hot tub of jacuzzi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: hot tub of jacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 01:00

Smiley, ja, gatver. Dat zijn echt nadelen. Ik heb alleen naar kunststof binnenkuip gekeken nu.

Taartjes, absoluut. We kopen nooit iets zomaar.

Hoopte alleen ervaringen te horen van mensen over het effect op hun lijf. Dat is voor mij best belangrijk. Ook op fb in de reuma groep gesteld en daar wisselende ervaringen van mensen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:49

superpony schreef:
Oke, ik dacht een hot tub is niet zo groot en met een paar blokken hout zo warm.

Op welke temperatuur hebben jullie de jacuzzi?? Die staat dus 24/7/365 aan??

Energie rekening is sowieso niet laag hier. Maar we willen misschien zonnepanelen. Dus wie weet scheelt dat.

En bij welke merken jullie ook echt wat voor je lijf op de lange duur? Dus als je het met regelmaat gebruikt?

Zo'n hottub is verschrikkelijk, als de wind een beetje verkeerd staat dan ruikt alles naar vuurkorf! Een hottub moet je smorgens maar beginnen met stoken want hij is echt niet zo maar warm
En het is gewoon een heet bad meer niet.

Wij hebben zelf een jacuzzi voor 6 personen en hij is heerlijk, altijd warm, klaar voor gebruik.

Wij een jacuzzi en de buren een hottub dus vandaar dat ik het verschil weet

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:05

Ik heb een jacuzzi genomen voor mijn rugklachten en ook een infrarood sauna, maar ik merkte goed het verschil.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:41

Wij hebben een hottub en dat bevalt super! Je moet het niet erg vinden om 1,5 a 2 uur beetje te stoken, maar het geef ook een speciaal effect dat vuurtje. Heerlijk warm, en lekker genieten. En niet dat irritante geluid van de bubbels waardoor je super hard gaat praten en de hele buurt kan mee genieten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:12

Als je beslist ala minuut nu wil ik lekker ontspannen in warm water lijkt het mij een heel gedoe een hot tub eerst te moeten op stoken...dan is die warm en dan heb ik geen zin meer..maar goed, dat is mijn mening.
Jacuzzi is als je de geïsoleerde deksel er af haalt zo warm als jij hem heb ingesteld en lekker schoon.

En het lawaai van een jacuzzi valt tegenwoordig ook wel mee. Mocht je een gezellig knapperig vuurtje willen zet je er een vuurkorf naast. :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:19

Popstra schreef:
Jacuzzi is als je de geïsoleerde deksel er af haalt zo warm als jij hem heb ingesteld en lekker schoon.

Even over dat deksel, als je reuma hebt dan is dit wel iets om rekening mee te houden, dat deksel is nogal zwaar namelijk (en ik had toen nergens last van maar had wel wat moeite om hem om te klappen. Er helemaal afhalen zou me niet gelukt zijn).

Dat geluid van de bubbels stoort mij ook altijd als ik naar de sauna ben en erin zit. En dat water dat op de een of andere manier altijd in mijn oor of neus komt :') Net als die bubbels op ongemakkelijke plaatsen :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:44

Hier ook een reuma patient.Persoonlijk vind ik het deksel mee vallen,hoewel mijn man dat meestal doet. Persoonlijk vind ik de bubbels niet zo'n lawaai maken,hoewel ik ze ook vaak uit heb als ik een boekje wil lezen of zo.
Wij hebben eerlijk gezegd niet berekend wat hij per jaar kost,we kregen wel geld vd elektriciteit terug dat vond ik al iets.We hebben ook een infarood sauna.Hoewel ik een echte gezelliger vind,doet deze wel echt deugd aan mijn lijf.

ampi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:47

mijn buren hebben ook een hot tub en de houtrookwalm komt gezellig onze tuin en ons huis in waardoor ik de moord stik dus dat is wel iets om ook rekening mee te houden misschien?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 12:01

Het zal onder de veranda komen en daar hebben we geen buren. We hebben maar aan 1 kant een buurvrouw en die zit een stukje verder en daar wordt ook gestookt.

Op zich als een hot tub de keuze zou zijn, stook ik die gewoon in de middag op en zal die wel op tijd klaar zijn.

Ik vind het beiden niet hetzelfde als een bad. Dit is echt om samen te ontspannen en buiten met zicht op de beestjes.
+ de warmte voor ons lijf.

Qua jacuzzi zal ik de deksel testen, maar dat kan mijn man ook. En ik heb reuma, maar til nog gewoon hooi baaltjes, de mestkar etc.

Als reactie bij andere reuma patienten kreeg ik; lekker voor je lijf, maar daarna door de warmte meer last van ontstekingen.

Ik heb bij de jacuzzi alleen lichtjes wat bezwaar tegen met regelmaat chloor tabletten. En de laatste keer dat ik erin zat ergens, sloeg dat tijden het bubbelen wel op mijn ogen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:23

Prairy schreef:
Popstra schreef:

Even over dat deksel, als je reuma hebt dan is dit wel iets om rekening mee te houden, dat deksel is nogal zwaar namelijk (en ik had toen nergens last van maar had wel wat moeite om hem om te klappen. Er helemaal afhalen zou me niet gelukt zijn).

Dat geluid van de bubbels stoort mij ook altijd als ik naar de sauna ben en erin zit. En dat water dat op de een of andere manier altijd in mijn oor of neus komt :') Net als die bubbels op ongemakkelijke plaatsen :+

Ik heb reuma en 0 problemen met de deksel. Er zit namelijk een beugel achter waardoor hij absoluut niet zwaar is om te openen en sluiten.

En jets kunnen gewoon uit. Ik heb ze zelden aan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:25

superpony schreef:
Het zal onder de veranda komen en daar hebben we geen buren. We hebben maar aan 1 kant een buurvrouw en die zit een stukje verder en daar wordt ook gestookt.

Op zich als een hot tub de keuze zou zijn, stook ik die gewoon in de middag op en zal die wel op tijd klaar zijn.

Ik vind het beiden niet hetzelfde als een bad. Dit is echt om samen te ontspannen en buiten met zicht op de beestjes.
+ de warmte voor ons lijf.

Qua jacuzzi zal ik de deksel testen, maar dat kan mijn man ook. En ik heb reuma, maar til nog gewoon hooi baaltjes, de mestkar etc.

Als reactie bij andere reuma patienten kreeg ik; lekker voor je lijf, maar daarna door de warmte meer last van ontstekingen.

Ik heb bij de jacuzzi alleen lichtjes wat bezwaar tegen met regelmaat chloor tabletten. En de laatste keer dat ik erin zat ergens, sloeg dat tijden het bubbelen wel op mijn ogen.

Dan zat er bij die waar je in zat teveel chloor.
Je kan natuurlijk ook wat minder gebruiken. Ik moet zeggen dat wij het alleen merken qua lucht als we het net erin hebben gedaan de eerste 24 uur. Daarna ruik ik het niet.
Ik heb snel last van chloor lucht met m'n astma maar heb er weinig tot geen last van met de jacuzzi.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:01

Bij die opblaasbare jacuzzi,s heb je zoutwaterfilters.Misschien bestaan die bij de gewone ook.Maar ik heb ook longproblemen en geen last van het chloor vd jacuzzi.je moet niet alleen net er chloor in doen en dan je water flink op temperatuur brengen dan ruik je het echt wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 16:11

Dat ding ging bubbelen en daar kwam echt een flinke damp vanaf toen. Ik vond het lekker, maar eigenlijk ook qua bubbels iets teveel van het goeie.

Meeste jacuzzi's zijn ook best groot. Ben echt niet van plan om er met vreemden in te gaan zitten. Die loze ruimte is natuurlijk wel een kostenpost als je naar energie verbruik kijkt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:24

In onze jacuzzi zit ook een zoutwater filter. Je moet 1 gloor tabletje per week in het bad doen. Wij hebben geen last van het chloor gehad. Onze jacuzzi is rond en voor 4 personen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:37

Popstra schreef:
In onze jacuzzi zit ook een zoutwater filter. Je moet 1 gloor tabletje per week in het bad doen. Wij hebben geen last van het chloor gehad. Onze jacuzzi is rond en voor 4 personen

Hier idem :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 16:59

Oke, ik dacht dat het zout of chloor was, niet beiden......

Bij stil water heb ik niet echt last van chloor, maar voor regelmatig vind ik het wel iets om rekening mee te houden.
Ik dacht dat het toen echt door de bubbels en warmte kwam.

Ik zag ook een vierkante met 2 ligplekken en 1 zitplek. Maar lijkt me dat je toch vaker zit of wat hangt.

En zag een ovaal hot tub voor 2 personen. Kon je ook jetstream en bubbels toevoegen. Had maar 1 uur opwarmtijd.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:00

Wij hebben 2x lig en 3x zit.
Maar ik hang altijd in de ligplekken. Zit zelden op de zitplekken :')