linoleum schreef:Bij ANWB wordt die 1 schadevrije jaar opgeteld bij je jaren schadevrij met de leaseauto.
Even afgerond 1 schadevrije jaar + 4 jaren schadevrij = 5. Je krijgt dan 5 extra treden vanaf de instaptrede.
Maar hoe maatschappijen hiermee omgaan mogen ze zelf bepalen, dus kan bij andere verzekeraars anders werken.
Zonder leaseverklaring waarop je nog korting kan krijgen, is dat jaar verlopen en heb je helaas niks meer aan. Normaal is dit 3 jaar geldig als ze niet in gebruik zijn.
Schadevrije jaren of no-claim treden? Ik weet namelijk dat ANWB er een handje van heeft om die twee nog wel eens willekeurig door elkaar te gebruiken. Het lijkt mij namelijk sterk dat twee schuldschades op een leaseverklaring gewoon genegeerd worden zo lang deze maar onder de €1000 blijven. Hetzelfde als dat zoon/dochter zogenaamd “schadevrije jaren” opbouwt als deze in de auto van ouders rijdt.. no-claim treden ja, enkel geldig bij ANWB..
In mijn ogen heb je altijd meer aan zuivere schadevrije jaren. Die zijn immers overal geldig. Fijn dus dat Inshaded er 3 wil toekennen. Daar heb je echt wat aan, ook als je in de toekomst besluit over de stappen.