Boete met geleende auto, hoe bezwaar maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:11

Gini schreef:
Janine1990 schreef:
Gini, precies op wat TS zegt... Ik vind het heel moeilijk om een geschreven situatie in het verkeer te begrijpen, zeker als ik het betreffende kruispunt niet ken.
Maar als zij het gevoel heeft dat er een poot is om op te staan, waarom zou ze dat dan niet moeten doen?

Bezwaar ongegrond; TS leert ervan. Bezwaar gegrond; TS leert er ook van...
Win-win als je het mij vraagt... :)

Ik heb inderdaad nergens TS aangemaand A dan wel B te doen. Is uiteindelijk volledig haar eigen beslissing. Alleen zijn dit mijn bedenkingen over de situatie.

Ik zou nooit voor een rechter gaan staan en zeggen 'ik heb de verkeerssituatie verkeerd begrepen'. Dat is schuld erkennen. Je hebt juist een examen moet afleggen voor je rijbewijs om verkeerssituaties in te schatten. De regel die van toepassing is, is deze "Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen en aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten."
Dit gaat dus juist over het inschatten van 'ga ik kunnen doorrijden of niet'. Het verkeerd inschatten op zich is dus geen verzachtende omstandigheid.

Maar nogmaals, ik zeg niet dat TS de kans niet mag wagen. Wie weet treft ze een rechter met een hele goede dag.

Ze komt pas voor een rechter als ze in hoger beroep zal gaan tegen een ongegrond verklaring...
Je krijgt gewoon een brief teruggestuurd. Niet aangetekend of wat dan ook.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:01

Supervixen schreef:
pimaude schreef:
Als je in beroep wil gaan: niet eerst betalen! Staat ook heel duidelijk op de boete. :-)

Duurt zeker wel een week of 12-16 voor je antwoord hebt, dus dan kun je ook het geld in die tijd bij elkaar verzamelen, dan is het niet ineens zo'n hap uit je portemonnee.

Eh wel eerst betalen. Ik heb in de zomer bezwaar gemaakt tegen een parkeerboete in Eindhoven. Dit kon online. Ik had gewoon betaald tot 's avonds plus mijn kaartje op het dashbord. Er stond heel duidelijk dat ik eerst moest betalen. Heb ik gedaan, tijdje daarna contact gehad met iemand van de gemeente Eindhoven en een dag erna kreeg ik een mailtje dat ik het geld terug zou krijgen.

TS heeft het over een boete van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau), jij hebt een parkeerboete gekregen (Gemeente). Verschillende instanties, verschillend beleid.

Shiloh

Re: Boete met geleende auto, hoe bezwaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 00:07

Wat hebben we weer een hoop rechters op bokt. Chapeau!

Uiteindelijk gaat het ons niks aan of ze wel of niet fout zat maar wil TS alleen weten hoe ze bezwaar moet maken als zij niet de bestuurder is. De rest doet er niet toe. Het is haar recht. Niets meer. Niets minder.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 00:21

Shiloh schreef:
Wat hebben we weer een hoop rechters op bokt. Chapeau!

Uiteindelijk gaat het ons niks aan of ze wel of niet fout zat maar wil TS alleen weten hoe ze bezwaar moet maken als zij niet de bestuurder is. De rest doet er niet toe. Het is haar recht. Niets meer. Niets minder.

Ik dacht dat iets inzichtelijker te maken maar blijkbaar leest niemand mijn post. Maakt mij verder niet uit, hoop dat ts er misschien toch iets aan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 01:36

Supervixen schreef:
pimaude schreef:
Als je in beroep wil gaan: niet eerst betalen! Staat ook heel duidelijk op de boete. :-)

Duurt zeker wel een week of 12-16 voor je antwoord hebt, dus dan kun je ook het geld in die tijd bij elkaar verzamelen, dan is het niet ineens zo'n hap uit je portemonnee.

Eh wel eerst betalen. Ik heb in de zomer bezwaar gemaakt tegen een parkeerboete in Eindhoven. Dit kon online. Ik had gewoon betaald tot 's avonds plus mijn kaartje op het dashbord. Er stond heel duidelijk dat ik eerst moest betalen. Heb ik gedaan, tijdje daarna contact gehad met iemand van de gemeente Eindhoven en een dag erna kreeg ik een mailtje dat ik het geld terug zou krijgen.

Misschien werkt een parkeerboete anders? Bij mij staat er duidelijk: niet betalen. Niet zo aanvallend, het staat superduidelijk op de boete dus ts moet dan zelf even kijken wat bij haar het geval is.

Is een parkeerboete geen gemeente ipv cjib?