Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. hoikimmmy schreef:Een lease auto is ook altijd maar een gok. 1 op de 10 leasautos die wij in onderhoud hadden werd netjes gebruikt de anderen niet. En hangt ook erg af van het leasebedrijf hoe het gaat met de beurten. Wij kwamen bij sommige maatschappijen er amper doorheen of moesten maar goedkopere onderdelen gebruiken.
Oscar schreef:Dani, als je het over betrouwbaarheid hebt dan scoren ze inderdaad laag. Qua comfort scoren ze meestal beter. 't Is natuurlijk heel persoonlijk wat je wilt. Als je het fijn vindt om op een zachte stoel te zitten terwijl je op de Wegenwacht wacht, dan zou ik ze zeker aanraden![]()
Dit is misschien wel een interessant artikel, dan weet je een beetje welke merken als (on)betrouwbaar getest zijn:
https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn ... tos-114384
Altijd uitzonderingen daargelaten natuurlijk want je kunt ook een keer pech hebben met een maandagochtendSuzuki of geluk hebben met een Tesla.

Dani schreef:Advies voor andere merken/modellen is ook welkom hoor! De Focus leek de beste optie maar misschien zien wij iets over het hoofd. Eisen zijn stationwagen, airco, cruise control, geen import, liefst met trekhaak. Maximale vraagprijs €8000.
(hij staat nu bij de dealer te koop voor 12000 voor de liefhebber!). Als ik geen auto van de zaak had gekregen had ik hem ook doorgereden, dingen kunnen makkelijk het veelvoudige daarvan rijden.
(schade en schande wijs geworden haha) Dani schreef:Ja dat lijstje ziet er anders uit dan ik had verwacht! Ook dat Fiat hoger staat dan Ford joh. Onze Fiat doet daarin niet mee hoor, heerlijke auto maar zoveel pech mee gehad. Die heeft echt duizenden euro's aan extra reparaties gekost. Zou leuk zijn als we met een volgende auto 'n keer door de APK komen zónder minstens €500 uit te geven.
.