Mobiele airco: welke is nou het best?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:00

Zou ik achteraf nog bij de firma AEG kunnen aankloppen voor wat provisie? :D

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:12

Ik neem gewoon een fles bevroren water mee in een theedoek heerlijk koel om mee te slapen hoor, en lekker goedkoop en blijft heel de nacht koud..ik wil echt mijn airco niet in me slaapkamer hebben die is voor de woonkamer overdag..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:47

Het apparaat is afgeleverd. WT een bakbeest zeg! M’n man is al de hele middag bezig met het monteren van dat geval voor het raam. De hele slaapkamer is een bouwplaats geworden -O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:17

Afbeelding
Hij is geïnstalleerd en doet het. Nu hoeft ie nog niet aan, maar als het van de zomer weer 40 graden wordt, lijkt het me heerlijk!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:28

Hoe zit dat nu bij je raam? En wel als test flink laten afkoelen op je slaapkamer?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:45

je hebt van die speciale sluitingen voor de ramen. Daar rits je de afvoerslang tussen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:06

Hannanas schreef:
Hoe zit dat nu bij je raam? En wel als test flink laten afkoelen op je slaapkamer?

Ik heb er een speciale raamkit bij gekocht

We hebben het net even getest en het was in 10 minuten afgekoeld in de slaapkamer. De geluiddempende mat komt 1mei pas. Geen overbodige luxe met een laminaatvloer.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:09

Hoever moet het raam ongeveer open staan?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:10

Wij hebben deze, nu niet meer leverbaar, maar wel echt een top ding:

https://www.bol.com/nl/p/trotec-pac-470 ... 092059106/

wij hebben op de zaak een uitvoer in het dak zitten waar deze op aangesloten is en een afvoer voor condenswater. (geloof dat je ook met een bakje kan werken)

Als je een mobiele airco wil; ze werken eigenlijk alleen echt goed als je een uitvoer naar buiten hebt. Dus dan inderdaad slang naar buiten en raam afdichten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:15

carina schreef:
Hoever moet het raam ongeveer open staan?

Bij deze ong. 10 cm. Maar wel met die aparte kit erbij voor 99 euro

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:56

Morrie schreef:
Hannanas schreef:

Ik heb er een speciale raamkit bij gekocht

We hebben het net even getest en het was in 10 minuten afgekoeld in de slaapkamer. De geluiddempende mat komt 1mei pas. Geen overbodige luxe met een laminaatvloer.

Gewoon een yoga matje ofzo eronder doen is misschien een idee ?
Dank je voor de foto trouwens. Wel een groot ding nog. Ik las nog wat over de water/condens opvangbak, dat die niet zo handig is ???

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:00

Maris schreef:
Gewoon een yoga matje ofzo eronder doen is misschien een idee ?
Dank je voor de foto trouwens. Wel een groot ding nog. Ik las nog wat over de water/condens opvangbak, dat die niet zo handig is ???

matje is besteld, maar komt 1 mei pas. Ik heb dat soort dingen niet standaard in huis, ben niet zo van de yoga :o

Zo lang je hem niet op de stand zet dat ie vocht uit de lucht moet halen, heb je ook geen waterbak nodig. Er zit geen bak bij, die moet je zelf nog erbij kopen. Er zit wel een slang bij om water af te kunnen voeren.
De luchtvochtigheid is momenteel zo laag, dat ik niet verwacht dat ie gaat overstromen binnenkort.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:03

Maar er ontstaat toch condens door het koelen van de lucht ?? Of is die slang voor het afvoeren van vocht ? Ik dacht eigenlijk voor het afvoeren van warmte ( maar daarin zit ook vocht natuurlijk ) ….

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:18

https://www.aircogroep.nl/nieuws/hoevee ... -berekenen

Hier kun je gemakkelijk berekenen hoeveel btu je nodig hebt. Ik heb zelf via Marktplaats een airco gekocht met 12.000 btu voor €275. Deze was nog nieuw. Als je wil kan ik je wel een link geven met contactgegevens. Het was bij een handelaar en hij had er heel veel staan.

Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd in mijn huis omdat het nog niet zo warm is, dus ik weet nog niet of hij voldoende koelt.

Edit: ik zie dat je al een airco hebt gekocht!
Laatst bijgewerkt door Peuk op 26-04-20 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:21

Peuk schreef:

Hier kun je gemakkelijk berekenen hoeveel btu je nodig hebt. Ik heb zelf via Marktplaats een airco gekocht met 12.000 btu voor €275. Deze was nog nieuw. Als je wil kan ik je wel een link geven met contactgegevens. Het was bij een handelaar en hij had er heel veel staan.

Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd in mijn huis omdat het nog niet zo warm is, dus ik weet nog niet of hij voldoende koelt.

Maar hoe weet je dan of hij werkt en hoe zit het met garantie ? Van welk merk zijn ze ?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:23

Maris schreef:
Peuk schreef:

Maar hoe weet je dan of hij werkt en hoe zit het met garantie ? Van welk merk zijn ze ?

Ik heb hem zelf opgehaald, dus toen heeft hij in huis laten zien dat hij werkt. Hij was nog nieuw (dat ruik je ook als hij aan staat).

Garantie heb je natuurlijk niet. Maar daar betaal je ook €300 euro minder voor. Het merk is Comfee.
Laatst bijgewerkt door Peuk op 26-04-20 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:24

En het merk ?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:25

Maris schreef:
En het merk ?

Had het net aangepast haha, maar te laat haha. Het merk is Comfee.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:27

Ik ga eens googlen, maar ik denk dat ik dat niet aandurf hoor.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:34

Maris schreef:
Ik ga eens googlen, maar ik denk dat ik dat niet aandurf hoor.

Hij heeft allemaal verschillende merken hoor.

Ik heb een berichtje gestuurd met de btu en kw wat ik wou en toen heeft hij verschillende airco’s gestuurd met foto’s via Marktplaats. Ook verschillende prijsklassen. Toen ben ik zelf op Google gaan spitten welke het beste was en ben ik uiteindelijk bij deze uit gekomen.

Afbeelding

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:39

Morrie, heb je misschien een linkje van de raam kit?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:52

Ja werkt, dat is idd de officiele van AEG. Ik heb voor nu eerst twee goedkopere besteld omdat ik de airco zowel op mijn slaapkamer als op mijn kantoor wil gebruiken en ik twee kits van 100 euro p.s een beetje te veel van het goede vind. Als die goedkopere niet of slecht werken kan ik altijd nog besluiten om een duurdere te kopen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:06

Hoe gaat het met de airco Emmaa ?

Ik twijfel een beetje over het aantal btu. Is voor een slaapkamer van 4 bij 5 ongeveer, maar wel op het zuiden en de ramen ook op het zuiden en onder schuin dak. Zou 9000 btu dan genoeg zijn ?

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:31

Ik heb er vorig jaar een op marktplaats gekocht voor 100 euro. Alleen de slaapkamer die ik heb is te groot om goed te koelen (vooral omdat ik hoge plafonds heb en het dus veel m3 is)..

Hij koelt bij een hittegolf max 2 graden en maakt aardig wat herrie, maar ik zal je zeggen dat die 2 graden in een hittegolf een hoop verschil maakt :')

Ik hoop voor je dat je een goede kunt vinden die beter koelt, verder combineer ik het met (alsnog) een ventilator.