Niet kunnen parkeren voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Niet kunnen parkeren voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:59

Maar misschien maandag de gemeente bellen hoe het zit met de parkeervergunning, kun je wat objectiever naar het appartement kijken wanneer je weet hoe het hiermee zit.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:02

chanicha schreef:
Edit, wil nog niet dood gevonden worden in Leidsche Rijn hier hoor, bah!

Wat is er nou weer mis met Leidsche Rijn :oo zou echt in m'n handjes knijpen als ik daar ergens een woning kon krijgen.

Hier 10 min van centrum utrecht af (bus/fiets, 25 min lopen naar hartje stad) en wel gratis parkeren voor de deur. Woonde hiervoor in een studentenflat waar 0 parkeergelegenheid was voor bewoners (want geen enkele student heeft natuurlijk een auto :j ), ook niet redelijk in de buurt, dichtstbijzijnde woonwijk 15 min lopen en anders betaald parkeren in de buurt a max tarief 18 euro per dag 8)7 Enorm vervelend als je regelmatig ergens met de auto moet zijn.

Samengevat voor mij persoonlijk; het is vooral vervelend als je dagelijks van de auto gebruik maakt en/of veel moet sjouwen van en naar de auto. Dat ben je echt gegarandeerd binnen een maand zat. Misschien ook eens even in het donker van/naar parkeerpleintje lopen en kijken hoe de sfeer daar later op de avond is? Het is echt heel naar en stressgevend als je je auto elke keer op een plek moet achterlaten (en daar ook weer alleen van/naar moet lopen) waar je je eigenlijk niet veilig bij voelt. Dat zou voor mij denk ik de bepalende factor zijn, leuk appartement is geen dagelijkse stress om je parkeerplek waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:18

Het is niet alleen het lopen naar het appartement/parkeerplaats. Maar ook dat je savonds laat in het donker in een achteraf hofje moet zijn voor de auto. Achter de winkels. Tenminste als daar een plek vrij is voor een vergunning. M'n tantes vonden het erg gevaarlijk..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:27

Als je het overweegt (want alleen hoe jij er zelf in staat doet er uiteindelijk toe), dan zou ik zeker eerst bij de gemeente informeren naar een parkeervergunning en ik zou aan mensen die al in dat gebouw wonen vragen naar hun ervaringen met in dat gebouw wonen en met parkeren en de veiligheid in de buurt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:47

AmoorM schreef:
Het is niet alleen het lopen naar het appartement/parkeerplaats. Maar ook dat je savonds laat in het donker in een achteraf hofje moet zijn voor de auto. Achter de winkels. Tenminste als daar een plek vrij is voor een vergunning. M'n tantes vonden het erg gevaarlijk..

Ik weet niet bwelke stad en welke wijk het is, maar als je je er niet veilig voelt, niet doen dan. Sidenote: ik ben wel dapperder geworden na mijn tijd in de stad. Ook griezels tegengekomen en echt van me af leren bijten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 13:07

Wanneer je toch dagelijks met de auto weg moet, is het dan geen optie om ergens anders te gaan wonen??

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:24

AmoorM schreef:

Waar in NL is het dan dat het zo gevaarlijk is?
Ik kan veel argumenten bedenken om het niet te willen, maar gevaarlijk had ik nog niet bedacht eigenlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:31

verootjoo schreef:
AmoorM schreef:

Waar in NL is het dan dat het zo gevaarlijk is?
Ik kan veel argumenten bedenken om het niet te willen, maar gevaarlijk had ik nog niet bedacht eigenlijk.

Als het zo'n slechte buurt is dat er veel hangtuig op straat is 's avonds zou ik daar sowieso niet gaan wonen, al kon ik voor de deur parkeren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:24

Ik woonde tussen de achterdam en coffeeshop, bij de nachtwinkel. Maar echt, zo fijn gewoond daar, ondanks dat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:30

Memories schreef:
chanicha schreef:
Edit, wil nog niet dood gevonden worden in Leidsche Rijn hier hoor, bah!

Wat is er nou weer mis met Leidsche Rijn :oo zou echt in m'n handjes knijpen als ik daar ergens een woning kon krijgen.

Hier 10 min van centrum utrecht af (bus/fiets, 25 min lopen naar hartje stad) en wel gratis parkeren voor de deur. Woonde hiervoor in een studentenflat waar 0 parkeergelegenheid was voor bewoners (want geen enkele student heeft natuurlijk een auto :j ), ook niet redelijk in de buurt, dichtstbijzijnde woonwijk 15 min lopen en anders betaald parkeren in de buurt a max tarief 18 euro per dag 8)7 Enorm vervelend als je regelmatig ergens met de auto moet zijn.

Samengevat voor mij persoonlijk; het is vooral vervelend als je dagelijks van de auto gebruik maakt en/of veel moet sjouwen van en naar de auto. Dat ben je echt gegarandeerd binnen een maand zat. Misschien ook eens even in het donker van/naar parkeerpleintje lopen en kijken hoe de sfeer daar later op de avond is? Het is echt heel naar en stressgevend als je je auto elke keer op een plek moet achterlaten (en daar ook weer alleen van/naar moet lopen) waar je je eigenlijk niet veilig bij voelt. Dat zou voor mij denk ik de bepalende factor zijn, leuk appartement is geen dagelijkse stress om je parkeerplek waard.

Dat is persoonlijk Memories!
Mijn nichtjes woonden daar is een heel mooi huis maar die zijn ook verhuisd naar een wat levendiger buurt, ook voor de kinderen want waar zij woonden in Leidsche Rijn werkten 9 van de 10 mensen.
Er staan mooie huizen maar niets voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:34

Voor mij zou het no go zijn maar dat is misschien ook omdat ik sowieso niet in een drukke stad wil wonen en het hier eigenlijk niet voorkomt dat je een paar minuten moet lopen omdat je de auto niet dichterbij kan hebben.
Je zal voor jezelf moeten bepalen of je je veilig voelt als je s'avonds naar huis loopt, je zal niet alles kunnen inschatten maar je kan altijd s'avonds eens gaan kijken hoe het daar dan is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:46

Voor mij is dat echt een dikke vette no go :7

Ik heb hiervoor in een appartement gewoond met parkeergelegenheid in de straat zelf. Dat vond ik al erg genoeg. Met je zware boodschappentassen, kratje bier, zak kattengrit naar boven sjouwen. Eerst 2 tassen uit de auto. Richting voordeur. Dan weer terug naar de auto. Kratje bier bij de voordeur zetten. Dan weer terug voor de kattenbak vulling. Dan alles omhoog sjouwen. Weer 3x al die trappen op en af.

Toen ik mijn huis verkocht en een nieuw huis weer kocht was prio nummer 1 een eigen oprit.
En war ben ik daar dagelijks nog ontzettend blij mee zeg. *\%/*

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:35

daantjuhhh schreef:
Voor mij is dat echt een dikke vette no go :7

Ik heb hiervoor in een appartement gewoond met parkeergelegenheid in de straat zelf. Dat vond ik al erg genoeg. Met je zware boodschappentassen, kratje bier, zak kattengrit naar boven sjouwen. Eerst 2 tassen uit de auto. Richting voordeur. Dan weer terug naar de auto. Kratje bier bij de voordeur zetten. Dan weer terug voor de kattenbak vulling. Dan alles omhoog sjouwen. Weer 3x al die trappen op en af.

Toen ik mijn huis verkocht en een nieuw huis weer kocht was prio nummer 1 een eigen oprit.
En war ben ik daar dagelijks nog ontzettend blij mee zeg. *\%/*

Precies hetzelfde :') Van het voorjaar verhuisd van appartement 3 hoog zonder lift naar een hoekwoning waar we achterom kunnen parkeren. Ik. Wil. Niet. Meer. Anders. _O- En niks vinex wijk hoor. Genoeg bomen, oude mijnwerkershuisjes en karakter in de straat. Heerlijk wonen, totaal niet saai en lekker achterom parkeren dus geen onzin om naar je auto te moeten lopen *\o/* en wees gerust, beweging krijg ik meer dan genoeg met kracht- en marathontraining