En die corona kraan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Renee1991 schreef:Wauw, je gaat hard TS! Wat een prachtige tegeltjes in de douche, maar wat een crime om te zettenWordt wel super gaaf.
Ik vind de kleur van de balustrade overigens ook heel mooi!
Vjestagirl schreef:Tijd voor een foto update!
Het huis begint nu echt vorm te krijgen, en ik word ontzettend verliefd.
De bijkeuken is totaal geïsoleerd en gisteren gestukt. Het is ineens van een schuurtje naar een volwaardige kamer gegaan. Er komt nog een uitstort wasbak in (een slokop noemt m'n moeder dat), maar dat kan pas als de latexspuiter volgende week zijn werk gedaan heeft.
[ [url=m/L2Tb4U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder is de zolder nu helemaal geïsoleerd, en die wordt deze week ook nog gestukt
[ [url=m/vydmm5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tegen het expansievat zit de koof van de schoorsteenpijp die de timmerman gemaakt heeft.
Degrotegigantische PAX kast die hier stond hebben we gisteren heel voorzichtig uit elkaar gehaald. Over het algemeen gaat IKEA meubilair niet zo goed op uit elkaar gehaald worden, maar ze stond zo gigantisch in de weg voor alles wat er nog op zolder moet gebeuren (stuken, spuiten, vloeren leggen) dat we het toch aangedurfd hebben. Gelukkig is mijn vader heer en meester van plannen gecontroleerd uitvoeren, dus 30 minuten later lag ze in stukken op de zolderkamer.
[ [url=m/vrbbFg.jpg]Afbeelding[/url] ]
De hele zolder is afgewerkt met gipsplaten.
Om dat te kunnen doen heeft de timmerman een hele... creatieve stellage in het trapgat gebouwd
[ [url=m/SETk5J.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier leggen ze dan een plank op en daar staan ze op te werken. Ik geloof niet dat ik wil weten wat de arbo hiervan vindt.
Verder is de tegelzetter begonnen in de badkamer. Dit is het wandje achter de douche
[ [url=m/ZDi5wp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben helemaal gek op de hexagoon vormige tegeltjes die ik ervoor uitgekozen heb. De rest van de badkamer krijgt gewoon witte 30x60 tegels, met 60x60 op de grond die dezelfde kleur hebben als de hexagoons.
[ [url=m/cpTbF7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook ben ik begonnen met het poetsen van de radiatoren. Het is ongelofelijk hoe smerig die dingen worden in het gebruik.
[ [url=m/IWwcTP.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hoe scherp die randjes zijn...
Aankomend weekend ga k samen met mijn moeder het huis van boven tot onder schoonmaken, want maandag komt de latexspuiter en hoe minder stof er ligt, hoe minder stof er in m'n verf kan gaan zitten. Stiekem vind ik het best spannend, want ik vind mijn super strakke, vers gestukte wanden prachtig...
En een domper aan de kant van mijn huidige huis: omdat het leeg blijft staan tot de woningbouwvereniging de geplandegroot onderhoudrenovatie werkzaamheden heeft uitgevoerd, moet het helemaal leeg. Vloeren eruit, rol-en-vouwgordijnen eruit, fornuis, afzuigkap... Alles moet weg...