Nieuw bed, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_1986

Re: Nieuw bed, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:10

Ook wij zijn enkele maanden geleden op beddenjacht geweest. Mijn vriend had voorkeur voor Tempur, ik wilde graag een boxspring. Als eerste bij Swiss Sense binnen gelopen; slecht geholpen. Kregen weinig uitleg over de verschillen, welke mogelijkheden er waren qua combinaties (matras en design) en de verkoopster liep uiteindelijk ook nog weg om ineens een andere klant te helpen. Hier waren we dus eigenlijk vrij snel klaar. Op naar de Tempur winkel; erg vriendelijk en uitgebreid geholpen. Daar een Tempur boxspring gekocht en we zijn er erg tevreden over. En ik was in eerste instantie niet zo geïnteresseerd in Tempur, dacht dat het niks voor me zou zijn. Maar ik wil niet anders meer. Ligt heerlijk! Rib uit je lijf, dat wel, maar als je het omrekent naar de jaren plezier die je ervan hebt, valt het ook wel mee. Goed slapen is zo belangrijk!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:36

Weten jullie waarom er mensen zijn die een boxspring kopen met een gewone matras erop ? Wat is daar het voordeel van ? Waarom dan geen gewoon bed of waarom geen "hele " boxspring ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:47

Ik heb dat. Omdat ik een boxspring met dubbele springverenmatras gewoon te koud vind.
En verder moet je om de xx jaar een nieuwe matras, terwijl het onderste deel van de boxspring gewoon nog goed is.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:48

Te koud ? Die begrijp ik even niet ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:50

Ik vind een matras geveerde matras kouder dan een schuimmatras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:55

Maris schreef:
Weten jullie waarom er mensen zijn die een boxspring kopen met een gewone matras erop ? Wat is daar het voordeel van ? Waarom dan geen gewoon bed of waarom geen "hele " boxspring ?

Ik heb boxspring zonder matras gekocht vanwege het matras dat er bij hoorde. Die vering voelde je echt, en ik vind die veren er in verschrikkelijk. Ik heb voorkeur voor schuimmatrassen en daarom een los matras er bij gekocht.

De reden om boxspring te kiezen: je ligt hoger en is makkelijker in en uit elkaar zetten. En persoonlijk vind ik het veel lekkerder liggen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:03

Inderdaad hoger, ik heb er best wat hogere poten onder en ik vind het mooier dan een gewoon bed!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:05

Ik moest juist erg wennen aan dat hoge. Als ik nu op de rand zit komen mijn voeten niet op de vloer en bij mijn oude nachtkastje moest ik over de rand van het bed naar beneden kijken om te zien hoe laat het was op de wekker :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 16:06

Onze voorkeur gaat nu ook uit naar een boxspring, hoewel ik sommige bedden met lattenbodem mooier vind haha.

Tempur gaan we ook kijken, Bedankt Laura_1986.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:18

Ik heb een waterbed. Ik wil nooit weer iets anders. In de winter heerlijk warm in de zomer altijd koel. Ik slaap als een dode en ben in de ochtend herboren. Maar ergens anders goed slapen is er niet meer bij.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:53

Myfairytale schreef:
Mri schreef:
Wij zijn ook op "beddenjacht".
Beterbed heeft ons goed geholpen. Prijs was ook wel ok, daarna naar swiss sense geweest. Die zit er tegenover. Wat een aanfluiting was dat zeg!
Wij gaven aan een ledikant met lattenbodem te willen. Dus lattenbodems kijken.
Verkoopster: "Dan moet je die nemen"
Wij: waarom? En wat is het verschil met de anderen
Zij: die (wijzend naar de 200/2000? Serie) is slecht en deze (300/3000 serie) is het meest verkocht
Wij: maar wat is die dan? (wijzend naar een van de vele anderen)
Zij: oh dat kan ook, maar die is duurder
Wij: is die beter dan?
Zij: deze is het meest verkocht

Wij kopen daar dus geen bed :')

Oef! Welke zijn jullie geweest dan? Dat soort "advies" heb je inderdaad niets aan.
En stomme vraag misschien hoor, maar waarom een lattenbodem?

Wij zijn in Gouda geweest.
We hebben nu een boxspring, ding is 10 jaar oud en matrassen zijn op.
Beiden houden we van een stevig matras en willen we of bergruimte onder het bed of de ruimte om fatsoenlijk te stofzuigen er onder.
Dan zit je al aan een ledikant met lattenbodem of schotelbodem.

Omdat wij van hard houden valt een schotelbodem alweer af, daarmee krijg je in een "ledikant" een boxspring effect (aldus beterbed). Weet ff niet hoe ik het correct moet neerzetten.

Ons huidige bedheeft een cm of 3-5 ruimte er onder. Precies genoeg om er dingen onder kwijt te raken en precies te weinig om te kunnen schoonmaken zonder de bedden van hun plek te halen.
Plus ze schuiven af en toe uit elkaar.... ze gaan nu 1 of 2 keer per maand van hun plaats en ik vind het te veel werk om elke keer die beugeltjes er weer onderin te doen om ze aan elkaar te houden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:42

Bedoel je dan dat de topmatras op is of de laag eronder ( met veren ) ?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:45

Maris schreef:
Bedoel je dan dat de topmatras op is of de laag eronder ( met veren ) ?

Bij mij?
De box zelf is nog ok, maar de matrassen moeten vervangen.

We gaan de matrassen niet vervangen omdat we een bed van 180 cm willen ipv 160

Dus mocht iemand nog 2 boxen (heel donkerblauw dacht ik) van 80x200 willen hebben ;)
Als wij ons nieuwe bed hebben dan gaan deze de deur uit.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:59

Mri dus en de matras en de topmatras zijn niet meer goed ? Of heb je geen verenmatras en topper maar een gewone matras op de boxspring?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:11

Maris schreef:
Mri dus en de matras en de topmatras zijn niet meer goed ? Of heb je geen verenmatras en topper maar een gewone matras op de boxspring?

Top matras ligt nu opgevouwen in een krat naast het bed.
Wij hebben binnenvering matrassen erop liggen, alleen de veren voelde mijn man voor de topper heen. Hij kreeg er echt last van. Voor hem hebben we een (niet al te duur) ikea matras gekocht als tijdelijke oplossing. Zijn matras ligt nu op zolder (om weg te gooien).
Omdat de matrassen nu niet even dik zijn kan de topper er ook niet op.

Ik lig dus op een 10 jr oud binnenvering matras (dat aan vervanging toe is) zonder topper. Geen succes met mijn zwangere lijf en groeiende buik ;)

Omdat we
1) een bed van 180 ipv 160 willen
2) ruimte om te stofzuigen of bergruimte onder het bed willen
3) een electrisch verstelbare bodem willen (ivm kindje op komst en borstvoeding geven, geen geklooi met kussen en rekjes in mn rug)

Gaat dit bed er uit en komt er een nieuwe. Boxen zouden opzich nog prima een ronde mee kunnen. Helemaal als logeerbed. Maar dan wel met nieuwe matrassen.

Voor ons niet interessant om te houden. Ik heb een 2x70 logeerbed/boxspring met goede matrassen (4.5 jaar oud, wordt sinds een jaar 1 keer in de 2 weken in geslapen, daarnaast heel af en toe een nachtje/weekendje).
Zonde om die weg te doen en geld in een logeerbed te steken terwijl dat niet nodig is.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:20

Ik snap hem !
Jeetje dat je de veren door de topper heen voelt ( nou ja, je man dan ) !

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:58

Maris schreef:
Ik snap hem !
Jeetje dat je de veren door de topper heen voelt ( nou ja, je man dan ) !

Bed is 10 jaar oud, matrassen tot 80 kilo (bed gekocht met mn ex, en hij en ik zijn niet groot en/of dik). Mijn man en ik zijn nu bijna 4 jaar samen, hij is iets groter en ook zwaarder dan ex := en eerder richting 100 dan richting 80 kilo. Dat helpt ook niet mee

bren979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:32

En ts, al een keuze kunnen maken?
Ben vanmiddag ook op zoek gegaan voor een ander bed. Maar het is moeilijk.... Ik voelde me totaal niet serieus genomen bij auping. Er stonden geen prijzen bij en alles werd zomaar berekend op een rekenmachine, zonder prijslijst te raadplegen.

Iemand ervaring met serta?

Ik was ook even langs Ikea gegaan en moet zeggen dat de duurste matras (599,00 euro) met een topmatras van 269 euro goed aanvoelde. Maar lees wisselende reviews, wat super tevreden klanten tot mensen die last van kuilen in de het matras hebben.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 07:35

We hebben besloten om eerst te verhuizen en onze oude boxspring mee te nemen.
We gaan over een paar maanden even op beddenjacht, we willen eerst graag wat dingen bij ons nieuwe huis klaar hebben.
Maar heb wel een lijstje gemaakt. O:)

Wat zonde dat je je niet serieus genomen voelde bij Auping. -O- Is toch niet een pakje boter wat je wilt kopen.