vreemde auto voor mijn deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: vreemde auto voor mijn deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:12

Tja ik heb ook zo'n buurvrouw die een plek naast haar huis ziet als haar parkeerplek.
Die kwam in het begin ook aan de deur om te klagen.
Ik heb haar uitgelegd dat ik mijn auto daar alleen zet als er verder geen plek is.
Ze wilde niet te ver lopen want ze is alleenstaand.
Bij een andere buurman had ze aangebeld of hij zijn auto wilde verplaatsen want hij stond voor haar raam.

Ik vind dat soort dingen echt onredelijk.
Dus ook van TS.
Ja, ik vind het soms ook irritant dat alle plekjes voor de deur bezet zijn.
Maar ja, het is niet anders.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:15

“Ze wilde niet te ver lopen want ze is alleen staand. “ 8)7
Kan je dan niet meer lopen, maar allen staan of zo?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:15

Bij de beste vriendin van mijn moeder is ook zoiets. Dat zijn allemaal grote huizen met een oprit waar veelal twee auto’s op passen. Er zijn ook nog parkeerplekken in de straat. Genoeg plek dus! Nu is er een gekke buurvrouw. Ze hebben de auto’s op eigen oprit. Maar de plek voor haar huis moet vrij blijven. Voor het geval ze (onverwachtse) visite krijgen. _O-
Want als die uitwonende (!!!) kinderen van die vriendin op “de buren hun” plek de auto neerzetten. Bellen ze gerust aan met de vraag of je de auto wil verzetten.

Mag jij raden waar ik de auto altijd parkeer. En mijn moeder dus ook. _O-

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:20

rien10 schreef:
“Ze wilde niet te ver lopen want ze is alleen staand. “ 8)7
Kan je dan niet meer lopen, maar allen staan of zo?

Nee joh het is hier in Huizen levensgevaarlijk om een stukje te lopen... alleen.. wist je dat niet?
Ik ook niet hoor...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:15

Ik woon op een weg met 10 huizen en 10 parkeerplaatsen, voor ieder huis 1 parkeerplaats. Wij hebben 2 auto's, 1 voor de deur en 1 verderop op een parkeerplaatsje. Mijn buren hebben 2 kinderen en in totaal 3 auto's en nee geen prive plaatsen maar heb ze toch verteld dat ik geen auto van hun voor mijn deur wil zien. Ja heel kinderachtig misschien maar ook zij kunnen een stuk lopen naar de p-plaats net als ik of mijn vriend moeten. Vroeger was de berekening 1 auto per gezin tegenwoordig minimaal 2 en als kinderen een auto hebben 3 of 4.
Als er bij onze oudere buren visite is vind ik het geen probleem dat ze de auto voor mijn deur zetten.
Dus snap TS wel.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:25

Het mag inderdaad wel....
Maar ik ben het met je eens dat het niet netjes is....

Misschien een keer een burengesprekje er aan wagen?
En als er niks uitkomt zou ik de volgende keer mijn auto op zijn officieuze oprit plaatsen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:26

plutolover schreef:
(Op de weg/straat) geen officieel parkeerplek.

Mag je bij jullie dan normaal alleen parkeren in parkeervakken (parkeerzone?) of is het een normale openbare weg?
Zodra het een gewone weg is mag iedereen er parkeren.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:37

Hier een buurman die er precies zo over dacht. We hebben hier ook geen eigen parkeerplaatsen en ja als er voor je eigen huis 5 auto's staan dan ga je gewoon op de dichtstbijzijnde plek parkeren. Die buurman kwam overigens meteen uit huis rennen om even te vertellen dat het zijn plek (of die van zoonlief) was. Ik moet er wel bij zeggen dat helemaal niemand hier een eigen oprit heeft. Als het geen officiele parkeerplekken zijn, maar het wordt wel gedoogd en iedereen staat daardoor toch voor de huizen, dan snap ik ook dat een ander voor jouw of de buurmans huis kan gaan staan.

Ik neem aan dat jij dat niet doet, maar ik kreeg er meteen de kriebels van toen ik dit las. :+ Als het constant gebeurd dan kun je best eens iets er over zeggen, gebeurd het zo af en toe dan moet je maar even wat verder lopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:38

In een gewone straat (geen parkeerzone) mag je gewoon langs de weg parkeren.
Ook als er geen speciale vakken zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:53

Ik snap de ergenis ook wel ondanks dat je er niks aan kan doen.Mijn vader is 89 en heeft een invalidekaart,is slecht te been maar nog wel zelfstandig.Bij hem in de straat is voor ieder huis 1 parkeerplaats aan het eind vd straat is een parkeerpleintje.De plek voor zijn deur is regelmatig bezet door jongere bewoners.Dan denk ik is het nu zo moeilijk om rekening te houden met je bejaarde buurman?Het is een klein straatje waar iedereen iedereen kent.Overigens klaagt mijn vader nooit en is het mijn ergenis over de ongemanierdheid.We hebben wel een aanvraag ingediend voor een invalide plek alleen dat duurt zolang.Vrees dat die toestemming komt als hij dood is of zo.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:17

Echt weer Nederland. Altijd angst voor landjepik. Iedereen mag parkeren waar hij wil als het op gemeentegrond is. Je heb een eigen oprit. Daar kan je staan. Officieel mag je een aanhangwagen, caravan of trailer ook niet zo lang op je eigen oprit laten staan maar dat wordt ook vaak gedoogt. Mochten echter je buren erover klagen dan moet je hem ook weghalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:37

Jij zou niet in [naam] moeten wonen. Staat de auto soms 4 straten verderop. :+

Doe vooral niet te moeilijk denk ik in dit soort gevallen. Dan loop je lekker een stukje naar de bosrand en kan je nog eens naar een leuk plantje ofzo kijken, in plaats van direct uit je huis je auto in. Je bent niet van suiker. Ga toch genieten van het leven, in plaats van alles precies zo geregeld te willen als jij het gewend bent.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:38

plutolover schreef:
__Sannne schreef:

Dus jij zou dat wel mogen, maar iemand anders niet? Ben je mal.

ik zeg nergens dat hij t niet mag. Ik zeg alleen dat ik me er aan irriteer.

Wat officieel mag zowel mijn auto als zijn auto niet voor t huis staan. Maar ivm parkeerplekken te kort worstelt gedoogd maar er is ook plek zat naast t bos.

Politie belen en klagen :Y) dan komem ze dooorgaanshandhaven. Mooie is dan heb je geen ekle auto meer voor jecdeur, want ze bekeuren allles en iedereeen dan, ook julie zelf :+ :D
Problem.solved ( enja, je bemt wat onredelijk)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:45

Sjolvir schreef:
Politie belen en klagen :Y) dan komem ze dooorgaanshandhaven. Mooie is dan heb je geen ekle auto meer voor jecdeur, want ze bekeuren allles en iedereeen dan, ook julie zelf :+ :D
Problem.solved ( enja, je bemt wat onredelijk)

Volgens mij heb jij een hele gezellige avond gehad? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:47

rumay schreef:
Ik woon op een weg met 10 huizen en 10 parkeerplaatsen, voor ieder huis 1 parkeerplaats. Wij hebben 2 auto's, 1 voor de deur en 1 verderop op een parkeerplaatsje. Mijn buren hebben 2 kinderen en in totaal 3 auto's en nee geen prive plaatsen maar heb ze toch verteld dat ik geen auto van hun voor mijn deur wil zien. Ja heel kinderachtig misschien maar ook zij kunnen een stuk lopen naar de p-plaats net als ik of mijn vriend moeten. Vroeger was de berekening 1 auto per gezin tegenwoordig minimaal 2 en als kinderen een auto hebben 3 of 4.
Als er bij onze oudere buren visite is vind ik het geen probleem dat ze de auto voor mijn deur zetten.
Dus snap TS wel.

Je zou bij mijn kinderen aan het verkeerde eind zijn. Die zetten de auto toch echt voor je deur, als het zo uitkomt.
Maar wij wonen dan ook in Rotterdam :D .
Ik kan me niet eens herinneren wanneer mijn auto voor het laatst überhaupt in mijn straat stond geparkeerd, laat staan voor de deur.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:52

rumay schreef:
Dus snap TS wel.

:+ serieus!!
Jij zou aan mijn toch een slechte hebben. Hier ook zo'n Buurman gehad jaaaa daaaag :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:52

Electra63 schreef:
rumay schreef:
Dus snap TS wel.

Je zou bij mijn kinderen aan het verkeerde eind zijn. Die zetten de auto toch echt voor je deur, als het zo uitkomt.
Maar wij wonen dan ook in Rotterdam :D .
Ik kan me niet eens herinneren wanneer mijn auto voor het laatst überhaupt in mijn straat stond geparkeerd, laat staan voor de deur.

Hier ook... en als mensen komen klagen hebben we er juist extra plezier in om de auto NET daar te zetten ook al is het eigen huis gewoon vrij. Kwestie van mensen wat opvoeden ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 02:07

Poekkie schreef:
Hier ook... en als mensen komen klagen hebben we er juist extra plezier in om de auto NET daar te zetten ook al is het eigen huis gewoon vrij. Kwestie van mensen wat opvoeden ;)

Een kwestie van treiteren bedoel je. Ik begrijp niet waarom je je als een peuter zou gedragen, ook al heb je misschien gelijk. Ik ben zo blij dat ik niet in zo'n wijk woon waar dit speelt. Temeer omdat ik gewoon echt níet kan parkeren. :o

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 02:12

Ik snap de irritatie wel. Onze buurvrouw is gastouder en wij hebben recht tegenover ons huis een parkeerplaats met ong. 15 plekken, is 10 seconden extra. Nu denken al die moeders dat het oké is om hun auto pal voor òns huis te parkeren (niet eens die van buurvrouw), en dan niet op de straat, nee óp het grasveld, gras kapot dus. En dan doodleuk om 7 uur 's ochtends gillend en smijtend met de deuren die kinderen afzetten (dat is ook weer een ander verhaal). Ja nee, daar zijn wij ook alles behalve blij mee.

Maar goed, wij hebben dus een parkeerplaats voor de deur en eigen oprit voor 1 auto maar als iemand structureel de auto voor ons huis zet zou ik dat ook wel naar vinden. Is ook gewoon lelijk of zo :+ Gelukkig hebben we er door die parkeerplaats niet zoveel last van, misschien dat wij het dan ook wel gewend zijn om 'niks' voor het huis te hebben :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 02:15

Bij ons parkeren ze op onze oprit of echt letterlijk in onze tuin (echt letterlijk volledig op het gazon). Ik parkeer mn auto er dan achter ze zien maar hoe ze eruit komen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 02:29

Irritaties in de straten zal je altijd houden, ben blij dat ik achteraf en vrij woon, nergens last van.
Persoonlijk, zou ik me mateloos irriteren, als ik in een gewone straat zou wonen en mijn overburen continu een paardentrailer of caravan op de dam zouden hebben staan, zou er niet vrolijk van worden daar tegen aan te moeten kijken.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 06:28

Ik begrijp de irritatie. Maar als dit echt te vervelend heb je nog een ander optie. Verhuizen naar een huis waar al je autos en trailer op je eigen erf kan zetten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 07:17

Denk dat ts niet meer reageerten dat snap ik ook, ze heeft al een stuk of vier keer gezegd dat ze begrijpt dat ze onredelijk is.
Niet zo doordrammen mensen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 08:21

Supervixen schreef:
Denk dat ts niet meer reageerten dat snap ik ook, ze heeft al een stuk of vier keer gezegd dat ze begrijpt dat ze onredelijk is.
Niet zo doordrammen mensen.

Tja bijzonder he! En er is al een keer een bericht geplaatst dat TS het zelf nu ook door heeft dat ze onredelijk is!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 08:31

Ik heb nu al zovaak gelezen "dan zet ik expres mijn auto voor de deur van de klagende buurman" of iets in die richting.

Wat ontzettend flauw en kinderachtig. Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen mijn auto voor de deur van een ander neer te zetten.

In mijn wijk heeft iedereen een eigen oprit en visite kan meestal ook op de oprit staan. In uitzonderlijke gevallen plaatsen mensen hun auto in het gras voor de voortuinen, maar ook dat alleen voor het huis waar ze moeten zijn.

TS, ik snap je frustratie en ik vind het behoorlijk asociaal dat ze voor je deur parkeren.