Kristy1998x schreef:Het is niet haar huis. Het huis is in eigendom van verhuurder welke alle recht heeft om aanpassingen te maken ter verbetering van zijn woning. Ongeacht of huurder hiermee akkoord gaat of niet. De gang van zaken verloopt niet geheel soepel nee maar als het enkel gaat om een klein beetje ruimte inleveren? Je krijgt er zoveel meer voor terug.
Het is inderdaad niet mijn huis, maar ik heb wel een huurovereenkomst waarin gesproken wordt over een eigen ruimte en een gedeelde keuken. Uit dit topic heb ik geleerd dat hij voor zo'n grote aanpassing aan mijn woning wel degelijk met mij in overleg moet gaan.
(zie net dat die link hierboven weer wordt aangehaald)
Mijn huisbaas is wel degelijk het type dat alles laat verslonzen dat het van ellende uit elkaar valt. Toen ik de sleutel van dit huis kreeg verkondigde hij dat ik een nieuw toilet zou krijgen omdat hij doorliep. Daar heb ik toen anderhalf jaar achteraan moeten zitten tot hij uiteindelijk echt stuk was en ik een maand zonder toilet kwam voor er een oplossing kwam.
Misschien heb ik het niet duidelijk verwoord, maar ik heb alles behalve mijn kont tegen de krib gegooid.
Hij doet me inderdaad een fantastisch aanbod, qua opknappen van de ruimte en heb ook aan hem duidelijk aan te geven er graag samen uit te komen op een manier die voor ons beiden een win/win is en daarom heb ik gevraagd of hij het plan op papier wilt zetten.
Ik ben normaal helemaal niet iemand die alles zwart op wit wilt hebben, maar durf er niet op te vertrouwen dat alles wat hij nu beloofd daadwerkelijk waarmaakt.
Ik denk dat hij meeleest, want kreeg zojuist wat veelbelovende foto's doorgestuurd

Nog geen plan, maar er is een begin.