Ik zie door de keukens het bos niet meer....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:33

Aanvulling:

Wij hebben alle apparatuur van Ikea en dat bevalt perfect eigenlijk, wel alles de a+++ variant van.

Dit is onze keuken.
Afbeelding

En overal lades, ideaal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BiBiQ

Re: Ik zie door de keukens het bos niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:37

Wij hebben inderdaad ook overal lades, onder. Zo ontzettend fijn.
En ladeverlichting, verlichting in de carrousel, in de bovenkastjes. Heerlijk!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:46

Hier ook een keuken van de Ikea, incl apparatuur, zelf geplaatst. Wel hebben we het houten aanrechtblad ergens anders op maat laten maken, en een glazen achterwand laten plaatsen. Erg tevreden mee!
En ook fijn dat de levertijd op deze manier niet zo lang was, verkoper van ons huis had aangegeven dat de wand tussen keuken en woonkamer niet dragend en door hen zelf geplaatst was, maar had niet verteld dat er wel twee dragende pilaren over bleven. Hierdoor moesten we toch ineens anders indelen en waren we erg blij dat we niet al besteld hadden...

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:49

Kijk ook zeker eens even bij Voortman Keukens of BSK.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:59

Wij zijn ook aan het kijken naar keukens, vooral nu veel inspiratie boeken/catalogussen aangevraagd, maar nog niet bij een keukenzaak geweest. Manlief en ik hebben nogal een ander idee van een keuken, hij wil allemaal glazen deurtjes/vitrinekastjes en open planken, maar ik zie een open uitstalling niet zitten, wij zijn niet zo opgeruimd. :))
Wat me opvalt is dat ik geen apothekerskasten zie, en die willen wij juist graag hebben.
Miran, heb je een foto van je achterwand?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:06

Welke keukenzaak past hangt heel sterk af van jullie wensen, voorkeuren, regio en ook tijd en budget.

Als je een beetje handig bent of het niet erg vind het e.e.a. zelf te regelen dan kan een showroomkeuken ook interessant zijn. Als je je daar een beetje in verdiept kan je daar erg mooie deals mee sluiten. Parallelopstelling zie je daar niet super vaak terugkomen maar een hoekopstelling of lange rechte keuken is prima om te bouwen tot een andere opstelling. Zelf nu ook aan het kijken naar keukens maar de wensen van de vrouw zijn wat te specifiek om te kunnen slagen met een showroomkeuken helaas :+ Als je echter hoogglans witte fronten wil met een donker blad dan heb je bergen keus :j

Ikea is zeker interessant, al helemaal als je zelf handig bent of iemand kent die de keuken wil zetten voor je. Apparatuur van Ikea ben ik zelf niet heel enthousiast over (maar ook weinig eigen ervaring mee). Maar als je weet wat je wil hebben stuur je een lijstje met merken + types naar wat webshops voor een offerte en dan kom je over het algemeen een heel stuk scherper uit dan bij de keukenzaken. Is alleen weer niet zo'n geweldig idee als je zelf niet een klein beetje handig bent.

DMG zou ik idd weg blijven, al is het maar uit principe ;)

Ga vooral bij een paar keukenzaken langs, zorg dat je zelf helder hebt wat je wensen zijn en vergelijk wat aanbiedingen/offertes.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:07

Apparatuur is allemaal van Electrolux alleen staat dit er niet op. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:11

BiBiQ schreef:
Apparatuur is allemaal van Electrolux alleen staat dit er niet op. ;)

En Whirlpool.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:14

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:14

Op zich prima spullen hoor, maar je krijgt waar je voor betaalt.

Prima basic apparatuur waar je een taart of broccoli goed mee kan bereiden, maar ontwerp en bouw zijn vooral gestuurd op kosten. Minder luxe dus, maar bij andere merken betaal je ook (goed) voor die luxe.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:59

hier heel goed geholpen door superkeukens (hebben daar een Schuller keuken vandaan, en geen uitgeklede versie oid gewoon met glazen korf wanden etc).

Vaste prijzen, niet onderhandelen. Erg prettig

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:30

Onze apparatuur bevalt prima en je hebt er langer garantie op dan bij de meeste keuken boeren. En voor wat het bij Ikea kost koop je nog eens iets nieuws indien nodig... :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:22

Onze laatste keuken was Ikea en meer tevreden over dan alle andere keukens. Mijn moeder had 2jr eerder van een dure zaak en die was echt waardeloos vergeleken bij onze Ikea.

We hebben alles zelf gedaan. Voorbereiding, opgehaald en geplaatst. Super makkelijk en stond zo.

Nu weer aan het rondkijken en weten we het nog niet. Zijn bij een kleine luxere zaak geweest die zelf bouwen, maar viel enorm tegen.

Van Ikea hadden wij een 5pits 90cm gasfornuis, afzuigkap en vaatwasser. Op zich prima. Zou niet weten waarom je daar alleen simpel mee kan koken??? Als je een stoomoven wilt kan dat ook, maar stomen kan ook zonder speciaal apparaat in principe natuurlijk.

Heb hele goede appeltaarten, lasagne, oven schotels etc gemaakt.

Het enige wat ik minder vond waren de knoppen van de afzuigkap en het fornuis. Vaatwasser was prima en stil. Met kastje en deurtje.

De kraan was slecht en hebben we vervangen na 2jr.

We hadden een houten werkblad en die was echt goede kwaliteit. Net als een dubbele witte stenen spoelbak. Na 8jr amper een krasje.
Net als de deurtjes en lade's, alles werkte, was onbeschadigd en als nieuw.

Koelkast was een amerikaan en kwam van medimarkt.

Helaas gaat bij Ikea veel naar trends en vind ik momenteel de keuze wat beperkt qua onze smaak.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 00:43

Avanti schreef:
Nog even voor je opgezocht. 12.000 was deze keuken, levertijd weet ik niet meer.

[ [url=m/sL6Snr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg! En prijs is ook te doen

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 00:49

BiBiQ schreef:
Ikea :j

Wij hebben de keuken er afgenomen, incl. apparatuur en zelf geplaatst. Als je een beetje handig bent gaat dat echt wel prima. Gewoonweg de stappen goed doorlopen. Scheelt een heeeele hoop centjes.

Wij waren rond de 5.000 kwijt. Erna nog wel laten tegelen.

Voor:
[ [url=m/FCKZ6J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ontwerp:
[ [url=m/nTvdi3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/kyUFVb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f9cRdv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UAFopc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En met tegels en details:
[ [url=m/hpBLJ6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2pejC7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OhVgGO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Iry0h9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo, dat is een hele verbetering! Mooi geworden zeg :) Keuken van corina1981 is ook prachtig.
Het huis zal worden verkocht zodra de renovatie is afgerond. Thuis zou ik er geen moment over twijfelen om een Ikea keuken te plaatsen (Sterker nog; de basis van mijn keuken thuis ís van Ikea, wel Bosch/Boretti apparatuur, handgemaakte fronten en een betonnen blad) echter ben ik bang dat er toch potentiële kopers zijn die kunnen twijfelen zodra ze horen dat de keuken van Ikea is... Het huis zal redelijk aan de prijs zijn, dus ik zal wel a-merk apparatuur moeten gebruiken en met een iets hoger segment keuken moeten komen.
Budget is tussen de €10.000,- en €15.000,-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 01:32

Maar voor een echt duurder huis is 10.000/15.000 misschien ook niet in verhouding.

Wij hebben een "normaal" geprijsd huis verkocht met IKEA keuken incl de nog lopende garantie en map etc.

Sowieso een risico dat mensen het er gelijk weer uittrekken. Juist bij duurdere huizen zie ik mensen vrijwel nieuwe keukens er direct uittrekken en iets nieuws plaatsen. Vaak bijna gelijk aan wat er net uit is gehaald.

Kan je misschien beter foto's ophangen van wat kan en een keuken bon erbij doen ofzo.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 02:03

superpony schreef:
Maar voor een echt duurder huis is 10.000/15.000 misschien ook niet in verhouding.

Wij hebben een "normaal" geprijsd huis verkocht met IKEA keuken incl de nog lopende garantie en map etc.

Sowieso een risico dat mensen het er gelijk weer uittrekken. Juist bij duurdere huizen zie ik mensen vrijwel nieuwe keukens er direct uittrekken en iets nieuws plaatsen. Vaak bijna gelijk aan wat er net uit is gehaald.

Kan je misschien beter foto's ophangen van wat kan en een keuken bon erbij doen ofzo.

Huis wordt “redelijk aan de prijs”, geen “duur” huis. Vraagprijs zal straks zo rond de 5,5 ton liggen. Daar hoeft geen high-end maatkeuken in, maar ook geen Ikea. Midden- of iets hoger segment is prima. Moet wel een keuken in zitten natuurlijk, veel mensen willen een instap klaar huis :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 02:15

Meeste mensen slopen het er gelijk uit voor een keuken naar eigen smaak.

Overigens zou ik er zelf ook niet teveel naar kijken meer. Mijn moeder had een dure keuken en die was veel slechter van kwaliteit dan onze Ikea, dus mij zegt het niks meer.

10.000/15.000 is niet vreselijk duur in verhouding tot 5,5 ton.

Het is overigens niet zo raar wat ik voorstel hoor. Weet wel meer woningen die verkocht zijn met een keuken zelf uit te zoeken. Juist omdat mensen weten dat het er toch uit gaat en je dan zelf niet met het werk ervan zit.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:01

BiBiQ schreef:
Wij hebben inderdaad ook overal lades, onder. Zo ontzettend fijn.
En ladeverlichting, verlichting in de carrousel, in de bovenkastjes. Heerlijk!

Werkt die ladeverlichting op batterij of op stroom?

Hier ook een Ikea keuken (die wordt binnenkort bijkeuken) en straks voor de keuken (daar hebben we nu de woonkamer tijdens de verbouwing) komt er ook Ikea.
Ik heb de keuken zelf in elkaar gezet (en de indeling ook zonder hulp gedaan) enkel bij een paar kastjes wat hulp gehad om ze op de vastzet rail te klikken (vanwege het gewicht).
Kraan is door de loodgieter aangesloten, maar dat was vooral omdat hij toch zl hier rondliep.
Werkblad (hout) door de timmerman (die liep hier ook al rond) op maat laten zagen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:34

Hier een keuken van een lokale keukenboer. We wilden eerst naar Duitsland voor een keuken (zitten vlakbij de grens), maar waren toch even bij deze zaak binnengelopen.. en die man begon los te gaan op onze plattegrond.. ons hele idee van tafel en een heel ander idee qua inrichting etc., waardoor de keuken veel ruimer en mooier is dan we zelf eerst hadden bedacht. Moest wel een dragende muur voor gesloopt worden en ons budget ging x2 :+ maar echt superblij mee dat we zijn advies hebben gekregen en opgevolgd. Het is de vraag of ze in Duitsland ook zo hadden meegedacht/ ons initiele plan zo hadden omgegooid.

We hebben een kookeiland van 3.50m en kastenwand met koelkast, oven en vaatwasser. Volgens ons eigen idee was een kookeiland geen optie, wel dus :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:49

Hier ook een Ikea keuken! We hebben verder alleen de wasbak (dubbele) en kraan van ikea.

De rest van de applicaties heb ik ergens anders gekocht. Ik vond die van ikea niet mooi of voldeden niet aan mijn eisen. Ik kan soms een nogal specifieke smaak hebben.

Ons eiland heeft 2 houten werkbladen (ipv uit 1 geheel, dat scheelde heeeeeel veel centjes) en officieel zou de wasbak niet in een eiland kunnen volgens Ikea...

Don't mind the mess:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij wonen trouwens in Duitsland en je raad het bijna niet, het was goedkoper de onderdelen bij de Nederlandse ikea te kopen. Aangezien we een vrij grote keuken hebben scheelt een 10-tje per deel uiteindelijk best veel geld.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:32

Netjes. Wij hadden ook die houten werkbladen en altijd super blij mee geweest. Nemen we als we hout willen zo weer.

Het enige nadeel van de Ikea is dat het personeel niet echt geweldig advies kan geven. Ik had het ontwerp al en toen wilde een man daar alles doornemen. Volgens hem paste het niet, want ik zat heel prcies in de maten. Maar het ging perfect.

Maar goed, we hebben daar ooit ook een bed gekocht en kletsten ze ook onzin, dus daarvoor moet je niet bij IKea zijn. Ikea is vooral voor zelf doen en daar zijn de prijzen ook op gebasseerd.

Waar ik het geklets van de keukenboeren ook niet geweldig vind vaak hoor.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:53

superpony schreef:
Van Ikea hadden wij een 5pits 90cm gasfornuis, afzuigkap en vaatwasser. Op zich prima. Zou niet weten waarom je daar alleen simpel mee kan koken??? Als je een stoomoven wilt kan dat ook, maar stomen kan ook zonder speciaal apparaat in principe natuurlijk.

Oh, sorry, dat bedoelde ik niet. Ik schreef het een beetje raar idd.

Bedoel vooral dat de apparatuur vrij basic is. Daar kan je alles mee koken wat je wilt maar je mist de gimmicks van de duurdere merken. Displays, wifi, compleet kookboek in het menu, wegvouwbare deuren, etc, etc. Het doet wat het moet doen en ook niet meer dan dat. Is helemaal prima, is ook de reden dat je 4x meer betaalt voor een Miele met dezelfde functie.

Ikea keuken kan prima in een duurdere woning, zeker met wat luxere apparatuur en mooie fronten. En gros van de kopers vindt de keuken niet zo super belangrijk, die kan over een paar jaar worden vervangen. Vooral prettig als de keuken er niet meteen na de overdracht uit moet (b.v. omdat deze paars met roze is of uit elkaar valt).

Maar als het een renovatie is voor de verkoop dan zou ik zeker kijken naar een showroomkeuken :j
Dat zijn voor 95% keukens die 95% van Nederland heel acceptabel vindt wat uitstraling/kleuren betreft. Zoek er een met relatief goedkope kastjes (weinig lades e.d.) en A-merk apparatuur en je bent voor minder dan 6000 euro klaar.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:02

Ik lees al even mee omdat ik ook aan het kijken ben voor een nieuwe keuken. Heeft ikea ook plaatsings service? Ik ben maar in mn uppie en zie mezelf geen keuken plaatsen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 17:05

BartVB schreef:
superpony schreef:

Oh, sorry, dat bedoelde ik niet. Ik schreef het een beetje raar idd.

Bedoel vooral dat de apparatuur vrij basic is. Daar kan je alles mee koken wat je wilt maar je mist de gimmicks van de duurdere merken. Displays, wifi, compleet kookboek in het menu, wegvouwbare deuren, etc, etc. Het doet wat het moet doen en ook niet meer dan dat. Is helemaal prima, is ook de reden dat je 4x meer betaalt voor een Miele met dezelfde functie.

Ikea keuken kan prima in een duurdere woning, zeker met wat luxere apparatuur en mooie fronten. En gros van de kopers vindt de keuken niet zo super belangrijk, die kan over een paar jaar worden vervangen. Vooral prettig als de keuken er niet meteen na de overdracht uit moet (b.v. omdat deze paars met roze is of uit elkaar valt).

Maar als het een renovatie is voor de verkoop dan zou ik zeker kijken naar een showroomkeuken :j
Dat zijn voor 95% keukens die 95% van Nederland heel acceptabel vindt wat uitstraling/kleuren betreft. Zoek er een met relatief goedkope kastjes (weinig lades e.d.) en A-merk apparatuur en je bent voor minder dan 6000 euro klaar.

Showroomkeukens kijk ik zeker ook naar, alleen zijn deze vaak in een andere opstelling dan ik zou willen...