Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wel kleinere oppervlakte, maar nog geen jaar oud en extra's. Ik was allang blij dat ze het wilden hebben. Als zij dat niet gewild hadden, had ik alles eruit moeten halen en terug moeten brengen in oude staat.
een vloer meenemen uit een huurappartement of er geld voor vragen. Dat bestaat in België volgens mij echt niet.
chamion schreef:Ik heb gekozen voor de optie: De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
Mijn vriendinnen hebben dit meerdere keren meegemaakt (gebeurt vaak) en bij de verhuizing van de laatste hadden we de vloer gratis op internet gezet. En opeens belde de verhuurbedrijf dat de huurder wel de volle mep wilde betalen voor de vloer.
Zeker als je de vloer kwijt kan gewoon doen. Even wat handen en benen regelen en binnen een dag is de vloer eruit.

capopjekop schreef:Maar waarom zou je de vloer wel gratis op internet aanbieden maar gun je hem niet aan een nieuwe huurder (voor een klein bedrag). Eigenlijk is dat toch heel krom?
Thioro schreef:Echt nog nooit gehoord dat je moet betalen voor de vloer die in een huurhuis ligt.
Zou zelf ook nooit zo'n kosten maken in een huurhuis.
In mijn huidige huurhuis is alles opnieuw geverfd, nieuwe vloer gelegd in de slaapkamers en volledige verwarming vervangen voor ik er introk, alles op kosten van de eigenaar heb er zelf geen cent voor moeten betalen.
Vloer is ook niet helemaal mijn smaak maar who cares, het ligt netjes, het is praktisch en ik blijf hier toch niet eeuwig wonen.
Ik zou niet willen betalen voor een vloer die er al in ligt en als de verhuurder daar een ding van maakt zoek ik wel een ander huis.
Maargoed, hier gaan de transacties ook tussen eigenaar en huurder, niet tussen opeenvolgende huurders onderling.
Als de nieuwe huurder jullie 300 wil geven vind ik dat al meer dan netjes.
Haarbal schreef:@goeroe Fijn dat je dat allemaal uit mijn post kan opmaken. Ik vind het niet netjes om 50% van de vraagprijs te bieden, dat zou ik op MP ook niet doen. Dan bedank ik liever netjes en sla het af. En persoonlijke toestand? Sja, aangezien ik het er uit mag gaan halen en opnieuw ga leggen is het persoonlijk ja. Want op het moment dat mijn ouders het overnemen, is het van hen en heeft mijn zusje er geen werk meer mee. Dat is ook de bedoeling, mijn zusje het werk uit handen nemen. Want met een nieuw huis, verhuizing en twee fulltime banen heeft die werk zat. Daarnaast weet je wellicht zelf hoe duur een huis inrichten is, en kan mijn zusje het bedrag van de vloer goed gebruiken. Ik vind dat je best wel een beetje op de man speelt, maar dat zal mijn negatieve energie wel zijn
Dispar_Vulgo schreef:Ik heb niet alles gelezen maar wel een tip:
Zet de vloer op marktplaats, inclusief zelf verwijderen! Krijg je er misschien ook maar 300 euro voor, maar heb je er ook geen werk aan en geef je het die gierige nieuwe huurder ook niet
Citaat:Nu denk ik dus dat deze kerel bluft, want je wil niet al die hoekjes gaan zagen in dat hele appartement (het is echt grooooot) en alles nieuw kopen en de trap op slepen. Ik vermoed dat hij hoopt dat mijn zusje akkoord gaat omdat ze niet anders kan (want waar moet je er mee heen?) en dat hij niet weet dat we het laminaat wel kwijt kunnen hier...
Citaat:Het is mijn zusjes huis, en dus haar keuze, maar het is wel een bak werk om het op te halen en weer elders neer te leggen. Maar ik ben dan best een beetje een kreng, ik zou alles ophalen, tot het laatste plankje aan toe! Ik liet een kale betonnen vloer achter, onder het motto "alles dat de verhuurder moet verwijderen is voor mijn rekening... dus neem ik alles mee.".