Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:16

ik vind 600,- ook te veel voor deze vloer. Is niet helemaal mijn smaak en ik snap dat de huurder het evt voor dat bedrag overneemt om te sparen voor een vloer in zijn smaak.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:17

Hoe staat je zusje er in?

Ik zou de €300 lekker aannemen en de deur achter me dicht trekken. Misschien een tegenbod van €400 doen.

Wij hebben Ikea kliklaminaat uit ons huis gehaald, was ook interesse voor binnen de familie. Helaas lukte het niet om dat er netjes uit te krijgen en hebben we dus alles afgevoerd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:19

Oh wow. In mijn vorige appartement heb ik voor ongeveer 400 euro een 9 maanden oude vloer achter gelaten, de vouwgordijnen, douchescherm en de verbouwde keuken met vaatwasser en frontje voor vaatwasser := Wel kleinere oppervlakte, maar nog geen jaar oud en extra's. Ik was allang blij dat ze het wilden hebben. Als zij dat niet gewild hadden, had ik alles eruit moeten halen en terug moeten brengen in oude staat.
In mijn slaapkamer in ouders huis had ik ook Ikea laminaat. Een wat duurdere soort, maar die was absoluut niet opnieuw te leggen hoor. Met uit elkaar halen werd die te slecht om opnieuw in elkaar te leggen.

600 euro vind ik dus te veel.

poes

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:26

Wow dat dit een ding is := een vloer meenemen uit een huurappartement of er geld voor vragen. Dat bestaat in België volgens mij echt niet.

Hoeveel zou je zelf willen betalen als jij de huurder was TS?

Als ik als huurder nu je topic had gelezen had ik mijn bod van 300 denk ik ingetrokken en je gevraagd om de boel te komen halen. En dan was ik héél kritisch geweest met de plaatsbeschrijving. Want iemand die mij niets ‘gunt’ zonder reden dan nog ook, gun ik ook niets :D

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:31

Voor Ikea spul vind ik ook dat het bedrag van 500 euro te veel is. 300 is denk ik al aan de hoge kant.
Wij hebben 1000 euro betaald voor een 3 slaapkamer woonhuis vol met vloeren van 1/2 jaar tot 2 jaar oud, een schutting, tuinhuis, volle voor/achtertuin, diverse lampen, een groot 2 persoons bed, meerdere kasten, vaatwasser, fornuis, diverse raambekleding, isolatie in de aanbouw.

Alleen al voor het kopen van een tuinhuis zouden we die 1000 euro bijna kwijt zijn geweest. Ik zou de 300 euro pakken en wegwezen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:32

Ik heb gekozen voor de optie: De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!

Mijn vriendinnen hebben dit meerdere keren meegemaakt (gebeurt vaak) en bij de verhuizing van de laatste hadden we de vloer gratis op internet gezet. En opeens belde de verhuurbedrijf dat de huurder wel de volle mep wilde betalen voor de vloer.

Zeker als je de vloer kwijt kan gewoon doen. Even wat handen en benen regelen en binnen een dag is de vloer eruit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:36

Maar waarom zou je de vloer wel gratis op internet aanbieden maar gun je hem niet aan een nieuwe huurder (voor een klein bedrag). Eigenlijk is dat toch heel krom?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:38

Ik zou al blij zijn dat je jezelf spierpijn en ellende bespaard door het eruit te halen.
Vroeger vaak verhuisd en wat een ellende, vloeren eruit halen enzo.

Bij 2e hands weet je dat je er altijd verlies op lijdt en misschien heeft de huurder op dit moment niet veel te besteden, waardoor hij nu super blij is dat hij daar op bespaart?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:42

Echt nog nooit gehoord dat je moet betalen voor de vloer die in een huurhuis ligt.
Zou zelf ook nooit zo'n kosten maken in een huurhuis.
In mijn huidige huurhuis is alles opnieuw geverfd, nieuwe vloer gelegd in de slaapkamers en volledige verwarming vervangen voor ik er introk, alles op kosten van de eigenaar heb er zelf geen cent voor moeten betalen.
Vloer is ook niet helemaal mijn smaak maar who cares, het ligt netjes, het is praktisch en ik blijf hier toch niet eeuwig wonen.

Ik zou niet willen betalen voor een vloer die er al in ligt en als de verhuurder daar een ding van maakt zoek ik wel een ander huis.

Maargoed, hier gaan de transacties ook tussen eigenaar en huurder, niet tussen opeenvolgende huurders onderling.

Als de nieuwe huurder jullie 300 wil geven vind ik dat al meer dan netjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:44

chamion schreef:
Ik heb gekozen voor de optie: De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!

Mijn vriendinnen hebben dit meerdere keren meegemaakt (gebeurt vaak) en bij de verhuizing van de laatste hadden we de vloer gratis op internet gezet. En opeens belde de verhuurbedrijf dat de huurder wel de volle mep wilde betalen voor de vloer.

Zeker als je de vloer kwijt kan gewoon doen. Even wat handen en benen regelen en binnen een dag is de vloer eruit.

Huh? Vloer gratis op internet? Waarom dan niet voor klein prijsje aan de nieuwe huurder geven :?
Wow, dit klinkt best asociaal...

Toen mijn man uit z’n huurhuis ging hebben we voor een klein prijsje de vloer laten liggen. En we hadden nog een paar spullen die we niet gingen gebruiken, gewoon gevraagd of hij die ook wilde hebben, gewoon bij dezelfde prijs in.
Je kan elkaar toch gewoon een beetje helpen? :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 12-07-19 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:45

Gewoon die 300 euro accepteren. Het is een goedkoop laminaatje en echt geen topkwaliteit. Is echt geen doen om het eruit te halen en opnieuw te leggen. Hou ook het grote verlies in gedachten (alle gezaagde stukken en de latten die je kapot trekt) en dan heb je geluk dat jij je 60m2 kan leggen.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:47

Gewoon nog één keer kijken of de nieuwe huurder bereid is om ietsje meer te geven. Zoniet, akkoord gaan met 300 euro. Je zus wil waarschijnlijk haar energie besteden aan haar nieuwe huis, dus alles eruit halen kost tijd, levert niks op en je zit met laminaat dat je opnieuw moet leggen (en dat kan lastig zijn, niet passen of je hebt te weinig.
Ik zou eerlijk gezegd al blij zijn als de nieuwe huurder niet eist dat het eruit moet.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:47

capopjekop schreef:
Maar waarom zou je de vloer wel gratis op internet aanbieden maar gun je hem niet aan een nieuwe huurder (voor een klein bedrag). Eigenlijk is dat toch heel krom?

Omdat het contact heel banketstaaf en moeizaam ging en we echt dagenlang bezig zijn geweest om reacties te krijgen. We waren het gewoon helemaal zat. Al met al waren we blij er vanaf te zijn toen alles eenmaal geregeld was. Het is nu 1,5 jaar later en er zijn diverse invallen geweest in haar oude woning. Woning is ook volledig uitgewoond (ze woont 2 blokken verder nu en komt er nog regelmatig langs) dus dan heb je wel een idee wat voor mensen erin zijn gekomen. Wij hebben gewoon beter gebluft dan de nieuwe bewoners.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:50

Thioro schreef:
Echt nog nooit gehoord dat je moet betalen voor de vloer die in een huurhuis ligt.
Zou zelf ook nooit zo'n kosten maken in een huurhuis.
In mijn huidige huurhuis is alles opnieuw geverfd, nieuwe vloer gelegd in de slaapkamers en volledige verwarming vervangen voor ik er introk, alles op kosten van de eigenaar heb er zelf geen cent voor moeten betalen.
Vloer is ook niet helemaal mijn smaak maar who cares, het ligt netjes, het is praktisch en ik blijf hier toch niet eeuwig wonen.

Ik zou niet willen betalen voor een vloer die er al in ligt en als de verhuurder daar een ding van maakt zoek ik wel een ander huis.

Maargoed, hier gaan de transacties ook tussen eigenaar en huurder, niet tussen opeenvolgende huurders onderling.

Als de nieuwe huurder jullie 300 wil geven vind ik dat al meer dan netjes.

In Nederland is dat trouwens heel normaal. Kale muren en vloeren en de verhuurder zorgt daar 9 van de 10 keer niet voor. Die zijn meer voor onderhoud, maar niet voor inrichting waar de vloer enzovoorts ook onder valt. De huurder zorgt daar dus zelf voor en de nieuwe huurder heeft de mogelijkheid dat over te nemen of niet. Ik heb ooit de plavuizen vloer overgenomen van vorige huurder. Niet mijn smaak, maar zag er nog goed uit. Huis heeft tussendoor 3 maanden leeggestaan en toen ik erin mocht stond die vloer omhoog en kon echt niet blijven liggen. Was mijn probleem, ik had hem overgenomen en de verhuurder ging daar niks aan doen.

Sterker nog, ik moest de schuur ook overnemen en dus ondertekenen dat ik hem overnam. Anders zou deze gesloopt worden en moest ik zelf aanvragen of ik iets nieuw neer mocht zetten, wat ik zelf zou moeten betalen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:51

Ik heb niet alles gelezen maar wel een tip:

Zet de vloer op marktplaats, inclusief zelf verwijderen! Krijg je er misschien ook maar 300 euro voor, maar heb je er ook geen werk aan en geef je het die gierige nieuwe huurder ook niet :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:53

Ik zou blij zijn met het bedrag dat je er nog voor kunt krijgen.

Heb zelf de huur van mijn appartement ook opgezegd. 2 x afspraak gepland met nieuwe huurder, 1 x heeft hij verzet en de andere keer is hij niet gekomen (zonder bericht en geen reactie meer op mijn bericht).

Ik vind het jammer dat ik mijn vloer en rolgordijnen nu dus niet kan laten overnemen.
Alles gaat er nu uit.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:54

Haarbal schreef:
@goeroe Fijn dat je dat allemaal uit mijn post kan opmaken. Ik vind het niet netjes om 50% van de vraagprijs te bieden, dat zou ik op MP ook niet doen. Dan bedank ik liever netjes en sla het af. En persoonlijke toestand? Sja, aangezien ik het er uit mag gaan halen en opnieuw ga leggen is het persoonlijk ja. Want op het moment dat mijn ouders het overnemen, is het van hen en heeft mijn zusje er geen werk meer mee. Dat is ook de bedoeling, mijn zusje het werk uit handen nemen. Want met een nieuw huis, verhuizing en twee fulltime banen heeft die werk zat. Daarnaast weet je wellicht zelf hoe duur een huis inrichten is, en kan mijn zusje het bedrag van de vloer goed gebruiken. Ik vind dat je best wel een beetje op de man speelt, maar dat zal mijn negatieve energie wel zijn :')

Je zus werkt twee fulltime banen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:54

Die stunt heb ik ooit ook uitgehaald. Liet een mooi huurhuis achter met veel aanpassingen tgv een gebruiker. Oa een tot 2 kamers verbouwde zolder. Nieuwe huurder viel over iets simpels en had geen zin in om wat overname kosten te betalen. Oke dan lever ik een kaal huis op met alles wat er niet bij aanvang huur in zat en heb het verschil standaard en aangepast laten zien.
Dat was snel geregeld. }>

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:58

Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar wel een tip:

Zet de vloer op marktplaats, inclusief zelf verwijderen! Krijg je er misschien ook maar 300 euro voor, maar heb je er ook geen werk aan en geef je het die gierige nieuwe huurder ook niet :+

Zo gierig is de huurder toch niet? En hoe wil je 300€ vangen voor een goedkope prutvloer die ze er ook nog zelf uit moeten halen, waarbij je van de 100m2 misschien maar 50m2 kan hergebruiken :?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:58

Tja, lastige situatie. Ik had een nieuwbouw huurappartement waarbij ik alles naar mijn smaak heb gekocht. Dure houten vloer en gordijnen. Achteraf dom want al vrij snel kocht ik samen met mijn vriend een huis. Nieuwe huurder wilde alles overnemen maar had weinig geld. Prima, maar spullen waren duur dus tot een compromis gekomen. Dat was 300 euro totaal voor gordijnen, vloer, douchewand, plantenbakken op het balkon, vloer op het balkon, lampen in de douche en toilet. De laatste dag vroeg hij waarom ik alle andere lampen ook niet had laten hangen want dat had hij wel verwacht voor 300 euro. Toen hij dat zei had ik er al spijt van en had ik alles maar dan ook alles gewoon er uit moeten halen. Tuurlijk heeft het mij veel tijd bespaard maar dat vond ik het achteraf echt niet waard.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:01

Citaat:
Nu denk ik dus dat deze kerel bluft, want je wil niet al die hoekjes gaan zagen in dat hele appartement (het is echt grooooot) en alles nieuw kopen en de trap op slepen. Ik vermoed dat hij hoopt dat mijn zusje akkoord gaat omdat ze niet anders kan (want waar moet je er mee heen?) en dat hij niet weet dat we het laminaat wel kwijt kunnen hier...

Wij hadden hetzelfde in ons eerste huis, daar lag ook prachtige dure laminaat. Maar toch was deze tweedehands en ook een aantal jaar overheen gelopen. Die wilde ook een behoorlijk bedrag hebben, uit principe wilde ik (we) dat bedrag niet betalen. Hebben iets anders geboden en daar ging de huurder niet mee akkoord.

Ook hij dacht dat wij stonden te bluffen, niets was minder waar, ik heb er zelfs geen nacht minder voor geslapen.

Hij mocht dus alles oprapen, wat dan ook de bedoeling was, want alles moet dan eruit. Je onderste quote slaat dus kant noch wal, want dat is nou juist de bedoeling. :Y)

Wij hebben twee jaar op de betonnen vloer gelopen, dat was eigenlijk best mooi, en op die manier heeft het ons helemaal niks gekost. :+

Citaat:
Het is mijn zusjes huis, en dus haar keuze, maar het is wel een bak werk om het op te halen en weer elders neer te leggen. Maar ik ben dan best een beetje een kreng, ik zou alles ophalen, tot het laatste plankje aan toe! Ik liet een kale betonnen vloer achter, onder het motto "alles dat de verhuurder moet verwijderen is voor mijn rekening... dus neem ik alles mee.".

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:04

Ik snap het probleem niet...? Als jij 600 eur een redelijke prijs vind dan leg je het toch in je eigen appartement? Je kan de nieuwe huurder toch niet verplichten het over te nemen...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:07

Ik persoonlijk vind 500 euro teveel voor een vloer die "maar" 600 nieuw gekost heeft en die er "al" 2 jaar ligt.
Dit zou ik dan enkel doen als het écht mijn smaak is, indien het eerder om te overbruggen is tot er geld is voor een nieuwe vloer, dan zou ik er zeker niet zoveel voor over hebben.

Kwa keuze voor jullie zou ik overwegen of jullie tijd en zin hebben om de vloer eruit te halen. Indien wel en jullie willen er echt 500 euro voor krijgen, dan zou ik dat tegenbod doen, indien hij niet aanneemt de vloer eruit gaan halen.
Indien er eigenlijk geen tijd en/of zin is om de vloer eruit te halen zou ik akkoord gaan met 300 euro.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:10

500,- voor een gebruikte Ikea vloer is echt veels te veel.... Ik zou de 300,-aanpakken en dan heb je geen gezeur met het zelf afvoeren of wachten dat iemand van MP reageert en het op komt halen. Je moet natuurlijk ook de tijd hebben om het te kunnen (laten) verwijderen en opletten dat er verder geen beschadigingen aan deuren etc. aanbrengt. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

Overigens zegt het helemaal niets of de nieuwe eigenaar er wel of niet gebruik van gaat maken. Hoe vaak is het niet dat er door nieuwe eigenaren (koopwoningen) keukens of badkamers van amper 5 jaar worden gesloopt omdat het de smaak niet is. In ons oude huis lag een eikenhouten vloer van 15k. Nieuwe bewoners hebben het eruit getrokken en een Leen Bakker laminaat gelegd. Had ik dat geweten dan had ik de planken inderdaad verwijderd en verkocht..... Die mensen hadden er niet eens over nagedacht om de boel op te schuren en te coaten of iets dergelijks. :')

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:13

Misschien houd de nieuwe huurder er niet van, ieder heeft een andere smaak.