Leuk, een eigen auto! Maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Leuk, een eigen auto! Maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 10:48

Volvo V70 is me echt te groot, zoveel auto heb ik gewoon niet nodig met alleen mezelf :+

RAV4 hebben mijn ouders gehad, vond ik niet een hele fijne auto persoonlijk. Daar hebben ze ook best wat gedoe mee gehad, die was motorisch niet helemaal lekker.

Vooralsnog neig ik toch het meeste naar de Nissan Qashqai en de Hyundai ix35. Beiden vallen in het budget, kan ik met relatief weinig km's op de teller kopen en voldoen aan de eis van 1500-1600 kilo mogen trekken. Kwam vandaag met paard langs de Nissan, dat vind ik ook echt wel een knappe auto om te zien :))

Ik ben wel echt ontzettend blij met alle reacties en mensen die meedenken, superfijn!

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:06

Hier ook een Ford Kuga. Een wagen met veel luxe en prettig voor de trailer. Ik heb er overigens een 2 paardstrailer achter met een paard van 600 kg.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:38

Hier ook een Ford s max. Hele fijne auto. Mag 1700 trekken. Alleen is hij wel aan de maat idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:43

NatasjavE schreef:
Mijn man rijdt een youngtimer BMW 5 serie. Niet stuk te krijgen. Rijdt geweldig(qua rijgedrag is er naar mijn mening vrijwel niets dat BMW kan evenaren)
Mag 1800 kilo trekken.

Als je de leeftijd en km je eisen wil bijstelllen dan zou ik er serieus naar kijken.(of je budget bijstellen uiteraard.)

:j :j :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:50

Ik heb zo‘n station waar je nog niet klaar voor bent (Avensis) :D
Ik moet zeggen dat ik daar echt wel een enorm betrouwbare auto aan heb na een BMW en Audi die me om de haveklap op kosten dreven.
De automaat mag 1800 kg trekken en trekt ook braaf en stabiel zolang je niet een berg op wil rijden met een ifor 511, maar dat geldt natuurlijk voor meer auto‘s die je aan hun limiet zet.
Ook voor lange afstanden (CH-NL) stap ik zonder vermoeidheid uit en je kunt er een heule berg zooi in kwijt :D
Ze zijn in verhouding goedkoop omdat de Avensis in feite vervangen is door de RAV4 en inderdaad een beetje burgerlijke uitstraling heeft :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 09:57

We hebben wel gekeken naar de Avensis! Maar dat is inderdaad zo... niet mij _O-

Als hij er nog staat gaan we woensdag bij een Nissan Qashqai kijken! De ix35 blijkt nogal een dorstige auto te zijn, dat is niet perse handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:32

Qashqais zijn leuk :j

Van Kia is er ook nog de Sorento, misschien een aanrader.

Ik riep altijd ‘geen Frans’ maar rijd nu een Megane station en dat rijdt wel goed! (Maar, als er wat is betaal ik t zelf niet, is lease). Maar gaat wel geruild worden voor een hogere Mazda CX-5.

En die zijn volgens mij 2e hands ook heel goed te krijgen en trekken echt goed!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 10:33

Haha ja met lease is het een ander verhaal :D Maar dat gaat hier niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:38

Eerlijk is eerlijk, als ik m had moeten kopen had ik het ook niet gedaan, was ik bij Kia gebleven _O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 11:03

Haha :D

Goed, we gaan woensdag níet bij de QQ kijken :') Bijkt een 1.6 ipv een 2.0 te zijn, en ik wil een 2.0.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:15

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 11:33

Mazda heb ik naar gekeken maar die valt inderdaad over het algemeen buiten budget. En budget is wel echt iets dat vast staat :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:36

Hanafubuki schreef:
Deze ligt iets boven budget:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/ma ... 5/49830614

Valt me eigenlijk tegen nog, ze blijven hoog in prijs die Mazda’s

Kia:
https://www.autotrack.nl/a/kia-sorento- ... 1-44733214

Tja, Mazda is toch wat beter in elkaar gezet dan, bijvoorbeeld, Kia.

Eigenlijk is het heel simpel: wanneer je een betrouwbare auto zoekt, moet je zoeken naar auto's die bij bosjes worden aangeboden met 250k+ op de teller en 15 - 20 jaar oud. DAT zijn de auto's die echt iets te melden hebben in de tijd.

De prijs heeft dan ook nog wel te maken met populariteit en daarnaast is het goed om te zoeken naar specifieke mankementen, zoals sommige vroege Saab 9-3 die een olieprobleem kunnen krijgen. Zoek op sludge.

Maar zoek je een nette Saab Cabrio dan zie je dat de classic (tot 1994) de hoofdprijs moet kosten maar de 1995 (900 NG) is voor een appel en een ei te koop terwijl het technisch geen slechtere auto's zijn maar voor de Saab-puristen ligt daar het kantelpunt: de NG is geen echte Saab volgens hen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:44

Mijn CX5 bevalt ook heel erg goed. Maar ik denk inderdaad net iets boven budget, of je moet je km eis loslaten.

Ik zou een Volvo trouwens ook wel boven de ton op de teller durven kopen.

En je moet er toch een beetje geluk mee hebben. Ik kocht mijn vorige auto (Audi) met bijna 2 ton op de teller en heb er nog bijna 3 ton bijzet. Nooit iets aan gehad behalve standaard onderhoud. Ik kocht hem voor nog geen 7000 euro en 9 jaar later kreeg ik er nog 2000 euro inruil voor terug. :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:00

Wij hebben een Mazda CX-5 en ik ben er elke dag nog blij mee. Hij ligt met deze eisen inderdaad wel net buiten budget maar dat komt vooral omdat ze hoge kwaliteit hebben en super waardevast zijn :) Als wij deze ooit wedoen zal het denk ik weer zoiets worden of misschien een Volvo

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:07

Even over een andere boeg, zoiets als een Opel Zafira? Heb zelf een ouder model en mag daar maar zo'n 1300-1400kg mee trekken maar de nieuwere modellen redden de 1600kg wel.
Onze hele familie heeft eigenlijk al jaren Opels (vooral Corsa's en Zafira's) en eigenlijk nooit echt grote problemen mee gehad...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:12

Blacky94 schreef:
Even over een andere boeg, zoiets als een Opel Zafira? Heb zelf een ouder model en mag daar maar zo'n 1300-1400kg mee trekken maar de nieuwere modellen redden de 1600kg wel.
Onze hele familie heeft eigenlijk al jaren Opels (vooral Corsa's en Zafira's) en eigenlijk nooit echt grote problemen mee gehad...

Tja, ook zo'n burgerbak :D Maar inderdaad, weinig problemen mee gehad. Ik zou best nog eens zo'n E-Kadett GT terug willen, maar dan wel met een 1800mpi erin.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 12:37

Sommige mensen vinden een burgertrutbak geen probleem he ikke :D

Opel Zafira heeft mijn vader gehad. Geloof niet dat hij daar heel enthousiast over was, maar zal het even navragen :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:34

Berdien schreef:
Sommige mensen vinden een burgertrutbak geen probleem he ikke :D

Opel Zafira heeft mijn vader gehad. Geloof niet dat hij daar heel enthousiast over was, maar zal het even navragen :j

Punt bij die eerste Zafira's was dat je niet te knieperig moest zijn en de versie met grotere motor moest bestellen. Die 1600 was echt zwaar onderbemeten.

Als ie had gezegd dat ie te koop was, had ik waarschijnlijk al jaren een Lancia gehad. Op het oog is de oude Delta ook best wel een burgerautootje maar dit was een integrale stage 2 rally 4x4. Dat ding gooide echt de straatstenen in het rond. En zonder tupperware <3
Maar dat ding was opeens verkocht -O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:40

Je rijdt hem zakelijk en prive? Wellicht is een busje een optie. Kunnen 2000 kg trekken ongeveer, trailer voel je niet eens. Kijk eens naar occasionlease. Jong gebruikte occasions met weinig km op de teller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:08

Ik kan me indenken dat woon-werkverkeer met km vergoeding niet toereikend is met een zware dieselbus. Die zijn privé nogal duur.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:30

Een Volvo V40 mag 1500 kilo geremd trekken. Wellicht een optie? Dan heb je niet een mega auto, maar hij mag wel genoeg trekken. Als je naar een D4 kijkt heb je (dacht ik) een 2.0.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:39

miccamaaike schreef:
Een Volvo V40 mag 1500 kilo geremd trekken. Wellicht een optie? Dan heb je niet een mega auto, maar hij mag wel genoeg trekken. Als je naar een D4 kijkt heb je (dacht ik) een 2.0.

Nieuwe D2 zijn ook 2.0.

Maar Volvo v50 zou ik dan ook naar kijken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 20:04

We zijn in onderhandeling over een Nissan QQ. Spannend! :):)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 20:21

*\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

Van mij :+: Nou ja, bijna dan. Komt nog een trekhaak onder en hij moet nog op mij naam gezet worden maar dan! Dan is hij echt van mij :D

Auto’s kijken was een bizarre ervaring, de onderhandelingen bikkelhard maar uiteindelijk heb ik wel de auto die ik wil voor een prijs waar ik geen buikpijn van krijg.