optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:19

BarbaLala schreef:
Eerlijk?

Ik zou mijn vent het huis uit trappen als hij zo weinig om mijn dieren zou geven. No way dat ik met zo'n man mijn leven zou willen delen :r
En geef jezelf ook even een schup, want waarom in godesnaam zou je naar zo'n vent luisteren?
Daarnaast; Toen je kinderen nam had je al honden, dus die vlieger van "ik ben zo moe" gaat echt niet op.
Naar mijn idee zoek je zelf ook een beetje naar excuses die het rechtvaardigen om oudere dieren af te danken. :x

Amen! Gewoon onpasselijk word ik van de OP.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:20

En waar wonen jou ouders dan?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:23

Ten eerste zou het mij niets kunnen schelen wat mijn schoonouders willen.
Ten tweede zou ik nooit die honden weg doen.

Ik heb het zelf ook gehad: vriend wil bij mij intrekken, maar de katten moeten het huis uit. Dat heb ik pertinent geweigerd, ondanks dat vriendlief + mijn eigen complete familie onredelijk boos op mij waren dat ik die domme beesten niet het huis uit wilde doen voor een man. :+ Uiteindelijk afgesproken dat er geen nieuwe dieren meer bij komen als deze overleden zijn. En wie woont nu bij mij in en zit elke avond met de katten op schoot? :Y)

Dreamybol

Re: optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:30

Ik zou ook niet dichter bij m'n schoonouders gaan wonen en al helemaal niet als ze zo drammen en manipuleren. Kun je over een half jaar een topic openen omdat je schoonouders je leven overnemen.

En daarnaast zou ik ook voor m'n beesten kiezen. Als kind daadwerkelijk allergisch blijkt zoek je dan naar een oplossing, niet prematuur overhaast en onder druk van anderen.

En een hartig woordje met je vent mag ook wel. Hij heeft een relatie met jou, zijn ouders komen pas na zijn kinderen en jou!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:35

Oef..

Wat zou de directe noodzaak zijn om nu te verhuizen en je honden weg te doen? Ik zou het een ander verhaal vinden als vast is komen te staan dat je zoontje zwaar allergisch is en zijn gezondheid onder lijdt. Maar anders.. nee dan is het gissen en dan doe je echt je honden niet weg. Zeker niet van die leeftijd!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:36

Is het echt IN Utrecht of rond Utrecht?
In Utrecht is niet slim met een kind dat lastige luchtwegen heeft.

Zijn je schoonouders streng gelovig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:37

Los van het hele dilemma of je honden weg mag doen of niet (als je een heel goed adres vindt en bereid bent ze terug te nemen als ze daar om welke reden dan ook niet kunnen blijven, zie ik daar niet zo'n bezwaar in): ik zou nooit willen wonen in een huurhuis van familie met zulke regels. Huisdieren zijn onderdeel van je privéleven en heb twijfels bij huisbazen die zich daar in die mate mee bemoeien. Want what's next? Krijg je dan ook gezeur met een kat? Een cavia? Een parkiet? Een schilderijtje aan de muur? De kleur van je gordijnen? Het onkruid in je tuin? (of er moeten goede redenen voor zijn natuurlijk. Als iemand een appartement gemeubileerd en gestoffeerd verhuurd snap ik het bijvoorbeeld weer wel dat iemand er geen hond in wil).

Maar wil jij wonen in een huis van familie, als ze nu al met zulke regels komen?

Afijn, je twijfelt al. Neem van mij aan: je twijfels van vandaag zijn je zorgen voor morgen.

Sterkte.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-19 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:38

Rennen. De andere kant op dan waar je schoonouders wonen. Met man, kinderen en honden.

Zonder gekheid, dit klinkt niet als een goed plan. Als niet-familieziek-persoon proef ik uit je openingspost dat het op een of andere manier voor je schoonouders aantrekkelijk is dat jullie bij hen in de buurt wonen. Ik denk dat jij dat niet moet willen omdat je dan minder ruimte hebt om je eigen leven te leiden.

Overigens is het heel normaal om moe te zijn als je moeder bent. Ergens in een ander topic werd ook al geschreven dat moeder de overtreffende trap van moe is. Het goede nieuws: het wordt beter. Ik kan me voorstellen dat deze discussie over waar jullie gaan wonen en met wie ook heel veel energie vreet. Dan is de verleiding groot om het aangeboden huis aan te nemen en de honden kwijt te spelen. Maar ik denk niet dat jij daar gelukkig van wordt. En jouw geluk is wel belangrijk want als jij gelukkig bent, is je man het ook, zijn je kinderen dat ook en zijn je honden dat ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:47

Ik vraag me nu ook af of het huur of koop is? In principe met koop hebben ze zich nergens mee te moeien of er huisdieren komen, maar ze gaan uiteraard er altijd over zeuren.

Maar als het dus wat ik vermoed huur is, dan echt rennen. Je gaat krijgen wat Safina zegt en je gaat voor alle problemen of ideeën op de goodwill van hun moeten rekenen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:50

Je verhuisd en anderen bepalen waar ze jou graag zien wonen?
Jij betaald dus jij bepaald. Daarnaast zijn het jouw honden en jouw verantwoordelijkheid. Dat je überhaupt redenen bedenkt om ze weg te doen om daar te kunnen wonen.

Waar is jouw eigen mening. Waar wil je zelf wonen, hoe wil je zelf wonen. Nier hoe willen Jantje, pietje en klaasje jouw zien wonen. Dat gaat ze geen moer aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:50

Je gaat in de buurt wonen omdat dat hun dat willen volgens mij, is wel handig om snel ter plaatse te kunnen zijn als er iets is. Maar daar voor moet je wel je honden weg doen, meid kom voor je zelf op hoor.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:00

Jeetje ik schrik ervan dat het zelfs maar overwogen wordt

Ik doe voor niks en niemand mijn dieren weg. Die zijn voor mij meer familie dan schoonouders. Die van jou klinken alsof ik juist 100 km verderop zou gaan zitten...ik zie narigheid aan de horizon, TS.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:07

En volgens mij kun je kinderen al jong testen op allergieën .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:09

Dieren in een gezin zijn van het hele gezin, jou man beseft dat niet helemaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:15

Mijn man heeft een keer geopperd dat er wel wat paarden weg konden , had er ook wel wat te veel maar heb hem aangekeken en dat was genoeg , nooit weer over gehad. Merk wel nu hij ook wat ouder word dat hij liever wat minder beesten heeft maar draagt zijn lot geduldig . En de paarden zijn al flink geminderd door verkoop alleen duurde dat soms even, verkoopopbrengst is hij dan wel weer blij mee, grapjas.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:15

Ik zou niet naar dat huis willen verhuizen, honden wegdoen en dan schoonfamilie voor in de plek krijgen die in je nek lopen te hijgen? Nou nee geen haar op mijn hoofd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:18

Ninx schreef:
Is het echt IN Utrecht of rond Utrecht?
In Utrecht is niet slim met een kind dat lastige luchtwegen heeft.

Zijn je schoonouders streng gelovig?

Precies, dan kun je beter voor Zeeland of Friesland kiezen. Niet ergens in een smogstad in de Randstad gaan wonen in elk geval.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:24

In mijn optiek heb je huisdieren voor het leven en doe je die niet weg. En zeker niet als ze oud zijn. Je zegt zelf ook dat de oudste hond erg aan je gehecht is en je niet zonder hem op vakantie kan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:26

Eilish schreef:
In mijn optiek heb je huisdieren voor het leven en doe je die niet weg. En zeker niet als ze oud zijn. Je zegt zelf ook dat de oudste hond erg aan je gehecht is en je niet zonder hem op vakantie kan.

Er is doorgaans niets mis met een ander huis zoeken voor een (huis)dier. Dat wordt met paarden ook massaal gedaan.

Maar in dit geval wil TS er helemaal niet vanaf en de honden zijn ook al oud, dus zullen ook geen jaren meer meegaan. Mochten de kinderen allergisch zijn komt er daarna gewoon geen nieuwe meer maar mogen deze hun laatste jaren nog bij hen slijten.

Wel nog een extra reden om meer buiten te gaan wonen waar de honden veel meer de tuin in kunnen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:30

elnienjo schreef:
Eilish schreef:

Er is doorgaans niets mis met een ander huis zoeken voor een (huis)dier. Dat wordt met paarden ook massaal gedaan.

Maar in dit geval wil TS er helemaal niet vanaf en de honden zijn ook al oud, dus zullen ook geen jaren meer meegaan. Mochten de kinderen allergisch zijn komt er daarna gewoon geen nieuwe meer maar mogen deze hun laatste jaren nog bij hen slijten.

Wel nog een extra reden om meer buiten te gaan wonen waar de honden veel meer de tuin in kunnen.

Ik zeg ook dat het mijn opvatting is dat je een huisdier niet wegdoet. Of er wel of niet iets mis is met het wegdoen van huisdieren, is een andere discussie.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:33

TS: ik zie dat je nu in Raalte woont. Is het ergens tussen Raalte en Utrecht gaan wonen geen idee?

Voor de rest ga ik met mijn voorgangers mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:39

Waarom willen je man en schoonouders dat jullie daar gaan wonen?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:48

Dat je het überhaupt overweegt :wow:

Om meer dan 1 reden zou ik dit noooooooit willen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:57

k zie hier veel reactie's langs komen over dat het huis van de schoonouders is. Maar dat is niet zo, beter lezen. Met wat hulp kan TS een huis krijgen vlakbij haar schoonouders.
Mijn mening: Wat hier al gezegd is, probeer iets te vinden dichterbij je werk, maar absoluut niet te dicht bij je schoonfamilie. Dus zoeken rond de 20 a 30 km vanaf Utrecht. Dat is naar het werk goed te reizen en je voorkomt dat je iedere dag je schoonfamilie over de vloer hebt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:00

Beauty26 schreef:
Pandora... Idd maar het is wat ingewikkelder het huis is van hun en wij zouden er dan mogen wonen...

Ja dus. Het huis is wel degelijk van de schoonouders.
Pillow beter lezen dus :+
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 15-09-19 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt