Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dito schreef:Superleuk margee.... gefeliciteerd!
Onze zoektocht gaat ook nog steeds door. Soms denk ik we kopen we 1 uit 1998 ofzo die ik dan kan opknappen qua kleur etc alleen ben ik bang dat er dan weer zoveel mis is aan het onderstel. Alhoewel ze vaak binnen hebben gestaan dan denk ik weer mmm moet toch goed zijn. Daarnaast zijn ze vaak iets goedkoper wat ik dan weer qua geld bij kan leggen om te zorgen dat technisch alles goed is. Dan zie ik ze weer uit 2006 iets duurder (soms scheelt het niet eens veel) maar weet je ook niet hoe onderstel is.
Hoe hebben jullie dat gedaan met zoeken. Jaartal belangrijk of toch minder?
Niqui schreef:Waar je rekening mee moet houden is dat oude diesels steeds meer geweerd worden. Nu al in een aantal steden in binnen- en buitenland, straks misschien op nog meer plaatsen: https://www.nkc.nl/advies/wet-en-regelg ... ?fromsso=1
Niqui schreef:Afgelopen zomer waren we in Parijs met de camper. Zonder ecovignet mag je tegenwoordig niet meer in de stad komen. En dat geldt daar voor alle wegen.
Dat ecovignet hadden we niet. Ter plaatse aanschaffen kon niet, want moet je hem ruim van tevoren aanvragen. Gelukkig was het nog weekend, dan mag je wel de stad in zonder vignet. Zware voertuigen mogen echter ook in het weekend de stad niet meer in. Zie https://nl.france.fr/nl/bereid-je-reis- ... ign=RBtest
x_Jeanine_x schreef:Niqui schreef:Afgelopen zomer waren we in Parijs met de camper. Zonder ecovignet mag je tegenwoordig niet meer in de stad komen. En dat geldt daar voor alle wegen.
Dat ecovignet hadden we niet. Ter plaatse aanschaffen kon niet, want moet je hem ruim van tevoren aanvragen. Gelukkig was het nog weekend, dan mag je wel de stad in zonder vignet. Zware voertuigen mogen echter ook in het weekend de stad niet meer in. Zie https://nl.france.fr/nl/bereid-je-reis- ... ign=RBtest
Daar is de ANWB site best handig voor. Heb er gewerkt maar bijna niemand weet dat je stickers voor FR nodig heb... en de bekeuringen worden gewoon uitgedeeld.
incl. verzenden..
Ligt er denk ik ook waar je naar toe wilt, maar de hele toeristische gebieden lijkt het mij idd niet makkelijk. Wij vinden het na jaren een caravan te hebben gehad, heerlijk. We vertrekken 's ochtends en zien wel wat we onderweg tegen komen. Bikini's voor de meiden, eten, wc alles hebben we bij ons en hebben we zin om op een mooi strandje die we onderweg tegen komen, te zwemmen of te zitten, halen we bikini te voorschijn en stoelen, heerlijk. dito schreef:Gaan morgen kijken naar een camper. Eigenlijk wilde we geen camper uit 1995 maar deze voldoet aan al onze wensen en heeft altijd binnen gestaan. Is dus wel in top conditie.
Hoe zien jullie dat qua gewicht. Hoeveel nemen jullie altijd mee qua kilo's? Dit omdat deze camper 2700 ledig gewicht heeft maar mag max 3250kg.
Dat is iets waar manlief over twijfelt, gaan we er dan niet overheen?
Zo leuk is ie, helemaal blij mee! Mooie ruimte van binnen en precies wat we wilde!