Wat kost dat? Een huis verbouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:27

Wij hebben ons nieuwbouwhuis door een Pools bedrijf laten afwerken. 25 euro per uur, wit.
Puik werk allemaal.
Werken als een paard, ook op zaterdag en er is bijna niets wat ze niet kunnen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:33

Booooo schreef:
Ik schrik echt van de prijzen die hier genoemd worden :=
Wij hebben vorig jaar onze 2 onder 1 kap woning verbouwd. Alles door een aannemer laten doen. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer (moest alles gelegd worden want was slaapkamer), vloerverwarming, tegelvloer, nieuwe riolering vanaf boven, nieuwe elektriciteit aanleggen.

Alles bij elkaar waren we zo’n 35.000/40.000€ kwijt incl keuken en badkamer.

Idem, nieuwe keuken incl a merk apparatuur en quooker, nieuwe groepenkast, volledig nieuw toilet beneden, volledige beneden verdieping nieuwe vloer, bijkeuken renovatie, volledig nieuwe badkamer 9m2 met design kranen en natuursteen etc, 2 muurtjes doorgebroken en ergens anders weer dichtgezet: 29k. En nee, dan heb ik niets zelf gedaan, wat ik wel heb gedaan is keihard onderhandelen met aannemers, sommige klussen zwart, aanbiedingen materiaal checken.
Zo heb ik uiteindelijk de tegels voor badkamer en toilet voor 12 euro de meter weten te bemachtigen bij een andere zaak ipv de geoffreerde 60 euro de meter.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:05

Eerst klus is alles goed isoleren, dak, muren en eventueel vloeren.
Dat is niet zichtbaar, aar kost helaas wel veel geld.
Daarna kan je aan de leuke dingen beginnen :)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:06

Naast bovenstaande (keuken, badkamer) en dan alle electra, dakisolatie, boven stond geen muur meer, kozijnen met dubbelglas, muren doorbreken, stucwerk.... is 50000euro er zo doorheen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 10:38

superpony schreef:
2 tot 6 maanden? Recent of jaren terug en komt er weinig te koop??

Op dit moment nog in de verkoop en niet verkocht. Huizen zakken in prijs en staan nogsteeds te koop.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:16

smurffie schreef:
superpony schreef:
2 tot 6 maanden? Recent of jaren terug en komt er weinig te koop??

Op dit moment nog in de verkoop en niet verkocht. Huizen zakken in prijs en staan nogsteeds te koop.

Ik bedoelde de andere huizen in de buurt waar je het mee wilde vergelijken. Wanneer zijn die verkocht en waren die prijzen zo? Hoelang hebben die te koop gestaan?? En hoeveel nieuw aanbod is er?

Je moet wel prijzen vergelijken met de buurt, maar huizen moeten wel vergelijkbaar zijn en momenteel ook heel erg wanneer iets verkocht is. 2 jaar geleden, 5 jaar geleden, recent......

Schuur_

Re: Wat kost dat? Een huis verbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:53

Ze zegt toch dat die huizen nog te koop staan? Verschillend van 2 tot 6 maanden.

Tja het is een lastige keys TS. Ik weet iig dat ik geen klushuis meer op mijn nek wil.

Trouwens, ik wil je wel afraden om zonder factuur te laten werken. Als het dan fout loopt sta je nergens.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:15

Wij zitten omgeving Breda/Tilburg.
We hebben trouwens ook ons hele huis laten stucen, wanden en plafonds.
Het enige wat we zelf hebben gedaan is schilderen :+

De naam van de aannemer ga ik hier niet delen, ik maak absoluut geen reclame voor hem :D tenzij het in zijn nadeel is. Op het eind van het project enkele discussies gehad, hoe hij met klanten omgaat als het niet naar zijn tand is :=

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:41

En? Bod gedaan?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 16:34

Witje2 schreef:
En? Bod gedaan?

Ja wel een bod gedaan maar we waren niet de hoogste bieders.
Een gesloten bieding en we wilde ruimte over houden voor een flinke verbouwing dus hadden laag ingezet.
We zoeken rustig verder naar een nieuwe woning. Dat is het voordeel: we hebben totaal geen haast

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:11

Wij willen ook bieden, maar bod moet al op korte termijn binnen zijn, dus geen tijd om een bouwkundige en of aannemer mee te nemen.

Het is een gevalletje alles of niks. Als je iets gaat aanpakken, kan je beter alles doen. Bij alles;

Bouwmuur weg breken, stuk vloer, bedrading, vocht probleem, keuken verplaatsen, badkamer verplaatsen, schuur muur breken om schuilstal te maken.

Veel kunnen we zelf, maar voor tempo en veiligheid zullen we in dit geval wel een en ander willen laten doen denk ik.