Huisbaas wilt keuken in studio maken - mag dit zomaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:02

Dit verduidelijkt de situatie voor mij wel een beetje. Ik hoop dat jullie hier samen uiteindelijk uit kunnen komen.

Qerty schreef:
Kristy1998x schreef:
Het is niet haar huis. Het huis is in eigendom van verhuurder welke alle recht heeft om aanpassingen te maken ter verbetering van zijn woning. Ongeacht of huurder hiermee akkoord gaat of niet. De gang van zaken verloopt niet geheel soepel nee maar als het enkel gaat om een klein beetje ruimte inleveren? Je krijgt er zoveel meer voor terug.

Het is inderdaad niet mijn huis, maar ik heb wel een huurovereenkomst waarin gesproken wordt over een eigen ruimte en een gedeelde keuken. Uit dit topic heb ik geleerd dat hij voor zo'n grote aanpassing aan mijn woning wel degelijk met mij in overleg moet gaan.
(zie net dat die link hierboven weer wordt aangehaald)

Mijn huisbaas is wel degelijk het type dat alles laat verslonzen dat het van ellende uit elkaar valt. Toen ik de sleutel van dit huis kreeg verkondigde hij dat ik een nieuw toilet zou krijgen omdat hij doorliep. Daar heb ik toen anderhalf jaar achteraan moeten zitten tot hij uiteindelijk echt stuk was en ik een maand zonder toilet kwam voor er een oplossing kwam.

Misschien heb ik het niet duidelijk verwoord, maar ik heb alles behalve mijn kont tegen de krib gegooid.
Hij doet me inderdaad een fantastisch aanbod, qua opknappen van de ruimte en heb ook aan hem duidelijk aan te geven er graag samen uit te komen op een manier die voor ons beiden een win/win is en daarom heb ik gevraagd of hij het plan op papier wilt zetten.
Ik ben normaal helemaal niet iemand die alles zwart op wit wilt hebben, maar durf er niet op te vertrouwen dat alles wat hij nu beloofd daadwerkelijk waarmaakt.

Ik denk dat hij meeleest, want kreeg zojuist wat veelbelovende foto's doorgestuurd :) Nog geen plan, maar er is een begin.

Maureen95
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Huisbaas wilt keuken in studio maken - mag dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:14

Hoe is het nu Qerty?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 00:57

Nog steeds geen kookgelegenheid en inmiddels ook radiostilte vanuit verhuurder. Omdat mijn voorlaatste bericht wel heel snel werd opgevolgd door de enige recente update vanaf die zijde voor de zekerheid ook wat terughoudendheid online. Maar zal t.z.t. een update sturen over de afloop.

Heel veel dank voor de info en interesse!

Maureen95
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:23

Wat vervelend dat het nog niet opgelost is! Hopelijk komen jullie en samen snel uit.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:07

Heb je al contact gehad met instanties die je kunnen helpen? En wordt je huur verlaagd voor de periode waarin je niet kunt koken? Je kan toch niet zomaar voor onbepaalde tijd zonder kookgelegenheid zitten?! Vind het echt vervelend voor je.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:15

Zit je nu dus geheel zonder kookgelegenheid? Dat gaat wel te ver inderdaad. Ik ben ook benieuwd of eventuele instanties hier wat voor je in kunnen betekenen.

Deveneyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:29

Jeetje lastige situatie zeg! Helemaal dat je nu geen kookgelegenheid hebt, niet netjes... Hoop dat hij er uiteindelijk een fijn plekje van maakt voor jou!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:08

Daar is ie nu al te laat mee. Hij had dit moeten verzorgen vóór hij de bestaande situatie ging veranderen !!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:00

Zou hem de rekeningen van je afhaal/bezorgeten geven, hij heeft jou tenslotte zonder kook/bakmogelijkheid laten zitten.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:21

Maar dit is toch een beetje de omgekeerde wereld?
Hij had eerst jouw kookunit in orde moeten maken, voordat de oude keuken eruit gesloopt werd!

Ik zou er ook werk van maken, hij heeft mooie ideeën, maar jij hebt geen idee hoelang het daadwerkelijk gaat duren voordat het af is.

En hoe doe je dat nu met koken, ik zou toch echter wel een compensatie willen zien.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:20

Ik krijg het gevoel dat hij je gewoon weg aan het pesten is. Belachelijk korte waarschuwing dat je 2 weken je huis uit moet zijn, nu al weken geen keuken meer... Volgens mij wil hij je gewoon weg hebben zodat hij meer geld voor de unit kan gaan vragen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:19

Je kan er ook voor kiezen om zwart op wit naar hem te zetten dat je geen huur betaalt tot er kookgelegenheid is. Dit mag je ook gewoon doen en kan werken als pressiemiddel. Heb ik ook eens gedaan toen er lekkage was in mijn woning. Toen waren ze er als de kippen bij. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:41

Je mag een deel van de huur achterhouden, maar niet alles ! Én een instantie even benaderen dat dit speelt en wat je rechten zijn.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:53

Hoe is het nu ts?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:01

DubbelDun schreef:
Je mag een deel van de huur achterhouden, maar niet alles ! Én een instantie even benaderen dat dit speelt en wat je rechten zijn.

Dat is niet waar.

Je mag het volledige bedrag achterhouden tot het moment dat het probleem opgelost is. Echter is het wel noodzakelijk dat je dit zwart op wit communiceert richting de verhuurder en zodra het probleem is opgelost je de huur weer gaat betalen (ook de huur die je tijdelijk hebt achtergehouden). Waarschijnlijk begrijpen wij elkaar ook verkeerd. Volgens mij bedoel jij definitief een deel van het bedrag niet meer betalen tot het probleem is opgelost.

Ik heb zelf een rechtszaak lopen tegen mijn verhuurder via de huurcommissie en wat ik hier probeer uit te leggen heeft de jurist mij als advies gegeven toen ik lekkage had in mijn woning.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:13

Ik heb altijd begrepen dat zolang er in de woning gewoond kan worden je nooit kompleet mag stoppen met het betalen van de huur, dit kan voor de verhuurder reden zijn om het huurcontract te beëindigen.
Wél mag je bij problemen een deel van de huur achterhouden, idd nadat dit gecommuniceerd is. Zelfs kan het reden zijn voor een tijdelijke huurverlaging tot het probleem is opgelost.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:16

Dat zal dan waarschijnlijk te maken hebben met het verschil tussen particuliere huur en sociale huur vermoed ik zo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:20

Daarom is het altijd raadzaam om eea te overleggen met een woonconsulent.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:55

Ha Qerty, moest ineens aan je denken. Kun je ondertussen alweer koken in je studio?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:15

Ook ik ben benieuwd hoe het er inmiddels voorstaat :o.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:49

Hoe is alles daar?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 23:34

Qerty schreef:
Nog steeds geen kookgelegenheid (...) voor de zekerheid ook wat terughoudendheid online. Maar zal t.z.t. een update sturen over de afloop.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:48

Heb je er al aan gedacht dat je met een eigen keuken huursubsidie aan kan vragen? :) Dat kan mogelijk erg aantrekkelijk zijn.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:00

Dat begrijp ik maar je hebt al ruim 2 maand niets van je laten horen. Er zal nu onderling toch vast al het e.a geregeld zijn? Teminste dat hoop ik.

Qerty schreef:
Qerty schreef:
Nog steeds geen kookgelegenheid (...) voor de zekerheid ook wat terughoudendheid online. Maar zal t.z.t. een update sturen over de afloop.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:02

Celestial schreef:
Heb je er al aan gedacht dat je met een eigen keuken huursubsidie aan kan vragen? :) Dat kan mogelijk erg aantrekkelijk zijn.

Daar zitten toch wel meer voorwaarden aan? Volgens mij moet je dan sowieso je eigen "voordeur" hebben.