Ikea keukens en apparatuur..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:42

Toen wij ons huis kochten stond er een Ikea-keuken in. De kastdeurtjes waren lelijk geworden maar de basis was nog goed. De apparatuur die erin zat was ook van Ikea en dat heeft er nog even in gezeten maar het was geen succes. We hebben toen de keuken gestript en voorzien van nieuwe kastdeurtjes en nieuwe apparatuur. Bij de apparatuur hebben we bewust niet voor Ikea gekozen vanwege de ervaringen met de andere apparatuur en omdat het voor ons allemaal net niet was (fornuis de verkeerde maat, vaatwasser met te weinig mogelijkheden etc.), maar de basis van de keuken bevalt ons hartstikke goed. Zou het zo weer doen!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:19

Wij hebben net precies een keuken van Ikea geplaatst incl. alle apparatuur van Ikea, ben over alles zeer tevreden! Alleen de afzuiger hangt nog niet. Ik vind juist de kwaliteit heel goed.

Met mijn ex ook Ikea keuken gehad 12 jaar geleden, ook toen al erg tevreden.

Een deurtje verstellen of een rubber vervangen kan bij elk merk een keer gebeuren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:25

Nou vooral dat inderdaad, dat als je iets wilt vervangen / veranderen / iets extra's wilt....dan kan je het gewoon even halen. En de makkelijke, coulante garantie. En al die leuke en handige toebehoren die ze hebben :j

Ik was echt altijd anti-Ikea maar de laatste 10 jaar ofzo is het heel erg vaak gebeurd dat ik iets speciaals in gedachten had dat ik graag wilde...en nergens te verkrijgen....maar wèl van Ikea! Ook massief houten meubelen en dat is toch gewoon betere kwaliteit dan die geperste en gelamineerde zooi. Dat komt er hier voor normale meubels niet meer in.

artosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:26

wij hebben al 24 jaar een keuken van ikea met ikea apparatuur, vorig jaar een nieuwe koelkast ingezet en drie jaar ervoor de vaatwasser vervangen , gas stel is nog steeds het zelfde en de afzuigkap ook . Hang en sluitwerk is nog steeds prima . Als ik ooit een andere keuken neem wordt het weer een ikea. Het bevalt ons prima !!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 00:15

Wilde het typen of had het al gedaan......Maar ik weet mensen die de kastjes hadden gekocht zonder frontjes en hadden zelf iets met echt hout gedaan. Was super gaaf.

Nogmaals; de kastjes zijn maar 1 kwaliteit. Iedereen krijgt dezelfde kastjes. Alleen de frontjes en handvaten etc zijn anders.

Als de keuken zo slecht is, is hij gewoon vernield door slecht gebruik of heeft nooit goed in elkaar gezeten.

Maar mijn moeder betaalde 2000 euro voor montage door de luxe keukenboer en dat was ook waardeloos.

En nog erger; mijn moeder was met familie en ze hebben een oude vrouw gewoon dingen aangesmeerd dat ik denk...........@#$^

In principe past onze keuken niet eens helemaal. Maar juist door het zelf ontwerpen en monteren, staat het precies goed en zoals wij willen.

De scharnieren en soft close dingen, hebben wij nooit meer aan gezeten sinds 2012.

Maar goed, toen wij hier kwamen wonen in 2012 was de keuken uit 1984 ook compleet uitgeleefd. Die was dan wel oud, maar heb wel veel oudere keukens gezien en snap niet hoe je het voor elkaar krijgt......Dat een apparaat kapot gaat oke, maar kastjes??

Ik zou eigenlijk wel een vaatwasser willen in het nieuwe huis met de licht balk op de grond. Deze is stil en ik weet nooit of die klaar is. Moet hem open trekken om dat te zien. Geen idee of Ikea dat nu ook heeft?? Maar goed, apparatuur kan overal vandaan komen.

Het houten blad hebben we zelf op maat gemaakt. Wat we over hadden hebben we nog gebruikt. Aan de andere kant als een plank en is lekker stevig.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 03:11

Je kan via koak design ook een mooie fronten aanschaffen met ikea keukens. Zeker een aanrader als ik het zie en hoor bij vrienden van mij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:39

Ja een poosje geleden zagen we bij de Ikea ook een vaatwasser met lampje op de grond :j

Koak design: Ah dat is hier in Abbenbroek zie ik, die had ik vorig jaar op Marktplaats gevonden en daarmee zitten we ook in ons hoofd. Maar ik zag toen best wat minder goede recensies dat de frontjes niet mooi bleven?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:43

pmarena schreef:
Ja? Ook geen gedoe met de vaatwasser die er onder staat te stomen, of kromtrekken of scheuren ofzo...?

Deurtje van de vaatwasser blijft hier bijna altijd dicht tot dat ding klaar en afgekoeld is (zet hem namelijk meestal aan voor ik ga slapen en maak hem dan de dag erna past leeg).
Maar nee, geen scheuren, geen kromtrekken.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:19

Onze Ikea keuken staat nu tien jaar. De kraan is twee keer vervangen, de magnetron en de vaatwasser zijn een aantal jaren geleden vervangen, de kookplaat is hoognodig aan vervanging toe, deur van de vaatwasser is vervangen. Verschillende plankjes verkleuren...
Voor mij geen Ikea keuken meer

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:32

Wij hebben 4 jaar geleden een Ikea keuken geplaatst met Bosch apparatuur (enkel de vaatwasser van Ikea). We gaan binnenkort verhuizen en daar gaan we weer voor een Ikea keuken. Het scheelt gewoon enorm in de kosten en de kwaliteit is dikke prima!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:37

Skippy01 schreef:
pmarena schreef:
Ja? Ook geen gedoe met de vaatwasser die er onder staat te stomen, of kromtrekken of scheuren ofzo...?

Deurtje van de vaatwasser blijft hier bijna altijd dicht tot dat ding klaar en afgekoeld is (zet hem namelijk meestal aan voor ik ga slapen en maak hem dan de dag erna past leeg).
Maar nee, geen scheuren, geen kromtrekken.

Wij hebben een vaatwasser die op ecostand zelf het deurtje open doet als hij klaar is. Dat is dus superslecht voor je keuken. De stoom is dan nog te heet en te nat en de opening erg klein. Die eco stand gebruiken we dus nooit meer. Gelukkig doet hij dit trucje niet met de andere programma’s.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:39

Ceetje_bokt schreef:
Wij hebben een vaatwasser die op ecostand zelf het deurtje open doet als hij klaar is. Dat is dus superslecht voor je keuken. De stoom is dan nog te heet en te nat en de opening erg klein. Die eco stand gebruiken we dus nooit meer. Gelukkig doet hij dit trucje niet met de andere programma’s.

Ow wat vervelend! Dat doet de mijne gelukkig niet, ook niet bij ecostand of het korte programma!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:50

Heb inmiddels het derde stuk keuken van Ikea, tot volle tevredenheid. In de keuken een aanrecht met apparatuur bijgebouwd, onder- en bovenkasten en dat ziet er nu, na 6 jaar, nog vrijwel nieuw uit. Oven werkt prima en de vaatwasser (à € 169,-, Ikea) doet het uitstekend.

Tweede stuk keuken is in mijn nieuwe bijkeuken geplaatst; een aanrechtblad met prachtig grote spoelbak en hoge flexibele kraan, onderkastjes, laden etc, zit er nu twee jaar is, nog als nieuw.

Derde moet nog geplaatst, staat in dozen en is klein keukenblok met spoelbak, apothekerskast, laden en deurtjes. Boven de spoelbak komt een ikea afdruiprek (nog niet leverbaar) en een ophangsysteem.

Alle Ikeakeukendelen die we hebben zijn voorzien van led-verlichting en soft-close.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:51

25 jaar terug kocht ik samen met een vriendin van mij nieuwe keukens,wij een dure merk keuken ,zij een van ikea. Nu is de onze vervangen(door ,jawel een ikea keuken) de hare ziet er gewoon nog goed uit.Ook wel een krasje hier en daar,maar ze heeft honden kinderen en onder tussen kleinkinderen. Toen ik zag hoe bij haar de keuken overleefde hebben wij er ook een gekocht.Nogwel onze eigen apparatuur gehouden dat het wonderlijk genoeg nog goed doet na 25 jaar,maar dat was ook wel erg duur toen de tijd, de inductie plaat was toen net nieuw.Mocht deze ooit sneuvelen komt er gelijk een nieuwe inductie plaat.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:55

Wij hadden in ons vorige koophuis ook een Ikea keuken met alleen een vaatwasser van Ikea.
Was erg blij met mijn zelf ontworpen en in elkaar gezette keuken :)
En als we in dit huis de keuken gaan vervangen( hopelijk snel) , wordt het weer een keuken van Ikea.
Wij hadden ook zo'n houten blad, maar kwestie van goed onderhouden ,dan blijft ie echt mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:16

Ik ben vandaag bij wat zaken en de ikea geweest en het prijsverschil is dusdanig dat ik voor ikea ga. Daarbij vind ik in de keukenzaken de verkopers echt zo irritant :n
Qua apparaten ga ik nog wel verder oriënteren, maar ik woon alleen en gebruik alles dus niet heel intensief.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:44

Relaxed schreef:
Ik ben vandaag bij wat zaken en de ikea geweest en het prijsverschil is dusdanig dat ik voor ikea ga. Daarbij vind ik in de keukenzaken de verkopers echt zo irritant :n
Qua apparaten ga ik nog wel verder oriënteren, maar ik woon alleen en gebruik alles dus niet heel intensief.

Persoonlijk zou ik daar inderdaad rekening mee houden. Onze zoon woonde nog thuis en we hadden de grote maat vaatwasser. Die draaide toen om de dag. En dan doe ik geen pannen en kwetsbare dingen erin.
Nu zijn we met z'n 2en en duurt het veel te lang voor hij vol is eigenlijk. Afhankelijk van de maten, zou ik straks misschien dan voor de iets kleinere gaan. Of meer programma keuzes. Heb nu 3 programma's en afspoelen.
En zoals de koelkast......Die is best leeg. Niet omdat ik zo weinig koop, maar toch wel veel vers. We hebben een dubbeldeurs amerikaanse koelkast. En eigenlijk is vries deel dan net aan. Ik bewaar kliekjes voor mijn man op zijn werk en dat pas net. Maar koelkast is veel te groot. Haal 1x pw boodschappen en dan is die gewoon niet vol te krijgen eigenlijk.

Maar het is natuurlijk heel persoonlijk.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 00:56

Tien jaar geleden in ons huis een Ikea Keuken zelf geplaatst, onder het mom van dan zien we later wel eens als we een andere keuken willen. De apparatuur viel ons wel tegen moet ik zeggen, daar begonnen na een jaar of 5 wel wat problemen mee.

Onlangs wilden we de deurtjes vervangen (kinderen hadden steeds met handen wassen stoeltjes tegen de deurtjes gezet dus die wilden we vervangen) maar helaas hebben ze nu een andere maatvoering. Erg jammer want we waren erg tevreden over de keuken. Maar door een goede tip van een medewerker daar hebben we een mooie nieuwe keuken. De apparatuur en kraan hebben we nog vanuit de oude keuken overgenomen (bv oven van net een jaar oud). We hebben een mat zwarte spoelbak die erg gaaf is. De nieuwe kookplaat en afzuigkap hebben wij nu dan wel elders gehaald. Goed op internet vergeleken en offertes opgevraagd, daar zat echt wel een groot verschil in.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:45

superpony schreef:
Relaxed schreef:

Persoonlijk zou ik daar inderdaad rekening mee houden. Onze zoon woonde nog thuis en we hadden de grote maat vaatwasser. Die draaide toen om de dag. En dan doe ik geen pannen en kwetsbare dingen erin.
Nu zijn we met z'n 2en en duurt het veel te lang voor hij vol is eigenlijk. Afhankelijk van de maten, zou ik straks misschien dan voor de iets kleinere gaan. Of meer programma keuzes. Heb nu 3 programma's en afspoelen.
En zoals de koelkast......Die is best leeg. Niet omdat ik zo weinig koop, maar toch wel veel vers. We hebben een dubbeldeurs amerikaanse koelkast. En eigenlijk is vries deel dan net aan. Ik bewaar kliekjes voor mijn man op zijn werk en dat pas net. Maar koelkast is veel te groot. Haal 1x pw boodschappen en dan is die gewoon niet vol te krijgen eigenlijk.

Maar het is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik ben ook alleen, maar ik ga wel voor een grote maat vaatwasser. Gooi er ook pannen in, kosten toch de wereld niet bij IKEA. Verder ga ik voor extra huisraad.
Reden; als ik mijn huis verkoop lijkt dit me aantrekkelijker aangezien ik wel eengezinswoning heb met 3 slaapkamers. Ik kan me niet voorstellen dat je hier met een gezin kan of wilt wonen, maargoed dat is een ander verhaal.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:37

Nog bij Dicks keukens geweest? Die vond ik heel fijn meedenken en de prijs is ook gewoon de prijs. Lekker duidelijk.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:01

Ik heb nu sinds 6 jaar een ikea keuken en ben er erg blij mee.
Plus dat het een stuk goedkoper was dan een keuken ergens anders heb ik toch ook een maatwerk keuken :).
Apparatuur, zoals koelkast, inductie en vaatwasser komt ook bij de Ikea vandaan. Vooral de vaatwasser is echt super. Maakt alles goed schoon en ook de kwaliteit is goed.
Aanhakend op wat boven wordt besproken zou ik wel voor een grotere vaatwasser gaan.
Ik heb de kleine variant en merk toch dat ik deze daardoor vaker moet aanzetten en niet alle potten en pannen erin passen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:10

Relaxed schreef:

sowieso die grote keukengiganten, wat een verschrikkelijk opdringerige mensen zitten daar.
Wij hebben in onze vorige woning een Ikea-keuken gehad, nu niet gedaan omdat we best iets ingewikkelds wilden en zijn naar een kleine persoonlijke keukenboer gegaan. Alles heel netjes gedaan, hebben alleen ontzettend veel pech gehad met 1 keukendeurtje (moest 3x vervangen worden, eerst krom, daarna beschadigd) en dat heeft echt heel lang geduurd, maar zelf geen omkijken naar gehad.
Zeker in de apparatuur zou ik eens verder kijken dan Ikea, wij hebben nu een vaatwasser met zeoliet en een oven met pyrolyse (beste aanrader ooit overigens *\o/* *\o/* ) en dat hadden ze (iig destijds) niet bij Ikea.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:14

Idd, ik ga ook voor een normale wasmachine. Op mijn huidige heb de optie om een half programma te draaien en die gebruik ik vaak. Duurt een uur korter ongeveer.

Miccamaaike, nee ga zaterdag nog ff rondje doen :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:14

Zou er dan zeker even langs gaan. Niet perse de goedkoopste, maar wel fijn advies en hij denkt goed mee. Is een eigen zaak, niet bij een keten, dus hij heeft ook wel gewoon hart voor de zaak zeg maar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:33

Relaxed schreef:
Idd, ik ga ook voor een normale wasmachine. Op mijn huidige heb de optie om een half programma te draaien en die gebruik ik vaak. Duurt een uur korter ongeveer.

Miccamaaike, nee ga zaterdag nog ff rondje doen :j

Ehhhhhhhhh ik weet dus sinds gister na 7,5 jaar dat ik wel een half programma kan draaien............Jammer dat we nu vrij snel weg gaan......Maar ga het wel proberen voor een volgende vaatwasser of het prettig is.

Toch handig zo een topic, heb ik toch even gekeken. Ik druk altijd zelfde knopjes in en blijkbaar automatisch.