Garage verantwoordelijk of domme pech?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Judigno

Re: Garage verantwoordelijk of domme pech?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 14:16

Volgens de garage gaat het om een lager in de versnellingsbak. Daarvoor zou de auto uit elkaar moeten en naar een revisiebedrijf gebracht moeten worden. Kosten lopen dan al snel weer richting €1000,-.
Dat heb ik niet meer voor mijn auto over. Daarnaast ben ik wegens medische problemen waarschijnlijk beter af met een automaat (gevolgen van beenbreuk).
Ik wil nu dus van mijn auto af en op zoek naar een andere (met cruise control en automaat) maar moet nog even uitzoeken hoe ik er het beste van af kom en er nog zo veel mogelijk aan overhoud, dus als iemand tips heeft?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:25

Wat een pech zeg..
misschien bij een andere garage nog vragen of het dat daadwerkelijk is? In de hoop dat het goedkoper te maken is en dan dus beter verkoopbaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:13

Judigno schreef:
Volgens de garage gaat het om een lager in de versnellingsbak. Daarvoor zou de auto uit elkaar moeten en naar een revisiebedrijf gebracht moeten worden. Kosten lopen dan al snel weer richting €1000,-.
Dat heb ik niet meer voor mijn auto over. Daarnaast ben ik wegens medische problemen waarschijnlijk beter af met een automaat (gevolgen van beenbreuk).
Ik wil nu dus van mijn auto af en op zoek naar een andere (met cruise control en automaat) maar moet nog even uitzoeken hoe ik er het beste van af kom en er nog zo veel mogelijk aan overhoud, dus als iemand tips heeft?

Om te beginnen zou ik in twijfel trekken of het daadwerkelijk een lager is; dan had je er eerder ook al last van moeten hebben.
Daarnaast zou ik dan gewoon eens zelf een revisiebedrijf bellen om te kijken wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Om dat even in een context te plaatsen: een complete revisie van de automaat van de Saab kostte ons 3000 euro, in de BTW.
Ik heb eens een vrachtwagen op het oog gehad met een kapotte bak; dat was een bekend euvel en zou 2500 euro ex BTW kosten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:19

Is het een BOVAG autobedrijf? Dan zou ik er werk van maken.

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 12:03

senna21 schreef:

Op welke gronden dan? Het gaat idd wel om een BOVAG garage.

@ikke: op welke manier zou ik er dan eerder last van moeten hebben? Waar had ik dat aan moeten merken?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:36

Judigno schreef:
Ik rij echt niet als een malloot hoor, maar wel veel in de stad. Die olie werd idd ook aan getwijfeld, en toen werd gewezen naar het volgende:
[ [url=m/QnoDBy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder paar andere foto’s van schroeven die naar zijn idee niet los zijn geweest:

[ [url=m/RKXaZO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3JmtxF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de kit:
[ [url=m/MxbYEQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga zo naar de garage maar mijn opa gaat mee, dus ben in ieder geval niet alleen.

Omdat vorige reparaties blijkbaar niet zijn uitgevoerd, en wel berekend.
Wat maakt dat jij nu wel vertrouwen in ze hebt, als vorige reparaties niet zijn uitgevoerd?
De Bovag biedt toch garantie?
Ik zou met de Bovag contact opnemen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:42

Hoeveel garages/profs zijn er nu betrokken bij dit verhaal? Bij wie en hoe wil je nou je probleem neerleggen?
Ik krijg de indruk dat de auto is gekocht bij garage 1, gerepareerd bij garage 2 en beoordeeld door persoon of garage 3. En dan ook nog eens steeds met behoorlijk wat tijd ertussen. Als dit klopt, vind ik het niet raar dat je nergens meer terecht kunt. Want wie heeft nou wat veroorzaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:09

Dorien66 schreef:
Hoeveel garages/profs zijn er nu betrokken bij dit verhaal? Bij wie en hoe wil je nou je probleem neerleggen?
Ik krijg de indruk dat de auto is gekocht bij garage 1, gerepareerd bij garage 2 en beoordeeld door persoon of garage 3. En dan ook nog eens steeds met behoorlijk wat tijd ertussen. Als dit klopt, vind ik het niet raar dat je nergens meer terecht kunt. Want wie heeft nou wat veroorzaakt?

Nou nou, toontje lager mag ook wel hoor, wat een aanname.
Je hebt toch geen idee wat er gebeurd is behalve de informatie in dit topic? En als is dat zo, dan nog vind ik het geen gekke manier van handelen. Garage 1 was niet in de buurt dus wijk je uit naar garage 2. Als garage 2 vreemd/slecht werk aflevert, ga je naar een derde garage voor een second opinion. Lijkt mij niets raars aan.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:19

Renee1991 schreef:
Dorien66 schreef:

Nou nou, toontje lager mag ook wel hoor, wat een aanname.
Je hebt toch geen idee wat er gebeurd is behalve de informatie in dit topic? En als is dat zo, dan nog vind ik het geen gekke manier van handelen. Garage 1 was niet in de buurt dus wijk je uit naar garage 2. Als garage 2 vreemd/slecht werk aflevert, ga je naar een derde garage voor een second opinion. Lijkt mij niets raars aan.

Toontje lager? Ik ben me van geen kwaad bewust hoor :\
Voor mij is het verhaal van TS allesbehalve duidelijk en volledig, het wekt vooral veel vragen op 8)7
Wie heeft wanneer en wat gedaan of gezegd?
Wie wil TS verantwoordelijk houden voor welke problemen, als het inderdaad geen domme pech is?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:53

Laat ik proberen wat beter uit te leggen waarom ik er zoveel vraagtekens bij zet. Ik heb TS’ posts nagelezen en dit is wat ik eruit haal:

TS koopt oudere auto bij garage 1. De auto gaat na een jaar ongeveer kapot.
TS laat repareren + apk bij garage 2 omdat die dichterbij zit.
Na 2,5 mnd geeft de auto andere problemen en TS gaat weer naar garage 2 voor reparatie.
Na 3 wkn weer andere problemen. TS vraagt advies aan bekende die bij garage 3 werkt.
Op advies van deze persoon gaat TS voor een 2nd opinion naar garage 4 en meldt zich naar aanleiding van die 2nd opinion weer bij garage 2.

Het betreft steeds verschillende problemen bij een oudere auto.
Er hebben zich nu drie partijen mee bemoeid (garage 2, 3 en 4).

Ik laat de manier van communiceren buiten beschouwing, want ik was er niet bij. Dat schroeven/bouten-niet-losgeweest-verhaal geloof ik op zich wel, maar ik heb geen flauw idee hoe TS dat gebracht heeft. Ook hier geldt ‘het is de toon die...’

Het betreft een oudere auto die zoveelste hands gekocht is. Daar kun je gewoon botte pech mee hebben. Of geluk.
Verschillende garages bezoeken is niet handig. Trouw zijn aan je garage levert op termijn wel wat op, is mijn ervaring. Toen ik een tijd geleden een pech-auto bleek te hebben gekocht bij een particulier, heeft mijn garage constant meegedacht en het heel netjes opgelost. Omdat ik er al meer dan tien jaar klant ben...

Kortom: ik denk dat TS domme pech heeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:48

Judigno schreef:
senna21 schreef:

Op welke gronden dan? Het gaat idd wel om een BOVAG garage.

@ikke: op welke manier zou ik er dan eerder last van moeten hebben? Waar had ik dat aan moeten merken?

Dan had ie voor de reparatie ook al slecht moeten schakelen. Daar lees ik nergens klachten over.

Daarnaast heb ik maar weinig beeld bij de relatie tussen een kapot lager en slecht schakelen. Ik heb er hier namelijk twee staan met kapotte lagers en die schakelen allebei als een tierelier. Je hoort de lagers wel janken; dat mag als ze kapot zijn, maar ze schakelen er niet minder om.

Geen of verkeerde olie en/of een slecht afgestelde koppeling is wel een heel bekend euvel voor slecht schakelen en in sommige gevallen willen verrotte synchromesh ringen daar ook wel verantwoordelijk voor zijn maar ook dan heb je vaak lawaai uit de bak.