Ze zitten heel aandachtig te kijken naar hoe hij baantjes aan het trekken is en rondjes aan het draaien. Geloof dat ze niet door hebben dat het gewoon een stofzuiger in vermomming is
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Napie schreef:Bij de stellen ben ik benieuwd naar de verdeling van de taken in het huishouden. Dat ik mijn vriend leerde kennen was alles in zijn huis heel schoon en zijn overhemden netjes gestreken. Die moet ik hebben dacht ik. Helaas kwam ik er later achter dat hij een achoonmaakster had. In de afgelopen 7 jaar zijn de keren dat ik hem met een stifzuiger heb gezien op 1 hand te tellen ben ik bang. Hij doet wel de afwasmachine inruimen en uitruimen, opruimen, koken, de keuken afnemen...beetje van die dagelijkse dingen. Maar tuinieren, de was doen (anders als was in machine en droger stoppen), stofzuigen, dwijlen en soppen is niet aan hem besteed. Vast wel als ik het vraag maar ik doe het net zo lief zelf.
en mijn man ook niet. Hebben we in het verleden ook flinke botsingen over gehad, want ik vind eerder dat er iets gedaan moet worden dan hij. Vandaar ook de schoonmaakster, toch een schoon huis en geen irritaties meer 
Iedere dag tijdens koken/opruimen van eten lap door de keuken. En verder is mijn vaste vrije dag de vrijdag, dan doe ik boodschappen, beddengoed wassen en spullen van de hond. Al het andere heeft geen vaste momenten. Soms blijft er iets wat langer liggen, nu bijvoorbeeld werk ik 85 uur in 11 dagen; 4 dagen werken, vrijdag vrij en dan weer 6 dagen achtereen (een werkdag is 8,5 uur), dan is de puf en de tijd wat minder. Melyoramel schreef:Als ik sommige schema's zie denk ik, hoe heb je daar ooit de tijd voor?Daat ben ik weleens benieuwd naar, hoe ziet jullie wekelijkse dagindeling eruit?
) MarloesHJ schreef:Mijn katten zijn als de dood voor mijn gewone stofzuiger maar sinds deze week ook een robotstofzuiger om alles doordeweeks bij te houden en dat is leuk vinden de katten. Vooral als ie ook nog begint te praten![]()
Ze zitten heel aandachtig te kijken naar hoe hij baantjes aan het trekken is en rondjes aan het draaien. Geloof dat ze niet door hebben dat het gewoon een stofzuiger in vermomming is
oomens schreef:Ik zie eigenlijk niet hoe al dit soort schema's nu echt tijdsbesparend werken. Superhandig, zo'n dagelijkse kookwekkertip, maar het is niet zo dat een dagelijkse stofzuigbeurt echt maar 1/7 van de tijd kost die een wekelijkse beurt kost. In hoeverre loont het dan echt om dat soort dingen veel vaker te gaan doen?
Zeker het continu opruimen van dingen die je direct daarna bij het eerste gebruik alweer tevoorschijn haalt, is vaak onbegonnen werk en ook eigenlijk zonde van de moeite. Denk aan het tijdens het opruimen verzamelen van alle rondzwervende onderzetters, om vervolgens na het opruimen samen even te gaan zitten met... jawel, een glas drinken. Op een onderzetter. Die daar net ook al lag.
SETEFURII schreef:oomens schreef:Ik zie eigenlijk niet hoe al dit soort schema's nu echt tijdsbesparend werken. Superhandig, zo'n dagelijkse kookwekkertip, maar het is niet zo dat een dagelijkse stofzuigbeurt echt maar 1/7 van de tijd kost die een wekelijkse beurt kost. In hoeverre loont het dan echt om dat soort dingen veel vaker te gaan doen?
Zeker het continu opruimen van dingen die je direct daarna bij het eerste gebruik alweer tevoorschijn haalt, is vaak onbegonnen werk en ook eigenlijk zonde van de moeite. Denk aan het tijdens het opruimen verzamelen van alle rondzwervende onderzetters, om vervolgens na het opruimen samen even te gaan zitten met... jawel, een glas drinken. Op een onderzetter. Die daar net ook al lag.
Nou, hier gebruik ik dezelfde tas wel een hele week joh. 's avonds kopje thee drinken. 's morgens de tas even uitspoelen onder de kraan en hup, klaar issie. Ik verbruik echt geen 4 glazen en kopjes per dag hoor, kost inderdaad te veel tijd en moeite.

SdaphneS schreef:Ik snap echt niet dat mensen zoveel tijd willen besteden aan het huishouden. Laat staan met een vast rooster werken. Wst een gedoe in mijn ogen, maar goed ieder zijn eigen manier natuurlijk.
Ik maak pas iets schoon als het vies is en stofzuig 1/2 keer per week. Ik ben door een drukke baan veel minder in het huishouden gaan doen en vind dit zoveel prettiger. Het hoeft niet allemaal kraak helder en schoon. Het leven gaat er wel om door hoor als je vloer een beetje vies is.
CynthiaV schreef:https://www.kruidvat.nl/severin-rb7025- ... ASEALw_wcB
Wij hebben sinds kort deze, leuke prijs om uit te proberen en ik vind hem geweldig![]()
Hier met 2 volwassenen,2 kinderen en 2 honden en af en toe moet ik even een pluk haar voor de mond weg halen maar verder is hij ideaal, het scheelt zoveel tijd.
oomens schreef:Ik zie eigenlijk niet hoe al dit soort schema's nu echt tijdsbesparend werken. Superhandig, zo'n dagelijkse kookwekkertip, maar het is niet zo dat een dagelijkse stofzuigbeurt echt maar 1/7 van de tijd kost die een wekelijkse beurt kost. In hoeverre loont het dan echt om dat soort dingen veel vaker te gaan doen?

Napie schreef:Bij de stellen ben ik benieuwd naar de verdeling van de taken in het huishouden. Dat ik mijn vriend leerde kennen was alles in zijn huis heel schoon en zijn overhemden netjes gestreken. Die moet ik hebben dacht ik. Helaas kwam ik er later achter dat hij een achoonmaakster had. In de afgelopen 7 jaar zijn de keren dat ik hem met een stifzuiger heb gezien op 1 hand te tellen ben ik bang. Hij doet wel de afwasmachine inruimen en uitruimen, opruimen, koken, de keuken afnemen...beetje van die dagelijkse dingen. Maar tuinieren, de was doen (anders als was in machine en droger stoppen), stofzuigen, dwijlen en soppen is niet aan hem besteed. Vast wel als ik het vraag maar ik doe het net zo lief zelf.
Snadrem schreef:MarloesHJ schreef:Mijn katten zijn als de dood voor mijn gewone stofzuiger maar sinds deze week ook een robotstofzuiger om alles doordeweeks bij te houden en dat is leuk vinden de katten. Vooral als ie ook nog begint te praten![]()
Sinds ik filmpjes heb gezien van hoe die onvermoeibaar de ongelukjes van je huisdieren door je hele huis verspreiden is er geen haar op mijn hoofd die denkt aan het aanschaffen van een robot stofzuiger