( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:07

Ziet er goed uit zeg! Heel leuk idee heb je zo gemaakt. Badkamer is dan zelfs nog iets groter dan de onze, wij hebben nu 200x220, maar ik heb alles erin gekregen, inclusief ligbad :D Op de tekening dan, hij moet ook nog verbouwd worden := Met toilet zou je dezelfde afmeting ongeveer hebben, is niet enorm, maar ook zeker niet veel te klein!

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:25

Super gaaf! Ook ik volg je met dit hele gave project!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 14:25

_San87_ schreef:
Ziet er goed uit! Ik zou je adres even wegpoetsen, trouwens :o.

Ja had misschien slim geweest, maarja het huis is toch ook te vinden op google en funda toen we het gingen kopen, helaas woont niemand meer anoniem tegenwoordig

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 14:34

Angelaa2 schreef:
Gaaf project! Ga je nog iets van een schuifdeur maken bij de slaapkamer? Lijkt me wel prettig om een dichte slaapkamer te hebben :D

Slaapkamer is helemaal dicht, in principe worden er 2 muren opgetrokken tussen de verhoging en het onderste deel van het trappetje, dit is dan de plek waar ik opbergruimte tussen creëer (linker en rechter rode vak op de tekening), en voor het trappetje naar beneden naar de slaapkamer komt dan een deur.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 14:40

ontherun schreef:
Ziet er goed uit zeg! Heel leuk idee heb je zo gemaakt. Badkamer is dan zelfs nog iets groter dan de onze, wij hebben nu 200x220, maar ik heb alles erin gekregen, inclusief ligbad :D Op de tekening dan, hij moet ook nog verbouwd worden := Met toilet zou je dezelfde afmeting ongeveer hebben, is niet enorm, maar ook zeker niet veel te klein!

kijk dat geeft goede hoop! haha. vind het ook weer zo lastig om te bedenken hoe ik de badkamer in ga delen, twijfel nog heel erg of ik een ligbad neem, wil het wel graag, maar vraag me af hoe vaak ik het ga gebruiken en vind het niet zo mooi om te zien, want dan zou ik een combinatie bad/douche moeten doen om de ruimte optimaal te benutten, dus twijfel of alleen een douche dan toch niet beter is. Keuzes :')

Dank voor alle andere reacties. Leuk dat jullie volgen!

DubbelFun

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:42

Je hebt baden met een verbreed/vierkante achterkant. Die zijn iets groter als een standaard bad, maar ook weer niet zó groot als wanneer je lekker de ruimte hebt (ik ben erg blij met mijn 90x120 :D )

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:43

Er zijn op pinterest heel veel borden met kleine badkamers. Kijk daar eens naar! Dan zie je soms echt super nuttige indelingen waar je anders nooit aan gedacht had waarschijnlijk!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:50

DubbelDun, zo'n bad heb ik inderdaad ook op het lijstjes staan voor bij ons. Dat scheelt echt veel ruimte! Of een hoekbad als dat past, hoewel die wel meer ruimte innemen helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:54

En meer water, als je veel baddert :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:55

Je hebt die duo-baden tegenwoordig zelfs leeftijdbestendig... met een instapdeurtje :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:56

Ik zou het niet lastig vinden. Ik heb altijd een bad gehad, nu al jaren niet en ik mis er niks aan :D.

Als je wel graag in bad gaat, dan zou ik wel een bad nemen. Een bad/douche combi dan weer niet. Doodeng met in en uitstappen, die dingen :n.

DubbelDun schreef:
Je hebt die duo-baden tegenwoordig zelfs leeftijdbestendig... met een instapdeurtje :)

Dat zou wel een optie zijn.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 19:47

Ik heb nog niet eerder een bad gehad, ga wel altijd in bad als we in een hotel zijn die het heeft, maar dat is natuurlijk een luxe moment die je misschien 1x per jaar hebt, vraag mij een beetje af of ik het thuis ook met regelmaat ga gebruiken, geen idee. :P

DubbelDun schreef:
Je hebt baden met een verbreed/vierkante achterkant. Die zijn iets groter als een standaard bad, maar ook weer niet zo groot als wanneer je lekker de ruimte hebt (ik ben erg blij met mijn 90x120 :D )

Heb je misschien een voorbeeld van wat je bedoeld?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:52

Ooooh dit soort verbouwingen vind ik altijd heel erg leuk, dus ik ga dit topic zeker volgen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:54

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:36

Wat een gaaf project, ben heel benieuwd hoe het gaat worden! Mooi die open ruimtes, je ziet op Funda ook weleens werfkelders of delen van een kerk te koop, ik fantaseer altijd graag over hoe ik dat zou inrichten. Lees graag mee :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:40

Dat heb ik met huisjes in Frankrijk die 30/40K kosten, jammer dat je die hier niet vindt :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:04

Leuk project! Ik ga volgen :)
Ik zag dat er beneden een kastenwand is, die zou ik behouden als die nog goed is. Heel handig om kleding en andere spullen op te bergen. Die schuifdeuren zijn daarnaast aardig duur als je ze wilt aanschaffen.

Als je zelf een redelijk goede plattegrond wilt maken, moet je eens floorplanner proberen, is gratis en je kan er goede plattegronden mee maken met afmetingen die kloppen. Heb ik ook gebruikt voor onze aanbouw, ideaal.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 10:05

Lizz schreef:
Leuk project! Ik ga volgen :)
Ik zag dat er beneden een kastenwand is, die zou ik behouden als die nog goed is. Heel handig om kleding en andere spullen op te bergen. Die schuifdeuren zijn daarnaast aardig duur als je ze wilt aanschaffen.

Als je zelf een redelijk goede plattegrond wilt maken, moet je eens floorplanner proberen, is gratis en je kan er goede plattegronden mee maken met afmetingen die kloppen. Heb ik ook gebruikt voor onze aanbouw, ideaal.

Kastenwanden gaan wel weg, vind ik persoonlijk echt niet mooi en heb voldoende opbergruimte in de andere 2 tussen stukken.

Badkamer komt geen bad meer in, het word dan echt heel krap en ik vind een douche in een bad niks, allebei los neemt erg veel ruimte, het zou kunnen, maar zonder is ook prima, vraag mij sowieso af of ik het veel zou gebruiken. krijg nu een hele mooi inloopdouche van 100x180. Alleen nog lastig om mooie betaal;bare tegels uit te kiezen, vind kiezen altijd zo moeilijk :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:50

En vooral met tegels heb je zoveel keus maar ook zó mode-gevoelig.
Persoonlijk ben ik juist niet van de tegels en zou eerder kiezen voor mooie trespa panelen of pvc(hout)bekleding.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 16:06

mijn douche paradijs haha. ben erg blij met de indeling zo.
ja ik ben wel van de tegels, zeker in een badkamer, ook heel onderhoudsvriendelijk met vocht. Moet eerlijk bekennen dat ik nooit trends gevolgd heb dus geen idee of een badkamer dat ook heeft, maar vind gewoon veel kleuren mooi dus even kijken wat ik ga combineren en wat het ook een beetje tijdloos houd, maar waarschijnlijk word het taupe vloer, douche en wand en een witte muur waar ik dan weer zelf een badmeubel en kast voor ga maken. kan niet echt een vergelijkbaar plaatje vinden, maar het zal een beetje een combinatie van deze sferen zijn, en wil er dan ook een mooie grote plant in zetten, mini palmboom misschien :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de gekozen tegel, en dan gecombineerd met een witte muur, mooi in budget ook :j
https://www.tegelsinhuis.nl/vloertegels ... erd/3/1821

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:56

Als je met meerdere personen in huis woont zou ik kiezen voor 2 wasbakken met ruimte er tussen (voor een plant :D ) De getekende 80 cm is voor 2 volwassenen echt te smal (min. 50 cm per persoon, 60 is beter).

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 20:28

DubbelDun schreef:
Als je met meerdere personen in huis woont zou ik kiezen voor 2 wasbakken met ruimte er tussen (voor een plant :D ) De getekende 80 cm is voor 2 volwassenen echt te smal (min. 50 cm per persoon, 60 is beter).

Ben in mijn eentje, maar vind 80cm voldoende ook als er iemand bij komt, we wonen nu met zijn 3 en hebben een badmeubel van 170cm met 2 wasbakken, maar merk dat het weinig toegevoegde waarde heeft, je gaat toch nooit met zn 2 tegelijk naast elkaar staan, en als we dan al toevallig eens tegelijk zijn wachten we altijd even omdat uit ervaring blijkt dat je elkaar anders als nog in de weg loopt :P

Tegels zijn besteld *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:32

Faelynn schreef:
mijn douche paradijs haha. ben erg blij met de indeling zo.
ja ik ben wel van de tegels, zeker in een badkamer, ook heel onderhoudsvriendelijk met vocht. Moet eerlijk bekennen dat ik nooit trends gevolgd heb dus geen idee of een badkamer dat ook heeft, maar vind gewoon veel kleuren mooi dus even kijken wat ik ga combineren en wat het ook een beetje tijdloos houd, maar waarschijnlijk word het taupe vloer, douche en wand en een witte muur waar ik dan weer zelf een badmeubel en kast voor ga maken. kan niet echt een vergelijkbaar plaatje vinden, maar het zal een beetje een combinatie van deze sferen zijn, en wil er dan ook een mooie grote plant in zetten, mini palmboom misschien :P

[ [url=m/Fbx3NT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yLplpT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7gpcWS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de gekozen tegel, en dan gecombineerd met een witte muur, mooi in budget ook :j
https://www.tegelsinhuis.nl/vloertegels ... erd/3/1821

Mooi hoor +:)+.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:39

*ben benieuwd naar de tegels :D *

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:56

Mooie tegel!
Ik heb zelf die in een grijs tint liggen in het tuinhuisje :o
Ook bij hun vandaan.