de IKEA, wie nog meer fan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:07

Hier ook dikke Ikea -fan, maar helaas zit ie voor mij niet 'om de hoek' of misschien maar goed ook :)
Vroeger wel kasten en banken van Ikea gehad, nu alleen nog het onderste deel van een boxspring in een niet meer bestaande maat (1.20).

Ik maak graag zelf kleine meubeltjes of 'hack' iets van Ikea, zoals deze Knarrevik
https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... S5.JPG?f=s

waar ik de bladen van omgedraaid heb om de binnenkant met hout in te leggen

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:34

Kinke schreef:
verootjoo schreef:
Ik lees hier met grote verbazing dat er mensen zijn die voor de lol naar Ikea gaan :=
Als ik erheen moet zie ik er enorm tegenop en als ik terugkom ben ik enorm geïrriteerd. Wat een onoverzichtelijke zeer onlogisch ingedeelde winkel. Je kan nooit de snelle route makkelijk vinden en moet overal doorheen lopen als je iets kleins nodig hebt en personeel is niet te vinden en als je er een gevonden hebt weten ze niks.

Net zo logisch als posten in een 'Ikea fan' topic als je het niks vindt :D :D

Nee ik ben hier ook weer weg :') Alleen ff verbazing uiten dat er zoveel fans zijn :Y)

Jessica007

Re: de IKEA, wie nog meer fan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:44

Ikea is bij slecht weer ook een leuk uitje voor onze dochter. Achter de pijlen in de winkel aan rennen, verstoppertje spelen in de kamers. Prima alternatief voor een binnen speeltuin :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:45

Ach, er is veel weerstand tegen IKEA; slechte kwaliteit, 'simpel' gemaakt etc. Maar laatst zat ik naar een meester meubelmaker te kijken hoe die een kast in elkaar zette en wat gebruikte die... jawel dezelfde bevestigingen als IKEA al jaren gebruikt (die metalen rondjes waar een schroef in haakt en je het zo vast draait).
Was iets nieuws volgens hem... Het commentaar op dat filmpje was ook niet voor de poes :D

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:52

Hier ook een Ikea fan, bij alles in mijn huis is van Ikea, sommige dingen ook echt al meer dan 10 jaar oud.

Nu ga ik bijna verhuizen na een scheiding en moet ik een hoop dingen nieuw kopen maar ik ga ook zeker weer naar de Ikea. Weet al welke vloer ik wil, de meubels voor de kinderkamers, mijn eigen slaapkamer en de bank. En uiteindelijk wil ik ook wat keukenkasten halen.

De eettafel, tv meubel en Salontafel worden van een andere winkel dit keer, omdat ik niks naar mijn smaak kon vinden wat dan ook nog bij elkaar pasten.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:56

Snap die kritiek van slechte kwaliteit eigenlijk niet zo, ik heb zat ikea spul van 15 jaar oud wat gewoon prima is. En als ik iets weg doe, dan is het omdat ik de stijl niet meer mooi vind, niet omdat het kapot is.

Hier ook een ikea fan, vooral de hacks overigens :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:59

Ik heb mijn oude ikea bed (brimnes, van 140) 6 keer verhuist, incl grote ladebakken. Dus ook 6 keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Ja er zitten wat beschadigingen aan (maar he elk meubelstuk zou dat hebben na zovaak verhuizen), maar hij zet nog steeds net zo goed in elkaar als dat hij de eerste keer deed. Kraakt niet, geen grote mankementen, enkel schoonheids dingetjes. Slaapt nog steeds goed.

Denk niet dat ik "betere" bedden zo makkelijk in en uit elkaar had gekregen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:09

Wij gaan ook mijn vriend zijn Ikea bed uit elkaar halen en meeverhuizen voor de logeerkamer. Ben benieuwd hoe dat gaat aangezien je daar nog wel eens wat problemen over hoort _O- Hebben zelf een nieuwe bokspring van Beter Bed <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:22

Jessica007 schreef:
Ikea is bij slecht weer ook een leuk uitje voor onze dochter. Achter de pijlen in de winkel aan rennen, verstoppertje spelen in de kamers. Prima alternatief voor een binnen speeltuin :D

Laat ze dan alsjeblieft gewoon bij de ballenbak achter. Erger me elke keer weer dood aan die niet opgevoede koters die denken dat het een speeltuin is en iedereen voor de voeten rennen.

Verder dol op de Ikea. :))

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:55

Ik vind het ook altijd leuk om bij de ikea te neuzen.
Hengelo is voor mij ong 35 min rijden nu en na verhuizing ong 20 min :))
Ik loop als ik de tijd heb overal even langs en bij weinig tijd de snelle route.
Als we met het gezin gaan, worden er ook altijd even zweedse ballen gegeten <3 heerlijk.
In de eetkamer heb ik 4 bijpassende meubels van Hemnes en vooral boven op de slaapkamers kledingkasten en kasten voor speelgoed.

En sinds kort hebben we die lampen die je op afstand (wifi) kunt bedienen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:00

DubbelDun schreef:
Hier ook dikke Ikea -fan, maar helaas zit ie voor mij niet 'om de hoek' of misschien maar goed ook :)
Vroeger wel kasten en banken van Ikea gehad, nu alleen nog het onderste deel van een boxspring in een niet meer bestaande maat (1.20).

Ik maak graag zelf kleine meubeltjes of 'hack' iets van Ikea, zoals deze Knarrevik
https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... S5.JPG?f=s

waar ik de bladen van omgedraaid heb om de binnenkant met hout in te leggen

[ Afbeelding ]

Leuk! Goed idee!

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:51

__Sannne schreef:
Jessica007 schreef:

Laat ze dan alsjeblieft gewoon bij de ballenbak achter. Erger me elke keer weer dood aan die niet opgevoede koters die denken dat het een speeltuin is en iedereen voor de voeten rennen.

Nou, nou, wat een aannames. Mijn kind is prima opgevoed en ze mag alleen door de winkel rennen op een rustige doordeweekse ochtend. Daar valt ze niemand mee lastig.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:43

Nouja, ik dacht bij het bericht over leuk voor je rennende kind ook meteen aan de kinderen die daarbij ook mij en mijn rolstoel als klimtoestel beschouwen en me anders om de zoveel meter een noodstop laten maken omdat ze ineens weer voor m'n wielen belanden. En ja, ik ga ook op rustige momenten naar Ikea. Een winkel is nou eenmaal geen speelplein, waarom ze dat dan wel aanleren als het zogenaamd rustig is?

Maar on topic, hier ook grote IKEA fans. Morgen komen ze een nieuwe magnetron en koelkast brengen. Betaalbaar, snel geleverd en in de goede maat. En op de apparatuur standaard 5 jaar garantie, ipv dat ik het er weer bij moet kopen.
De bank is bewust van IKEA, niet zo duur en als ie gaar is van de kat, of ik hem zat ben, kan er weer wat anders komen. Maar buiten de vlekken van de kat is ie al jaren prima.
Slaapkamer ook van IKEA, wel na 9 jaar nieuwe matrassen gekocht en toen hadden ze de maat niet meer, dus er ligt nu een Emma-matras in onze Hemnes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:01

Hier ook sinds kort een Emma op de IKEA boxspring omdat die nog wel een maat van 120 breed voeren :)

Eén van de favo stops bij Ikea is toch wel het B-keus hoekje. Niet alleen voor goedkope dingen om te hacken, maar ook voor plaatmateriaal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:33

Ons huis staat vol met IKEA. Kallaxen, bed, bureauonderstellen, mijn luie stoel en voetenbankje. Enz.
Vroeger kwam ik er nooit, ik heb 2 linkerhanden en krijg het toch niet in elkaar. Maar mijn man is super handig!
Wij gaan ook meteen enen “ uit eten” als we er toch zijn. Lekker fish&chips En ik neem ook koekjes mee. Die zijn nu weer bijna op, tijd voor IKEA dus!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:50

Hier ook een Ikea fan! Ons huis staat er vol mee. Maar op de een of andere manier durf ik het kopen van een bank niet aan. Terwijl ik wel graag een nieuwe hoekbank zou willen hebben en ik verder heel tevreden ben met onze Ikea spullen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:18

Wij hebben sinds kort een eigen huis, met een IKEA keuken (komt komende maandag!). Verder ook geshopt voor Sinterklaas. Servies, koffiekopjes, snijplanken, glazen etc allemaal ingeslagen!

Ik vind het een leuke winkel, niet duur en kwalitatief goed spul :D

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:19

Niqui schreef:
Hier ook een Ikea fan! Ons huis staat er vol mee. Maar op de een of andere manier durf ik het kopen van een bank niet aan. Terwijl ik wel graag een nieuwe hoekbank zou willen hebben en ik verder heel tevreden ben met onze Ikea spullen.

Ik heb 12 jaar lang klippan bankjes gehad en die waren al 2de hands, die waren nog net zo netjes en stevig als toen ik ze kreeg en ze hebben heel wat mee gemaakt. Ze zijn er uiteindelijk uit gegaan omdat we een hoekbank wilde, maar ook die is nu na 1,5 jaar nog net zo als in het begin en daar stuitert mijn zoon iedere dag overheen (mag hij niet maar dat is een ander verhaal)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:34

Jessica007 schreef:
__Sannne schreef:

Nou, nou, wat een aannames. Mijn kind is prima opgevoed en ze mag alleen door de winkel rennen op een rustige doordeweekse ochtend. Daar valt ze niemand mee lastig.

Je zegt zelf dat het een alternatief is voor een binnen speeltuin. :') Spelende kinders horen imo niet thuis in een winkel. Ook niet in de ikea op een rustige doordeweekse ochtend. Ze hebben er niet voor niks zo'n ballenbak. Laat ze daar lekker spelen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:43

Ik heb gebruik en tv meubel met twee lades van ikea als gangbang handig voor handschoenen, tasjes en shawls en aan de zijdes een Billy boekenkast voor de schoenen :D ben er na 5 jaar nog steeds zo blij mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:03

Ik ging langere tijd met mijn dochter iedere maandag eind van de middag, dan gingen we daar warm eten. En dan langzaam liepen we door de winkel weer naar de uitgang. Voor al in de winter drink ik graag de wijn die je warm kan maken en dan doe je er wat nootjes bij. Ik weet dat er mensen zijn die daar iedere dag gaan ontbijten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:36

Groot fan van Ikea <3 Ze hebben nu alles in Bamboe stijl, niet te betalen maar zóóó mooi! Ik hou van hun hebbedingetjes.

Vind het alleen wel irritant dat je niet gewoon makkelijk 'effe' ergens naar toe loopt. Laatst had ik iets nodig en dat lag niet in het magazijn moest ik he-le-maal naar de keuken afdeling om het te hebben. Nou prima, dan dus niet. :P

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:03

Hier ook Ikea fan! Heb een groot deel van de Liatorpcollectie, die zal later in een volgend huis nog uitgebreid worden, Paxkast, boxspring en nog heel veel meer. Vind het heerlijke spullen. Alleen mijn bank en eetkamerstoelen en het logeerbed aan grote meubels komen er niet vandaan. Het is gewoon prima kwaliteit en deze dingen waren precies mijn smaak dus waarom niet. Zeker als je zo'n collectie ver doorvoert is het lekker om dat nog uit te breiden en bijpassende spullen te hebben. Mijn boekenplanken zijn een andere collectie maar passen exact erbij, dan ben ik een gelukkig mens!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:20

Wat ik vooral heel erg prettig vind is dat er geen verkopers op je afkomen maar je gewoon op je gemak rond kunt kijken. En ze hebben van die heerlijke complete stijlkamers.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:22

MissBambi schreef:
Aaah leuk!

Ik kom er ook graag maar het blijft meestal bij 1 x per jaar.

Iemand toevallig een idee hoe zo'n stellage heet waar van die grote witte of doorzichtige bakken in kunnen zodat je een soort rek hebt met ik geloof vier wasmand en boven elkaar?

Ik weet wel wat je bedoeld, maar volgend mij verkoopt Ikea die niet meer. Was er al naar op zoek.

Dit bedoel je toch?

Afbeelding