Verhuizen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:39

Eerst maar is zien of nr 1 het niet neemt..
Bij de woningstichting waar ik sta ingeschreven neemt nr 1 het altijd zijn goeie kwaliteit huizen :o

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 11:45

shilady schreef:
Eerst maar is zien of nr 1 het niet neemt..
Bij de woningstichting waar ik sta ingeschreven neemt nr 1 het altijd zijn goeie kwaliteit huizen :o

Hier ook vaak :j

maar huidige huis waren we 7e en mijn vrouws vorige huis was de 5e

inkomens eisen voor die huis hebben zo'n kleine marge dat t maar zo kan zijn dat de persoon op 1 zich te rijk of te arm gerekend heeft.

Maar zeker hele reële kans dat we het gewoon niet krijgen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:47

x_Anne_x schreef:
Gaat om een klein formaat (kruizing) labrador dus in fietsmandje past ze helaas echt niet meer haha.

Zeker? Die van ons zit gewoon. Is middelgrote hond 43cm hoog

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:49

Het valt niet te ontkennen dat verhuizen stressvol is. Het staat in de top 5 van stressvolle life events.
Maar het kan jullie ook veel opleveren.

Anoniem

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:56

Bedenk je vooral zo: hoe veel stress gaat het schelen als je kleine straks als hij 3/4 is gewoon buiten kan spelen met een vriendje of vriendinnetje zonder dat je er constant bovenop moet staan, of dat je kind gewoon buiten kan spelen zonder dat je eerst met hem/haar mee moet naar een speeltuin. Of nog erger: als de baby er is erachter komen dat je toch groter wil wonen en dan met een kleine baby moeten verhuizen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:58

x_Anne_x schreef:
Gaat om een klein formaat (kruizing) labrador dus in fietsmandje past ze helaas echt niet meer haha.

Ik zie mensen hier met kleinere honden fietsen, aangepast tempo weliswaar :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:02

Als jullie een groeiend gezin zijn en het altijd al een plekje was dat je wilt, dan zou ik het doen! Ik zou zeker gaan voor kindvriendelijk en wat ruimer.

't Is jammer van alles wat je in dit huis gestopt hebt, maar het kan. Vraag ook vooral hulp van vrienden, wie weet dat ze kunnen helpen met de tuin of ze nemen allemaal planten mee (of ruim gevulde cadeaubonnen voor het tuincentrum) naar de housewarming :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 12:09

Janine1990 schreef:
x_Anne_x schreef:

Ik zie mensen hier met kleinere honden fietsen, aangepast tempo weliswaar :P

o haha we fietsen ook zeker wel met dr hoor. Maar ze past niet meer in t mandje. Zal zo eens kijken of ik een foto heb.

Vriendin van me zei ook al wees blij dat t nu komt niet hoog zwanger of baby('s) van 9 maanden :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:13

Wat een luxe probleem.
Als dit je droomhuis is, ga er dan voor.
Dan maakt het niet uit wat je achter laat of hoe on-af het nieuwe huis is. Dat komt vanzelf. Ik heb 6 jaar in een on-af huis gewoond maar nooit spijt gehad van mijn keuze, want van een huis maak je zelf een thuis. :)
Beter dan altijd blijven denken "wat als...." en spijt hebben dat je er niet voor bent gegaan.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 12:20

Nou luxe probleem zie ik t echt niet hoor.

Als we wat ruimer in het geld gezeten hadden had ik geen seconde getwijfeld.

Was het maar een luxe probleem

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:33

Je huidige huis is gewoon te klein met maar 2 slaapkamers. Kun je nooit 'ns een nachtje apart gaan slapen als je partner snurkt/ziek is. Er is geen logeerkamer meer als de tweede kamer voor je kind wordt.

Als je nu verhuist zonder kind, dan heb je minder stress dan verhuizen terwijl je ook nog voor een klein kind moet zorgen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:49

Ga je spijt krijgen als je het nu niet doet?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:53

Als ik jou zou hoor zou ik ook zeggen: doen!

Toen wij 3 jaar geleden ons huis kochten wilden wij er minder voor betalen dan de verkopers wilden hebben. We hebben toen echt zitten denken hoe ver we wilden gaan, ging om een paar duizend euro waardoor we geen hypotheek met nhg konden krijgen en dat wilden we wel. Uiteindelijk vanuit eigen middelen dat geld ingelegd, was even slikken, maar een collega van mij zijn toen heel mooi; nu is dat veel geld, over een paar jaar ben je dat vergeten en weegt het niet op tegen het woongenot wat je hebt.
Nou gaat dat over een koopwoning natuurlijk, maar wat zijn we achteraf blij dat we het hebben gedaan. Dat we gestart zijn met een paar duizend minder op de spaarrekening dan we eigenlijk hadden gewild is nu weer vergeten en we wonen er elke dag nog met heel veel plezier.

Ik zou als je inschat dat je qua woonlasten na de verhuizing nog goed kunt leven en sparen de kosten van de verhuizing voor lief nemen, misschien een periode de broekriem wat aanhalen om het weer bij te sparen. Ook kun je verhuizen natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt en zoveel in 1 keer doen als je zelf wilt. Kijken naar aanbiedingen en marktplaats in de gaten houden, dan kom je denk ik een heel eind.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 12:56

elnienjo schreef:
Je huidige huis is gewoon te klein met maar 2 slaapkamers. Kun je nooit 'ns een nachtje apart gaan slapen als je partner snurkt/ziek is. Er is geen logeerkamer meer als de tweede kamer voor je kind wordt.

Als je nu verhuist zonder kind, dan heb je minder stress dan verhuizen terwijl je ook nog voor een klein kind moet zorgen.

haha mijn vrouw snurkt sinds de zwanger is veel vaker dan voorheen.
zeg al regelmatig ik wil een logeerbed! :')

Denk dat idd de conclusie dat t de stress en het extra geld waard is.

Tuin ziet er op de foto's ook wel redelijk uit trouwens dus misschien moet ik dat ook wel echt loslaten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:29

x_Anne_x schreef:
haha mijn vrouw snurkt sinds de zwanger is veel vaker dan voorheen.
zeg al regelmatig ik wil een logeerbed! :')

Denk dat idd de conclusie dat t de stress en het extra geld waard is.

Tuin ziet er op de foto's ook wel redelijk uit trouwens dus misschien moet ik dat ook wel echt loslaten

En bedenk ook dat zodra het kind er is jullie leven veel duurder wordt, dus je kan die verhuis met de daarbij horende kosten maar achter de rug hebben.

Een tuin moet je toch naar je hand zetten. Wie weet hoeveel je mee kunt nemen van je huidige tuin. Moet je deze zomer wel consequent elke avond water geven, maar dan heb je al een aardige start.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:40

Wij zijn nogal vaak-verhuizers (bijvoorbeeld 3x tussen 8 maanden zwanger en 5e verjaardag kind) dus die stress heb ik inmiddels niet meer maar ik kan je wel verzekeren dat een speeltuintje en een doodlopende staat over een paar jaar ontzettend veel waard is.
Het is ontzettend fijn als je kind gewoon onbezorgt zijn eerste zelfstandigheid krijgt zonder gevaar te lopen. Leren fietsen in een doodlopende straat is ook heel prettig.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:41

En hoe zit het met gas/water/licht? Ik lees dat het huis waar je naar kijkt nieuwbouw is. Vaak is het verbruik daar veel lager. Bij ons scheelt het zomaar meer als 100 euro per maand (minder betalen in ons nieuwe huis) terwijl we veel groter en aan de buitenrand zijn gaan wonen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:15

x_Anne_x schreef:
Qua apparatuur hebben we nu bijna alles niet inbouw. Alleen de oven zou meekunnen. Hebben nu een losse koelkast, losse vaatwasser, losse magnetron en we koken nu op gas en dan moet in het nieuwe huis inductie worden.

Waarom zou je de koelkast, vaatwasser en magnetron moeten vervangen? Ze staan los dus dan kunnen ze sowieso mee, alleen de vaatwasser is even de vraag of je die aangesloten krijgt als je die op een andere plek moet zetten maar een vaatwasser is dan ook geen noodzaak. En je kunt niet meer op gas koken maar dat betekent niet dat het meteen inductie moet worden, elektrisch kan natuurlijk ook nog. Je maakt dat verhuizen onnodig duur vind ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:31

GDG: het punt is vooral ook dat het in het nieuwe huis wel inbouw is. Dus als TS dat niet accepteert wordt het er vermoedelijk uit gesloopt, en dat maakt keukens ook weer niet handiger of mooier. Dan heb je wel je eigen apparatuur mee, maar ook lege plekken in je keuken en misschien een afgezaagd aanrechtblad (en misschien past het niet.)
En je kunt wel proberen om je eigen losse apparatuur weg te doen, maar ik geloof niet dat het veel opbrengt. Dus dat is een beetje een afweging.

En ook bij het koken: koken op electrisch kan wel theoretisch, maar maakt voor veel mensen ook echt wel veel uit in hoe je dat ervaart. En dan is de vraag dus of je er met de verhuizing op vooruit gaat. Juist als je nu op zich goed zit, alles naar wens hebt ingericht, is het wel even nadenken of je dat op wilt geven. Het is duidelijk dat TS niet wil verhuizen om daarna een tijd lang met halfslachtige oplossingen te willen leven. Koken is daar zeker een deel van voor mensen die dat veel doen.
Het is ook niet erg om even stil te staan bij goedkopere oplossingen hoor, maar ze maken wel uit en kunnen rechtstreeks gevolgen hebben voor hoe je je voelt in een huis.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:35

Mag je niet op gas? Vind gas toch nog altijd het prettigste koken. Mijn moeder heeft inductie, maar daar is altijd wel wat mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:35

Shadow0 schreef:
GDG: het punt is vooral ook dat het in het nieuwe huis wel inbouw is. Dus als TS dat niet accepteert wordt het er vermoedelijk uit gesloopt, en dat maakt keukens ook weer niet handiger of mooier. Dan heb je wel je eigen apparatuur mee, maar ook lege plekken in je keuken en misschien een afgezaagd aanrechtblad (en misschien past het niet.)
En je kunt wel proberen om je eigen losse apparatuur weg te doen, maar ik geloof niet dat het veel opbrengt. Dus dat is een beetje een afweging.

En ook bij het koken: koken op electrisch kan wel theoretisch, maar maakt voor veel mensen ook echt wel veel uit in hoe je dat ervaart. En dan is de vraag dus of je er met de verhuizing op vooruit gaat. Juist als je nu op zich goed zit, alles naar wens hebt ingericht, is het wel even nadenken of je dat op wilt geven. Het is duidelijk dat TS niet wil verhuizen om daarna een tijd lang met halfslachtige oplossingen te willen leven. Koken is daar zeker een deel van voor mensen die dat veel doen.
Het is ook niet erg om even stil te staan bij goedkopere oplossingen hoor, maar ze maken wel uit en kunnen rechtstreeks gevolgen hebben voor hoe je je voelt in een huis.

Oke huurnoob hier, maar in een nieuwbouwhuis waarin alles inbouw is, moet het plaatje toch enorm kloppen lijkt me? Dan wil je dat toch maar wat graag accepteren lijkt me?
Inductiekoken is echt superchill, ook wel praktisch met nieuwsgierige kids tzt :')

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 19:44

Er is geen gas dus koken op gas kan echt niet haha.
Elektrisch hadden wij vroeger thuis en dan vond ik altijd regelrecht drama.

Tuurlijk kan ik mijn losse spullen meenemen maar dan moet ik daar plek voor vinden en houd ik lege plekken waar de inbouwapperatuur vandaan komt.

Het huis wordt met huidige keuken excl inbouwapperatuur opgeleverd.
Maar neem aan dat dat wel eventueel over te nemen is.

Als het huis een standaard huurhuis keuken had gehad nemen mensen ook hun apparatuur mee

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:50

Shadow0 schreef:

Natuurlijk en dat is ieders goed recht. Maar dat betekent nog niet dat verhuizen duur is, eerder dat je door je eisen het verhuizen duur maakt. Het is ook maar net wat je belangrijker vindt (dat soort kleinigheden die later altijd nog veranderd kunnen worden of zaken als locatie en grootte van het huis of toch meer geld uitgeven dan je eigenlijk zou willen) en die afweging moet TS zelf maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:01

x_Anne_x schreef:
Elektrisch hadden wij vroeger thuis en dan vond ik altijd regelrecht drama.

Tuurlijk kan ik mijn losse spullen meenemen maar dan moet ik daar plek voor vinden en houd ik lege plekken waar de inbouwapperatuur vandaan komt.

Het huis wordt met huidige keuken excl inbouwapperatuur opgeleverd.
Maar neem aan dat dat wel eventueel over te nemen is.

Als het huis een standaard huurhuis keuken had gehad nemen mensen ook hun apparatuur mee

Er zijn best veel zaken in tweedehands witgoed...
Als overnemen mogelijk is, altijd doen.

Vind het maar raar, wie neemt z'n inbouwkookplaat in godsnaam mee naar een volgende woning. :roll:

Inductieplaten zijn overigens ook niet eens zo heel schreeuwend duur hoor. De aansluiting maken is vele malen prijziger.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:09

x_Anne_x schreef:

Wordt je huis verwarmen dan niet ontzettend duur als je afhankelijk bent van elektra?