Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Normaal gesproken komt er een expert van de verzekering bij en die bepaalt wat de schade is. Een expert van de uitkerende verzekering. Wanneer jij de autoschade zelf hebt laten taxeren en die komt veel lager uit met minder schade dan aangegeven zou ik toch je verzekering eens bellen hoe dat kan. Vaak is het ook nog zo dat je de auto moet laten herstellen door een door de verzekering aangewezen garage. Maar wanneer de schade zoveel hoger is dan de dagwaarde is de verzekering zichzelf te dom af , heel vreemd.
laura1987 schreef:bigone schreef:Normaal gesproken komt er een expert van de verzekering bij en die bepaalt wat de schade is. Een expert van de uitkerende verzekering. Wanneer jij de autoschade zelf hebt laten taxeren en die komt veel lager uit met minder schade dan aangegeven zou ik toch je verzekering eens bellen hoe dat kan. Vaak is het ook nog zo dat je de auto moet laten herstellen door een door de verzekering aangewezen garage. Maar wanneer de schade zoveel hoger is dan de dagwaarde is de verzekering zichzelf te dom af , heel vreemd.
Van een spuiter die eerst voor de verzekering werkte heb ik gehoord hoe het zit.
De taxateur zegt dat het €1200 kost, maar de spuiter krijgt maar €800 de rest stopt de verzekering in zijn zak. Daarom willen ze persé dat jij bij een aangesloten garage spuit, want over een niet aangesloten garage hebben ze deze macht niet.
laura1987 schreef:bigone schreef:Normaal gesproken komt er een expert van de verzekering bij en die bepaalt wat de schade is. Een expert van de uitkerende verzekering. Wanneer jij de autoschade zelf hebt laten taxeren en die komt veel lager uit met minder schade dan aangegeven zou ik toch je verzekering eens bellen hoe dat kan. Vaak is het ook nog zo dat je de auto moet laten herstellen door een door de verzekering aangewezen garage. Maar wanneer de schade zoveel hoger is dan de dagwaarde is de verzekering zichzelf te dom af , heel vreemd.
Van een spuiter die eerst voor de verzekering werkte heb ik gehoord hoe het zit.
De taxateur zegt dat het €1200 kost, maar de spuiter krijgt maar €800 de rest stopt de verzekering in zijn zak. Daarom willen ze persé dat jij bij een aangesloten garage spuit, want over een niet aangesloten garage hebben ze deze macht niet.
robert45 schreef:@kimd
vaak mag je enkel naar aangesloten garage's, alleen dan krijg je bijvoorbeeld een leenauto of behoud je je no claim etc.
Gaat hij naar een andere garage dan is de verzekering daar vaak niet erg blij mee ivm afspraken die ze hebben.
Jillz1 schreef:Ik begrijp echt de gedachtengangen van vele reacties niet.
Wij hebben nette oplossingen aangeboden, we hebben geconstateerd dat er veel meer aan schade gedeclareerd is. En dat moeten wij dan maar " gewoon accepteren" omdat ze " slachtoffer" is.
Nou sorry, ik zou het nooit in mijn hoofd halen om de verzekering op te lichten.
En ja wij moeten dat betalen, of liever gezegd mijn zoon.
En dan is of 1750 betalen of 1100 echt wel een groot verschil.
Niemand gaat toch meer premie betalen voor jaren bij dit lage bedragen dus degene die zeggen waarom zeur je, het is toch verzekeringswerk, die moeten eerst eens goed uittellen, hoeveel meer dat het kost om jaren 80 euro premie per maand meer te betalen
en de verzekering betaalt de schade.Jillz1 schreef:Ik begrijp echt de gedachtengangen van vele reacties niet.
Wij hebben nette oplossingen aangeboden, we hebben geconstateerd dat er veel meer aan schade gedeclareerd is. En dat moeten wij dan maar " gewoon accepteren" omdat ze " slachtoffer" is.
Nou sorry, ik zou het nooit in mijn hoofd halen om de verzekering op te lichten.
Niemand gaat toch meer premie betalen voor jaren bij dit lage bedragen dus degene die zeggen waarom zeur je, het is toch verzekeringswerk, die moeten eerst eens goed uittellen, hoeveel meer dat het kost om jaren 80 euro premie per maand meer te betalen
Jillz1 schreef:Ik begrijp echt de gedachtengangen van vele reacties niet.
Als hij beter had opgelet was het (waarschijnlijk) niet gebeurt. Jillz1 schreef:Ik begrijp echt de gedachtengangen van vele reacties niet.
. En stel die koplampen worden van de rekening afgehaald en je komt op 1500 schade (ik noem maar wat), dan blijft alsnog staan dat je meer moet gaan betalen voor de verzekering. Daar kom je, als je geen no claim hebt, gewoon niet onderuit.