Het grote verhuistopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:52

Hooooi!

Ik wil me hier melden, ik ben afgelopen week officieel verhuist. Bij mijn vriendin ingetrokken. Moeten nog wel wat spullen over die nu bij mijn vader staan nog. Maar dat komt waarschijnlijk einde van de zomer, gelukkig staan ze niet in de weg. Grootste gros is afgelopen tijdje beetje bij beetje over gegaan.

Voor het eerst echt officieel uit huis, toch een beetje raar en apart. Allemaal even wennen en raar om te beseffen. Maar wel heel leuk en spannend, vooral gezonde spanning gelukkig.

Ga dalijk het topic eens even goed doorlezen.....maar het geen waar ik nu tegenaan loop.....waar wijzig je allemaal je adres? Dat lijkt me zo een lijst, heb een aantal dingen al gedaan.....maar uit mn hoofd zou ik het zo niet weten. Eigenlijk nog niet echt eerder over nagedacht....

Wat ik tot nu toe gedaan heb:

- Bank
- Ingeschreven in gemeente
- Gewijzigd bij werkgevers

En verder weet ik het even niet zo, moet mijn scooter verzekering nog omzetten, ga ik maandag even voor bellen. Verder geen idee meer, dus als jullie ideeën hebben, gil gerust.

EDIT Ooh haha, heb net in het topic wat lijstjes gezien, die ga ik eerst eens afwerken! Wat een hoop verhuizers zijn er hier trouwens :+

Fitzroy

Re: Het grote verhuistopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:20

Is die vriendin toch uit huis gegaan, Ricie? Of zitten jullie er nu met zijn drieën ?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:04

Wij zijn ook verhuist (2 maanden)

Vooral een tip, plak op het liefst 3 plekken een etiket met wat er in zit.
Liefst te veel dan te weinig. Neem er de tijd voor. Maar dat is echt heel erg fijn als je even niet alles gelijk kan uit pakken om dan snel te weten wat waar in zit.

Verder als je kasten of zo uit elkaar haalt, zo veel mogelijk foto's van wat voor schroeven waar zit als je geen handleiding meer hebt.

Zakjes met schroeven enzo aan het object vast plakken of een briefje in het zakje waar het van is.

Heb zo zo veel zakjes met schroefjes. Maar weet niet meer waarvan het is of ben dingen kwijt.

Alvast heel veel plezier!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:08

Die vriendin is zelf uit huis gegaan gelukkig. Zonder dat we verder actie hebben moeten ondernemen. In dat topic toen heb ik weinig meer verteld, iedereen deed maar aannames en verdraaide het halve verhaal.

Ze is zelf vertrokken, vrij snel gelukkig. Maar heeft nog wel een hoop narigheid uitgehaald achteraf.....maar goed....het is zo als het is nu, rust is gelukkig terug gekeerd

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 12:07

Ik ben van de week maar eens begonnen met wat dozen achter de knieschotten vandaan te halen. Als ik elke week een paar dozen uitzoek dan ben ik al een heel eind. Wat kun je toch veel verzamelen :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:15

Ja erg he. Het is goed om elke paar jaar te verhuizen. Dan ruim je weer eens goed op.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:24

Mag ik mij hier ook melden? :D Nog niet helemaal in de verhuizing, maar wel heel spannend.

Mijn vriend en ik zitten nu in een huurhuis, maar waren op zoek naar een koopwoning. Dinsdagmiddag een gesprek gehad bij de adviseur, dinsdagavond een huis wezen kijken en woensdag is ons bod geaccepteerd :').
Alles moet nog even doorgenomen worden en helemaal "officieel" worden, maar als het goed is, krijgen wij einde van het jaar de sleutel.
Mijn vriend woonde al in dit huurhuis toen wij een relatie kregen, dus dit word een eerste 'echte' verhuizing voor mij. En ons eerste koophuis! Superleuk maar ook heeeel spannend haha!

Ik ga straks het topic doorlezen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:53

Wij gaan half augustus verhuizen van limburg naar Geldrop, heb er zin in daar te zijn maar het gedoe ervoor hoeft van mij allemaal niet zo. Ben al flink bezig alles in orde te maken, nu ook paarden aan huis dus daar ook vanalles voor verzameld maar het schiet langzaam wel op :Y)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 17:36

Spannend xPearl, jullie eerste koophuis.

Tof Azmay, straks de paarden aan huis!

Wij hebben vandaag de auto vol geladen met spullen en naar het grof vuil gebracht. Kwam vnm uit de garage en van zolder. Ik denk dat we volgende week nog we een keer kunnen rijden :=

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:58

Ik meld me hier ook..Wij (m’n man,2 kinderen en ik)gaan aankomende maand ook verhuizen en volgend jaar gaan we weer verhuizen(wij hebben ons huis verkocht en ons nieuwbouw huis is volgend jaar rond deze tijd pas klaar dus gaan tijdelijk naar een huurhuis)Gelukkig hoeven we in het huurhuis alleen een vloer te leggen..de muren zijn zo goed als allemaal wit en voor een jaar vinden we het prima zo..maar Pff wat een gedoe.Gelukkig hebben we vakantie in de tijd dat we de sleutel krijgen en gaan over verhuizen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 18:20

Oei dat is veel Eefje, 2x verhuizen in zo’n korte periode. Maar wel een leuk vooruitzicht, uiteindelijk naar jullie nieuwbouwhuis!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:39

Nadir schreef:
Spannend xPearl, jullie eerste koophuis.

Tof Azmay, straks de paarden aan huis!

Wij hebben vandaag de auto vol geladen met spullen en naar het grof vuil gebracht. Kwam vnm uit de garage en van zolder. Ik denk dat we volgende week nog we een keer kunnen rijden :=

Was het niet mega druk bij de stort? Mijn man heeft volgende week een doordeweekse dag vrij om niet de halve zaterdag kwijt te zijn met wachten.

Wel een ronde kringloop en zakken oude kleding gehad, scheelt ook al!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:59

Mijn vader en ik hebben een paar weken geleden dik een uur in de rij gestaan bij de stort. Gewoon op een dinsdag ochtend.
Er stonden ook van die kleine autootjes tussen waar eigenlijk niks in past. We vroegen ons af wat je zo dringend weg moest gooien dat je daar een uur voor in de rij gaat staan.
Ik had geen keuze ik moest van de zooi af uit het oude huis. Een hele aanhanger vol.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:10

Ik heb juist nu mijn paarden aan huis en dadelijk niet meer. Dus veel weg doen.

Voordeel van snel achter elkaar verhuizen is dat je niet te veel verzameld in de tussentijd met wat geluk eefjuh :=

Stort moeten wij ook nog heen met een aanhanger, eerst goed alles opruimen want ik denk niet dat we 2 keer willen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 19:27

Azmay, oh dan las ik het verkeerd! Dan moet je veel ruimen idd.

Nee, het lijkt er op dat de drukte bij de stort hier wel voorbij is. Maar vrienden van ons hebben laatst idd ook 2 uur in de rij gestaan...

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:52

Cookies schreef:
Mijn vader en ik hebben een paar weken geleden dik een uur in de rij gestaan bij de stort. Gewoon op een dinsdag ochtend.
Er stonden ook van die kleine autootjes tussen waar eigenlijk niks in past. We vroegen ons af wat je zo dringend weg moest gooien dat je daar een uur voor in de rij gaat staan.
Ik had geen keuze ik moest van de zooi af uit het oude huis. Een hele aanhanger vol.

Haha, ik wil het niet horen :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:47

Cookies schreef:

Als je klein woont kunnen een paar zakken rotzooi flink in de weg staan weet ik uit ervaring.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:16

Ik ben vanuit mijn oude huis wel 6 x naar de stort geweest maar toen was er nog geen corona dus goed te doen. Nu in mijn nieuwe huis ben ik ook wel 7 a 8 keer geweest. 4 x met de trailer vol puinzooi en ook met de gewone auto. Wachttijden varieerden hier van 10 tot 50 minuten.

Over die kleine autootjes, ik kan je uit ervaring vertellen dat er in een Fiat 500 echt heeeel veel past. De man bij de stort moest er zelfs om lachen, uit alle hoeken en gaten kwamen spullen :))

Cookies, moet je bij jullie per leging van je container betalen? Hier moet ik 8,- betalen. En vaak heb ik maar een heel klein zakje. Bij de stort betaal je 2,- voor zo’n zakje. Scheelt toch veel. (als je er tijd voor wilt maken tenminste ;) ).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:19

Nee, dat is hier niet zo, 8 euro voor een leging dat is echt absurd veel!

Ik heb zelf een Fiat Panda. Daar past ook veel in. Wij hadden zelf bedacht dat de echtgenote manlief gewoon gestuurd had. "Ga jij maar even fijn naar de stort" (dan ben je tenminste even opgehoepeld) :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:50

_O- dat kan ik me ook goed voorstellen in deze coronatijd als je allebei thuiswerkt.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:57

Ik meld me ook aan, ben al 2 keer verhuisd binnen 1 jaar tijd en de 3e komt er ook aan. Waar ik nu zit is een tijdelijke woning, prutsmuts woon ik sinds 13 februari (2020) en ben nu op zoek naar een vast woning.

De laatste 2 verhuizingen had ik wel een verhuisbedrijf ingehuurd en dat ga ik ook doen met de 3e verhuizing, dit schilt echt een hoop sjouwwerk en vooral de stress die erbij komt kijken.

Ik ben al heel veel verhuisd ook toen ik nog klein was, weet wat voor ellende en stress het met zich mee kan dragen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:41

Ik heb toen mijn oude huis leeg opgeleverd moest worden naar de stort gegaan, en daar heb ik ongeveer 2,5 uur in de rij gestaan. Dan is het best frustrerend dat al die coronaklussers er tussen staan.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:51

Verhuizen was wel ons minste probleem tijdens de verhuizing. Het tijdig rond krijgen van de hypotheek en 3 jaar verbouwen vond ik veel heftiger.
Daarom wat tips voor de verhuizing:
- regel sterke mannen om grote spullen te verhuizen
- huur een vrachtwagentje
- vraag wat vriendinnen om te poetsen
- breng je kinderen naar een oppas
- vraag om veel hulp
- alle dozen en spulletjes verhuis je vooraf steeds als je met de auto heen en weer rijdt
- het verhuisweekend hoef je alleen maar de grote spullen en dan ben je in 1 weekend over
- die zelf niets, zorg dat je iedereen kunt instrueren en bereikbaar bent voor vragen
- ga zelf iedereen helpen die vraagt om hulp bij verhuizing of andere klusjes

Het zijn maar spullen. Als je van een weekendje verhuizen al te veel stress hebt, heb je een goed leven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:37

Ik ben nu aan het aftellen. Gistern beetje wezen kijken voor een nieuwe bank en gewoon ff neuzen.
Verhuisdozen heb ik besteld...had geen tijd voor de gamma :') en deze waren nog iets goedkoper.

Belangrijke zaken zijn geregeld voorzover kon en de rest staat op papier wat ik zo kan afhandelen.

Alleen paard is even een dingetje. Nou ja paard opzich niet maar ik heb ook nog een marathonwagen die mee moet. Het apart vervoeren is wel makkelijk te regelen maar ik heb het liefst alles in 1x. Ieman dsuggesties die niet gelijk een fortuin kosten?

Woensdag ben ik weer wezen kijken en mochten we naar binnen. Ik ben erg blij met de woning en hoe ruim het eigenlijk toch nog is.
De vloer is ook uitgezocht en die word zodra ik de sleutel heb gelegd.

Ja we moeten ook nog schilderen maar als ik dat eerst zou doen zit ik midden in de bouwvak en word de vloer nog later gelegd -O- . En ik moet 3 augustus mijn huidige sleutel inleveren. Maar gaat goed komen +:)+

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:19

Weet iemand hoe zit, als beide partijen overdrachtsdatum willen vervroegen. Moet je dat via de verkoopmakelaar doen, of direct contact opnemen met de notaris?