Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

IceQueen schreef:Heb je geen last van de snelweg Ibbel?
LindyH schreef:Wat ik persoonlijk wel een groot nadeel van de Veluwe vind, is dat er vaak geen openbare middelbare scholen in de buurt zijn. Je hebt keuze uit 'gewoon' christelijk en 'zwaar' christelijk. Maar zelfs op de gewoon christelijke scholen wordt er bijvoorbeeld gebeden in de klas.
Nu is dat een gevolg van ons nationale schoolsysteem, maar als ik kinderen zou hebben zou ik daar wel op letten als ik deze kant op zou verhuizen.
Openbare basisscholen zijn er vaak wel, maar niet in elk dorp.
Dat zegt ook genoeg.
En als ik dan door het bos of over de hei naar huis rij, dan heb ik het er toch elke keer weer voor over!
Ja... en hoe kom ik dan op m'n werk? En ook als er vanuit buurtuinen maar iets van lawaai klinkt, dan gaat vooral de buurvrouw zich ontzettend passief-agressief gedragen à la "het is ook altijd maar werk werk werk tegenwoordig!" *diepezucht*. Ibbel schreef:Als je op de Veluwe wilt wonen en in Utrecht werkt kun je je lol op. Hoevelaken is een drama, van welke kant je ook komt. A28 staat bij Ermelo al vast, en de A1 vanaf Stroe. Bedenk heel goed of je dat wel wilt...
)
). Dus eigenlijk heb ik geen recht om te klagen
Def schreef:Ik denk dat het echt van je buren afhangt en van je budget. Sommige dorpen kun je met een lager budget gewoon overslaan helaas. Ik woon net als Eekhoornerik in Ugchelen. Naast het kerkblaadje dat wij altijd in de brievenbus krijgen, merk ik hier niet zo heel veel van het geloof. Wij wonen aan het bos en onze hele straat heeft daardoor veel onderhoud aan de tuinen. Ook op zondag wordt er flink gezaagd, gesnoeid en gras gemaaid.
Maar de prijzen zijn hoog en dat geldt eigenlijk voor heel veel Veluwse dorpen tegenwoordig. Zeker als je paarden aan huis wilt op een plek dichtbij het bos.
Ik zou ook echt goed kijken waar het huis is als je iets op het oog hebt en er niet vanuit gaan dat ‘de Veluwe’ altijd direct aan het bos is.
. Ook op zondag 
DubbelDun schreef:Gut, dat hebben wij ook. Je hoort ze vanuit Ede al aankomen, 2x afremmen voor de rotonde's en dan aan het begin van onze weg voluit het gas open tot aan Wekerom toe.