Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Suzanne F. schreef:Als de stank uit je machine komt dan inderdaad kookwas 95 graden draaien met een halve fles schoonmaakazijn erin.
Als het van je zwarte was komt kan je de HG sportkleding verfrisser eens gebruiken.
Eight schreef:Suzanne F. schreef:Als de stank uit je machine komt dan inderdaad kookwas 95 graden draaien met een halve fles schoonmaakazijn erin.
Als het van je zwarte was komt kan je de HG sportkleding verfrisser eens gebruiken.
Moet je dan een lege trommel met kookwas en schoonmaakazijn draaien of met handdoeken bijvoorbeeld er in?

manonutjuh schreef:Ik gooi een scheut azijn bij de donkere was.
Carol_Beer schreef:Zou het niet helpen om de zweetkleren, voordat je ze in de wasmachine gooit, voor te wassen in een sopje? Zodat de ergste stank er uit is.
Of parfum gebruiken, maar dan maskeer je eigenlijk meer de stank, ipv het weg te halen.
(schoonmaken was jarenlang mijn beroep
) sportkleding zou je idd even kunnen voorweken in een teiltje warm water met een scheut azijn, daarna gewoon bij de rest gooien.
Hannanas schreef:Ik volg. Het ligt bij ons niet aan de wasmachine.
Handdoeken, beddengoed, ondergoed en veel t-shirts komen er lekker ruikend uit. Vooral spijkerbroeken ruiken vies. Begrijp er niks van.
Zag dat je wasmiddel hebt van dettol tegenwoordig, iemand ervaring mee?

Suzanne F. schreef:Hannanas schreef:Ik volg. Het ligt bij ons niet aan de wasmachine.
Handdoeken, beddengoed, ondergoed en veel t-shirts komen er lekker ruikend uit. Vooral spijkerbroeken ruiken vies. Begrijp er niks van.
Zag dat je wasmiddel hebt van dettol tegenwoordig, iemand ervaring mee?
Dat ligt aan de verf van de spijkerbroeken.

Boompje1985 schreef:Wat ook kan helpen is na een laatste wasbeurt de machine even leeg te laten pompen door hem op centrifugeren te zetten. Dan droogt hij beter op en heb je ook minder kans op geurtjes. Ik zet niet alleen het deurtje open maar ook het laatje van het wasmiddel op een kier als ik hem niet aan heb. In 4 jaar tijd nog nooit problemen gehad met mijn Indesit. Hiervoor een Miele gehad die al meer dan 50 jaar oud was, helaas was hij na jaren trouwe dienst toch echt op...