Goede Buren zijn niet zo goed..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:35

Hier in de straat was het ook maar 1 tokkie huis, toevallig net mijn buren. Was in een wijk met alleen koopwoningen, en dat ene huis werd particulier verhuurd en daar kwam die vage buurman dus in. Schuin erachter wordt ook een koophuis particulier verhuurd, en daar komen ook steeds vage figuren op af, maar dat is in een andere straat. Omwonenden zonder reden verrot schelden, van het balkon naar beneden kotsen in de tuin van een ander tijdens zuipfeestjes en you name it, ook een vrouw met psychoses heeft daar gewoond die geregeld helemaal van het padje was en in een soort paniekerige toestand gillend en krijsend de buurt door ging. Die mensen hebben er allemaal ook maar kort gewoond, ze zijn allemaal hun huis uit gezet (ik gok dat dat ook de reden is waarom die mensen op particuliere huur af kwamen, ik gok dat ze elders ook niet meer welkom waren). Alleen die ene oude buurman van mij kregen ze er niet uit, daar zijn hele rechtzaken om geweest maar helaas.
Wat ik hier noem is trouwens over een tijdbestek van pakweg 30 jaar, er zijn wel jaren dat alles normaal was. Af en toe heb je er net een gekkie tussen zitten, en je hebt er maar 1 nodig om de sfeer te verzieken

Alpha89

Re: Goede Buren zijn niet zo goed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:48

Hier idd ook maar 1 tokkiehuis in een nette buurt en wij wonen ernaast, maar de rest geniet er net zo hard van mee...pff.

Snel verhuizen hopelijk :o !

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:57

Telpeva schreef:
ook een vrouw met psychoses heeft daar gewoond die geregeld helemaal van het padje was en in een soort paniekerige toestand gillend en krijsend de buurt door ging.

Hebben wij ook meegemaakt toen we nog in een woonwijk woonden.
De cv stond het hele jaar door op standje levensgevaarlijk, bonken op de muren, alle ramen en gordijnen dicht, als ze al buiten kwam was ze er op haar hoede en als het maar leek alsof er iemand haar richting uit kwam ging ze dreigende taal uitslaan, op een gegeven moment had ze de gaskraan open gedraaid en ging ze de straat op en lokte ze iemand mee naar binnen onder het mom dat ze dacht dat er een inbreker was en of die persoon wilde kijken samen met haar, persoon mee naar binnen sloeg ze de voordeur dicht en op het slot en toen dreigde ze om een aansteker aan te doen, benedenverdieping was al aardig gevuld met gas.... Is een grote paniek geweest toen. Uiteindelijk is ze naar een gesloten inrichting verplaatst. Ze woonde tegen over ons dat waren ook huurwoningen, gemeente had hoop dat als ze in een nette wijk kwam te wonen dat ze wel bij zou draaien, niet dus...

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 12:54

_Nancy schreef:
Wat een verhalen hier, manmanman..
Sommigen lijken echt in tokkie buurten te wonen ofzo?

Wij hebben zeer veel geluk met onze buren, allemaal op 1 na, die schuin tegenover ons wonen. Die hebben regelmatig ruzie waarbij iedereen kan mee genieten. In de zomer uiteraard erger dan in de winter. Maar hun zijn dan vrijwel de enigen die zo zijn.

Muziek staat hier vrijwel nooit te hard en als het hard staat, dan stopt het na een normale tijd (23.00 ofzo). Geen blaffende honden of honden die ze in je tuin laten poepen. Gewoon, rustig en normaal.

Wij wonen in een nieuwbouwwijk met veel jonge gezinnen die nu kinderen krijgen of jonge kinderen hebben, dat scheelt misschien ook nog.
Die kinderen gaan niet al te laat naar bed natuurlijk en de ouders gaan dan, vaak, geen feesten met knallende muziek geven.

Tsja, niet iedereen heeft het geld/wil het geld uitgeven om in een nette buurt te wonen.
Mijn buurt is in principe niet heel tokkie, maar rekening houden; Ho maar! Ik moet wel bijstellen voor hun, maar zij niet voor mij, dat is vooral mijn eigen frustratie. heb er vaak genoeg aan gedacht om te verhuizen naar een andere plek in dezelfde buurt, maar dat is ook weer zo'n gedoe.
Daarnaast is de tuin die ik nu heb, net een beetje groter wat ook fijner is voor de honden.
Nieuwbouwwijken schelen idd een hoop.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:54

Veel mensen denken inderdaad dat de muren alleen naar hun kant geluid doorlaten.
Jij moet op je tenen lopen en zelf gaan ze als een kudde epileptische olifanten door het huis.

Ik snap dat mensen er soms voor kiezen dan maar te verhuizen, maar dat lijkt me ook altijd wel spannend.
Ook al zijn je nieuwe buren heel rustig en vriendelijk, je hebt nooit garantie dat die er altijd blijven wonen en dat er weer net zulke fijne mensen voor terug komen.

Vriend van me woont best in een dure wijk, allemaal vrijstaand.
Ik heb er een hekel aan om mensen in te delen in niveau's, omdat hoog opgeleid en een goede baan iemand niet automatisch een beter mens maakt dan iemand die minder kansen had qua opleiding of werk.
En in die dure wijk is pas ook bewijs daarvoor komen wonen, duur huis, meerdere dure auto's, dure kleding en een volume alsof er heel de dag vis verkocht wordt.

Type 'ik schreeuw dus ik besta, ik heb eigenlijk weinig zinnigs te zeggen, maar he, iedereen luistert naar me want ik schreeuw'

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:08

Nee inderdaad dure wijk helpt niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:30

Carol_Beer schreef:
_Nancy schreef:
Wat een verhalen hier, manmanman..
Sommigen lijken echt in tokkie buurten te wonen ofzo?

Wij hebben zeer veel geluk met onze buren, allemaal op 1 na, die schuin tegenover ons wonen. Die hebben regelmatig ruzie waarbij iedereen kan mee genieten. In de zomer uiteraard erger dan in de winter. Maar hun zijn dan vrijwel de enigen die zo zijn.

Muziek staat hier vrijwel nooit te hard en als het hard staat, dan stopt het na een normale tijd (23.00 ofzo). Geen blaffende honden of honden die ze in je tuin laten poepen. Gewoon, rustig en normaal.

Wij wonen in een nieuwbouwwijk met veel jonge gezinnen die nu kinderen krijgen of jonge kinderen hebben, dat scheelt misschien ook nog.
Die kinderen gaan niet al te laat naar bed natuurlijk en de ouders gaan dan, vaak, geen feesten met knallende muziek geven.

Tsja, niet iedereen heeft het geld/wil het geld uitgeven om in een nette buurt te wonen.
Mijn buurt is in principe niet heel tokkie, maar rekening houden; Ho maar! Ik moet wel bijstellen voor hun, maar zij niet voor mij, dat is vooral mijn eigen frustratie. heb er vaak genoeg aan gedacht om te verhuizen naar een andere plek in dezelfde buurt, maar dat is ook weer zo'n gedoe.
Daarnaast is de tuin die ik nu heb, net een beetje groter wat ook fijner is voor de honden.
Nieuwbouwwijken schelen idd een hoop.

Ach rekening houden is toch je ding niet lees ik zo hier en daar...

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 14:31

quera schreef:

Ik heb het hier over een uitgesloten situatie in huis en tuin :j
Maar leuk dat je gezellig in mn tuin bent geweest, een paar weken hebt geobserveerd, en de buren hebt gesproken! Mooiste onderzoek die je kan bedenken _/-\o_

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:32

Carol_Beer schreef:
quera schreef:

Ik heb het hier over een uitgesloten situatie in huis en tuin :j
Maar leuk dat je gezellig in mn tuin bent geweest, een paar weken hebt geobserveerd, en de buren hebt gesproken! Mooiste onderzoek die je kan bedenken _/-\o_

Misschien een hokje bouwen.. kan je mooi je dikke blow roken..

*blok

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:52

/quote]
Misschien een hokje bouwen.. kan je mooi je dikke blow roken..

*blok[/quote]

Echt he geloof dat ik Ts ook niet als buurvrouw wil. Is dan wel invulling van wat ik hier op bokt lees van haar. Maar komt niet over dat ze het heel
erg belangrijk vindt wat haar medemens ergens van vindt . Als Ts haar ding maar Kan doen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:08

Ik moet zeggen ik heb altijd minder last van mijn buren als ik echt in het centrum woon, heel bijzonder. :') In buurten waarvan je zou denken, nette buurt... waren ook echt geen straten waar allemaal tokkies woonden, heb ik altijd gedoe gehad. VOrige woning, vrijstaande woning, beneden een kantoor wat altijd rustig was. Ik op 1e verdieping, buurvrouw boven, dus tsja... lekker rustig. Maar ja als je dan een buurvrouw hebt die genoeg lawaai maakt voor de hele buurt.. altijd keihard schreeuwen naar haar kinderen, muziek super hard en een verhuurder die er niets aan doet. En mijn eerste eigen woning was ook altijd rustig, totdat de buurman aan de andere kant van de hal blijkbaar in zijn koppie niet helemaal goed was en midden in de nacht dreigde de andere buurman te vermoorden en ook voor mijn deur stond met een mes :') Dat was gezellig.

Woon nu weer lekker in het drukke centrum met mijn honden en totaal geen last van buren. Heerlijk :D

Heb ook in the middle of nowhere gezeten, maar dat is dan weer iets te rustig en saai voor mij.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:33

Bijna 10 jaar lang heb ik hier rustig gewoond, je hoorde weleens wat maar niks zo hinderlijk dat het overlast is.
Oké een hoog bejaarde buurvrouw die niet tegen spelende kinderen kan... maar die is inmiddels doof dus hoort niks meer van wie dan ook.

Tot vorig jaar een nieuw stel in het huis naast mijn oude buuf kwam wonen. Best aardig maar zo ontzettend dom als in licht verstandelijk beperkt.
Komen oorspronkelijk uit een echte tokkie-buurt waar iedereen de nl-muziek-piraat uit de radio heeft schallen en het gesproken volume daar overheen gaat.

Ze hebben dagelijks begeleiding en die heeft het stel wel zo ver dat het volume inmiddels een stuk minder is. En nu is het vakantie, stel de hele dag thuis en zijn ouders de hele dag over de vloer omdat de begeleiding ook vakantie heeft. Die mensen hebben 2 keffertjes mee die om niets blaffen en helaas mijn hond reageer daar op. Bij de eerste blaf roep ik haar binnen maar die keffers blijven aan de gang. Luisteren niet ondanks dat moeders ze met haar luide stem al scheldend tot de orde roept .
Dat mens kan dus niet zachtjes praten, bespreekt het bezoek van de deurwaarder, de luiers van oma en alle andere zaken en problemen die je normaal binnenshuis bespreekt gewoon op hoog volume in de tuin.
Het toppunt is als ze haar zin niet krijgt.... dan komt er nog een tikkie bij en is het schelden.

Ik zou blij zijn als de vakantie voorbij is.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 09:27

tiwi1969 schreef:
Bijna 10 jaar lang heb ik hier rustig gewoond, je hoorde weleens wat maar niks zo hinderlijk dat het overlast is.
Oké een hoog bejaarde buurvrouw die niet tegen spelende kinderen kan... maar die is inmiddels doof dus hoort niks meer van wie dan ook.

Tot vorig jaar een nieuw stel in het huis naast mijn oude buuf kwam wonen. Best aardig maar zo ontzettend dom als in licht verstandelijk beperkt.
Komen oorspronkelijk uit een echte tokkie-buurt waar iedereen de nl-muziek-piraat uit de radio heeft schallen en het gesproken volume daar overheen gaat.

Ze hebben dagelijks begeleiding en die heeft het stel wel zo ver dat het volume inmiddels een stuk minder is. En nu is het vakantie, stel de hele dag thuis en zijn ouders de hele dag over de vloer omdat de begeleiding ook vakantie heeft. Die mensen hebben 2 keffertjes mee die om niets blaffen en helaas mijn hond reageer daar op. Bij de eerste blaf roep ik haar binnen maar die keffers blijven aan de gang. Luisteren niet ondanks dat moeders ze met haar luide stem al scheldend tot de orde roept .
Dat mens kan dus niet zachtjes praten, bespreekt het bezoek van de deurwaarder, de luiers van oma en alle andere zaken en problemen die je normaal binnenshuis bespreekt gewoon op hoog volume in de tuin.
Het toppunt is als ze haar zin niet krijgt.... dan komt er nog een tikkie bij en is het schelden.

Ik zou blij zijn als de vakantie voorbij is.

OH lekker meegenieten van buurgesprekken
Toen k nog op die flat woonde ook regelmatig last van, maarja koptelefoon met harde muziek helpt!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:50

Hier ben ik de nieuwe buur, maar veel last van de buren heb ik niet. Links van ons is een familie uit het Oostblok. Hij is een harde werker, de kinderen zijn rustig, alleen ma kan niet op een normaal volume praten. Zij is wel een Belg trouwens met uiterst onvoorspelbaar karakter.
Rechts wonen ook mensen, maar buiten de waakse herder (die heel gevaarlijk klinkt als ik op mijn terras ben) en het traplopen, hoor ik niks van hun. Heb ze ook nog nooit gezien.

Hebben ze van mij last? Ik hoop het niet, als dat wel zo is dan hoop dat ze dit bespreekbaar maken. Zeker met 2 speelse kittens en een zoon van 8 jaar zullen ze best wel eens iets horen. Het zijn gehorig huizen, die van mij met houten vloer, maar we doen ons best om rekening te houden met de buren.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 11:55

poetser schreef:
Hier ben ik de nieuwe buur, maar veel last van de buren heb ik niet. Links van ons is een familie uit het Oostblok. Hij is een harde werker, de kinderen zijn rustig, alleen ma kan niet op een normaal volume praten. Zij is wel een Belg trouwens met uiterst onvoorspelbaar karakter.
Rechts wonen ook mensen, maar buiten de waakse herder (die heel gevaarlijk klinkt als ik op mijn terras ben) en het traplopen, hoor ik niks van hun. Heb ze ook nog nooit gezien.

Hebben ze van mij last? Ik hoop het niet, als dat wel zo is dan hoop dat ze dit bespreekbaar maken. Zeker met 2 speelse kittens en een zoon van 8 jaar zullen ze best wel eens iets horen. Het zijn gehorig huizen, die van mij met houten vloer, maar we doen ons best om rekening te houden met de buren.

Hier ook een houten vloer, maar k ben al best zacht uit mezelf qua lopen.
De douche is hetgeen wat wel echt het meeste herrie maakt, weet niet of dat ook bij jullie is?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:08

Ik heb wel betonnen vloeren en muren maar links rechts is best gehorig.
Hoor de wc rol van de buurvrouw afrollen en als ik op de wc zit hoor ik mijn andere buren praten. Versta het gelukkig meestal niet. Ik hoop niet dat ze andere wc-geluiden horen dan de rol...
Boren hoor je door het hele blok.

Gelukkig zijn de huizen zo geschakeld dat de gang/trap tegen de woonkamer van de buren zit.

Mijn dochter hoorde op haar slaapkamer de gezellige momenten van de buren.

De trap heb ik laten bekleden met speciaal ondertapijt voor het bonken.

Met de nieuwe indeling van de badkamers staat de wasmachine tegen een binnenmuur en niet tegen de buren, scheelt heel veel geluid.
Buurvrouw horen we douchen, het water maar ook het hard praten door de thuiszorg omdat ze zo doof is.

Wat ook dom is aan de indeling is dat ze de deurbel aan de tussenmuur hebben gemonteerd, ik hoor de bel van de buren achter mijn hoofd als ik op de bank zit.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:39

De douche zit bij beide buren aan de andere kant. Dus daar heb ik geen last van, alleen op het terras hoor je alles wat in de badkamer gebeurt. Onze badkamer ligt tussen de wc en overloop, dus geen muren naar de buren.