten. We hebben het budget iets verhoogd maar we zijn helemaal weg nu van de bank die we binnenkort gaan bestellen:

https://www.goossenswonen.nl/p/goossens ... tof/44010/

Lastige keuze ook, Goossens had erg veel fijne banken, ook tussen de 1000-1300. Er is nu ook sale :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:25

Afbeelding
Bank van Meubella. Waren dus niet op zoek naar een bank, kwamen deze tegen op een advertentie en gekocht :') . Was niet heel duur, maar onze oude bank was ouder dat dan wij waren dus was wel aan vervanging toe :') .

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:29

Ik heb sinds dit jaar een rode bank. Afbeelding
Cognac is ook prachtig.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 23:33

Danique, ik was vandaag bij Goossens, maar die prijzen waren erg hoog. Voor de bank die ik nu momenteel heb (10 jaar geleden gekocht) ga ik ruim 2000 euro betalen in de stof waar ik hem in wil.
https://www.goossenswonen.nl/p/goossens ... tof/85066/

Esther, wauw! Heel erg gave bank!

Senna, ook leuk, ik was vandaag in meubelzaken en daar zag je echt dat (bordeaux)rood enorm in opkomst is.

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:39

Ik twijfel over cognac in combi met de vloer. Ik zou voor Heel donkergrijs gaan.

Of als je het aan durft petrol? Dan zou ik wel een ander kleed doen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:43

wij hebben onze bank van Rue de Rosa in Oss, is qua afstand voor jou denk ik ook nog goed te doen. Heel veel banken, voor hele normale prijzen. Echt nog een familiebedrijf met hele fijne mensen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:14

Oeh lastige keuze he TS!

Wij gaan eind dit jaar verhuizen en zijn ook op bankenjacht, zitten met aan 1 kant vrij specifieke afmetingen i.v.m. een soort erker, dus zijn best maatgebonden.

Zelf zijn wij tot nu toe wel fan van de banken van Woonexpress.. We hebben nog niets gekocht, maar daar hadden ze wel leuke staan met zo op het oog ook goede kwaliteit.

Seats & Sofa's zijn wij binnen geweest maar heel snel weer naar buiten gegaan, stond eigenlijk veel ouderwetse dingen en werden er verder qua sfeer/hulp ook niet echt vrolijk van.

Ik ga ook eens een kijkje nemen op de sites die als tip worden gegeven hier.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:00

Ik denk dat cognac echt wel heel mooi staat in je huis.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:36

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:43

Ik ben echt lyrisch over onze bank van Leenbakker. Wij zochten voor ons vorige huis juist een wat kleiner model en werden verliefd op de Nino. Nu (2,5 jaar later) zijn de kussens waar we altijd op zitten/hangen/ploffen en waar mijn dochter op springt wel wat zachter geworden (maar niet ingezakt ofzo! Gewoon meer zoals de bank in de showroom was ipv nagelnieuw), maar verder is hij echt nog perfect. Hebben hem zelf ingesprayd met vlekkenspray (die van de action voor schoenen, werd ons aangeraden en is idd perfect) en we vegen alle vlekken er zo af.

https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... inks-taupe

Voor in jouw huis zou ik denk ik voor groter, robuuster en een andere kleur gaan. Deze bijvoorbeeld:

https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... olijfgroen

https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... staalblauw

https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... ston-groen

https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... ston-groen

Nu in de aanbieding :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:47

Bij jou zou ik (net als bij ons, met veel hout en zwarte details) gaan voor een mooie donkere, gemeleerde (door de stof) antraciet bank, dat gaat overal bij en je details (bij ons oranje en rood) knallen er mooi uit :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:48

Storm schreef:
Bellatrix schreef:
Seats & Sofa's?

Daar hoor ik juist niet zulke goede verhalen over.

Inderdaad zelf een hele slechte ervaring mee gehad en heel veel mensen om mijn heen ook.
Het klinkt leuk maar daar houdt het dan ook wel bij op.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:55

Kaygee schreef:
Ik heb een bank van huus.nl. Super blij mee. Hij is echt groot, diepe zitting en makkelijk schoon te houden (3 kinderen hier). In cognac, donkergroen en donkergrijs hebben ze deze.

[ [url=m/tm9DBw.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://huus.nl/banken/zitbanken/hoekbank-twenty-five/

Hoe is het met jou gegaan wat betreft afspraken en levertijden enzo?
Wij hebben er vorig jaar oktober meubels besteld (salontafel en 2 dressoirs) waren voorradig, hadden we ruim voor de kerst wel in huis hoor, geen bouwpakket zoals bij de ikea werd ons beloofd. Levertijd van 1 tot max 4 weken. Eind november niets gehoord, e-mail gestuurd, geen reactie, nogmaal gestuurd sorry wij kennen uw order niet, die bestaat niet....Nou ik had toch echt een bestelformulier ingevuld door de verkoopster met naam en een bonnummer, ja verkoopster kenden ze we wel maar de order bestond niet. Uiteindelijk een reactie ja order bestond toch wel, we sturen een mail dan kunt u aangeven wanneer het u uitkomt. Kon niet eerder dan 1ste week januari, aangegeven die dag maar dan wel na die tijd. Niemand geweest, weer bellen, weer hetzelfde verhaal van order kennen we niet. Uiteindelijk hadden we eind januari de meubels in huis. Bleek wel een bouwpakket te zijn. Was er toen zo klaar mee. Heb gezegd of jullie zetten het kosteloos in elkaar of je neemt de boel maar mee, had niets aanbetaald dus dat was makkelijk zeggen. Ze hebben na veel gebel over en weer naar de zaak toch de boel kosteloos in elkaar gezet.
Ze hebben vorig jaar een naamsverandering ondergaan, als je op Google zoekt zijn er veel klachten over hun als je zoekt op de oude naam, als een zaak zo goed loopt verander je dat niet lijkt mij.