Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marrit13 schreef:Mi heb je 2 keuzes: of je staat op je strepen en houdt vast aan maandag. Of je geeft ze verlenging. Geloof me, een tussenpersoon weet binnen een paar uur wel ergens een afwijsbrief tevoorschijn te toverenZuur voor de kopers, maar zakelijk gezien niet jouw probleem..
meggiemeg schreef:Stel je blaast de verlenging af dan hebben ze dus tot aan de oktober of zo de tijd om het wel rond te maken? Begrijp ik dat zo goed? Maar mag je dan in de tussentijd wel verder met andere eventuele kopers?
JustLizz schreef:Deveneyyy schreef:Maar wat wordt jij er op dit moment beter van om niet te gaan verlengen?
Even zwart wit gezien dan.. Jouw woning moet de verkoop in, foto's gemaakt worden etc etc, dat duurt ook geen 5 werkdagen..
Kopers moeten in deze drukte weer een financiering aanvragen. Al met al ben je waarschijnlijk nog langer bezig.
Welke zekerheid heb je dan?
Dus als je weet dat het goed komt, en je het graag aan deze verkopers wilt verkopen?? Dan verleng je toch nog even?
Wij hebben bij onze verkoop ook een aantal keren moeten verlengen.. Ik weet er alles van, daarna in een zeer vervelende situatie gezeten met aankoop met vele juridische stappen, en geloof me, een afwijzing is er sneller dan je denkt..
Dat als ik niet verleng en zij geen afwijzing kunnen overleggen de koop dan na maandag definitief is.
Sommige schrijven hier dat de kopers wel hun best doen, dat is natuurlijk maar de vraag want zijn accepteren ook al weken dat hun tussenpersoon de aanvraag nog niet had gedaan en de koopovereenkomst voor de verkoop van hun huis na 7 weken nog niet getekend was. Ze hadden ook 5 weken geleden naar iemand anders kunnen gaan of harder kunnen optreden tegen die tussenpersoon .
Als ik verleng en het zou onverhoopt toch niet rond komen dan sta ik dus alsnog met lege handen.. en als de kopers er zo van overtuigd zijn dat het geen probleem is kunnen zij ook het risico nemen door de koop nu definitief te maken. Waarom zou ik alleen dat risico moeten lopen?
.