Boras schreef:[HTT] Garage verantwoordelijk of domme pech?Het lezen van een topic als dat iin bovenstaande link bevestigt mijn persoonlijke voorkeur: leasen. Dat geeft meer zekerheid en je weet waar je aan toe bent.
En ja, dat kost wat. Maar geen ellende.
Maar een oude auto die toch niet meer zo goed blijkt als je hoopte, kan ook veel kosten en je achterlaten met een lege bankrekening of erger nog schulden. Plus oom met lege handen, want geen auto meer. En dus een mobiliteitsprobleem, want geen vervoer meer.
Het is een heel persoonlijke keuze. En een kwestie van geluk.
tja ik had dat anders aangepakt.
Heb ook wel eens een oude auto gekocht die slechter bleek te zijn dan verwacht.
Dan hup naar de sloop, en je verlies van 2/300 nemen.
Ik rij al jaren (lees 20+ jaar) oude auto's en nog steeds bij elkaar gerekend veel goedkoper uit geweest dan als ik geleaset had of een nieuwe (waar ik geen geld voor had) had gekocht.
Mijn man heeft een tijdje tussen leaseauto's gezeten (via zijn werk) en heeft een Peugeot 106 (diesel) gekocht uit 2001... heeft hij 4 maanden mee gereden totdat de versnellingsbak boem deed.
Aanschaf 400... terug van de sloop 150.. kosten 250 euro voor 4 maanden en 30.000 kilometer verder.
Daarna een andere gekocht.. 450, heeft hij 2 maanden (15.000 km) mee gereden en weer voor 450 verkocht toen hij zijn leaseauto kreeg.
Ik rij nu een Ford Mondeo (2006) 2 jaar terug gekocht voor 700 euro..rij ik dus nog steeds mee.
Alleen nieuwe banden (300E) en nieuwe uitlaat (175)
Daarvoor een C5.. 2 1/2 jaar gereden, gekocht voor 900, verkocht voor 600 omdat ik een diesel wilde.
Geen kosten aan gehad behalve een x nieuwe banden.
daarvoor:
Voor mijn BMW 520 uit 99 heb ik 1000 betaald, 2 jaar in gereden en voor 300E weer verkocht aan de sloop.
Daarvoor een Ford Mondeo wagon uit 96 voor 300 E en daar 1 1/2 jaar in gereden (en 150 E terug gehad van de sloop).
Kan nog meer terug gaan... maar alles bij elkaar veel minder uitgegeven dan bij een leaseauto (of bij een veel duurdere aanschaf.
Ik ga dus echt niet bij een auto van 500E, een grote reparatie van zeg eens 1000E betalen.
Normaal onderhoud (remmen/uitlaat/banden enz) geen probleem, maar zodra er duurdere dingen uitvallen die niet zelf goedkoop te repareren zijn gaat hij helaas hemelen.