Geen moestuin, maar een moesbalkon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Re: Geen moestuin, maar een moesbalkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:53

In onze moestuin nam de courgette echt giga formaten aan. Hadden ook zo’n bizarre oogst dat we ze elke week uitdeelden in de straat. _O-

Weet je al wat je nog meer gaat planten?

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:07

miramii schreef:
In onze moestuin nam de courgette echt giga formaten aan. Hadden ook zo’n bizarre oogst dat we ze elke week uitdeelden in de straat. _O-

Hahaha dit had ik met watermeloen.. vreselijk op een gegeven moment. Bij mn oom, tevens ook buurman in de kas gezaaid. Gigantisch groot, en heel veel. Dus elke dag een meloen naar binnen gewerkt. En tegen de herfst aan hadden we ze nogsteeds. Op een gegeven moment weg gegooid want t ze waren niet meer zo lekker

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:52

Liiesjjj schreef:
Super leuk ja die kleine stekjes! Heb meteen ook zulke potjes besteld. Ik zag gister bij de Welkoop courgette in ronde vorm, die hebben wat minder ruimte nodig. Meteen een zakje meegenomen.

Onze verticale moestuin is ook in elkaar getimmerd. Uiteindelijk nog een heel karwei. Hij is wel wat scheef geworden, maar ben niet ontevreden met het resultaat

[ [url=m/MwRdLN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is nog eens doorpakken, wat leuk geworden! Benieuwd naar het resultaat als er ook iets in groeit/bloeit.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:18

miramii schreef:

Hadden wij dus ook, heb meegenomen naar de buurvrouw en naar stal en meegegeven aan iedereen die langskwam of ze nou wilden of niet ;)

En veul courgettesoep en dan invriezen :)

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:35

Even een vraagje van een absolute beginner; ik wil ook graag een courgette plant op mijn balkon dit jaar en heb hiervoor zaadjes van de klimcourgette gekocht. Maar ik heb uiteindelijk maar ruimte voor één courgette plant. Hoeveel zaadjes zaaien jullie dan voor? Echt maar één met de kans dat die niet lekker ontkiemd oid, of meerdere en wat dan met de rest?

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:09

Ik zou er dan eentje doen. Na een paar dagen zie je wel of het wat wordt of niet. Of meerdere uit laten komen en dan weggeven

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 16:06

Hoe gaat het met jullie moestuinen?

Ik heb vorige week alle zaadjes voor geplant. Als het goed is moet over een week wel wat groei te zien zijn. Fingers crossen!

Wat ik nu geplant heb:
- veldsla
-pluksla
- ronde courgette
- paprika
- aardbeien
- peterselie
- boontjes
- tomaten
- rozemarijn
- bieslook

Ik heb alleen van ieder plantje wel 5 zaden geplant.. zekere voor het onzekere nemen. Als ze allemaal uitkomen geef ik ze wel weg.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 07:58

Super leuk om mee te lezen!

Wij hebben de zaadjes eerst binnen opgekweekt en staan nu sinds een weekje buiten in het moesdakterras/kas.
Afbeelding
Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:10

Oh heerlijk zo veel ruimte om te moestuinieren!

Wij hebben ook ons balkon ingeschakeld als moesbalkon, en het begint aardig vol te raken. Een deel is test, ik heb courgette gepland maar gezien het geen klimcourgette is weet ik niet hoe succesvol het gaat zijn. En heb een vijgenboompje gekocht, eens zien of die het gaat doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:40

Moet even gaan kijken, want hou straks heel veel hangbakken van de moestuin over. Even kijken of ik ze anders op balkon ga gebruiken moet het alleen alles binnen langs hangen, want niks maar buiten het balkon hangen. := En moet rekening houden met mijn katten. Oudste vertrouw ik wel, maar de jongste niet. :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:31

Rustig hier, hoe gaat het met de moes-balkons?

Onze tomaat heeft een groeiexplosie doorstaan, die heb ik even moeten bijknippen omdat ie maar bleef groeien. Maar de eerste tomaatjes zitten eraan, heel benieuwd wanneer die gaan verkleuren :D

Afbeelding

Afbeelding
Courgette lijkt ook wat te doen, maar loopt wel achter als ik het vergelijk met de courgette buiten, dus misschien moet ik die voeding geven. Iemand ervaring mee?

Afbeelding

En inmiddels zit de tweede ronde spinazie en rucola erin nadat de eerste uitgebloeid/doorgeschoten was. Eens zien of de spinazie het redt in de zomer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:30

Ik lees mee! Sinds kort een moestuin balkon. Ik gebruik de Makkelijke Moestuin app en -spullen om het allemaal een beetje onder de knie te krijgen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:09

Ik heb vooral fruit en wat kruiden (bieslook, basilicum, salie en munt) maar eet al weken niks anders dan frambozen uit eigen tuin :D

Afbeelding
Afbeelding

De druiven groeien ook al rustig door:
Afbeelding

En verder heb ik nog een balkonbak met aardbeien :)

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:59

Ik heb een houten ikea stelling kast omgetoverd tot makkelijke moestuin. Formaat 1.80 x 1.50. Je legt worteldoek op de grond en die stellingkast plat op de grond boven op worteldoek, worteldoek vastmaken er omheen met spanband of oud stuk waslijn of stro touw er omheen fiksen en klaar is je makkelijke moestuin. Wat ook een leuke handige site is met praktische info is www.Moesmeisje.nl ze verbouwd meer dan 20 soorten groente op 6 vierkanten meters.