superpony schreef:Iedereen is anders en elke situatie is anders. De een gaat vanwege de liefde, de ander vanwege klimaat, de volgende voor werk en weer een ander is gewoon verliefd op een land of Nederland zat. Elke reden geeft andere voor-en nadelen aan het emigreren.
Net als dat alleen of samen of als gezin gaan een enorm verschil is. Of op welke leeftijd.
Ik vind het echt wel stoer als mensen gewoon gaan of van ene land naar andere land gaan, gewoon om het te proberen.
Maar ik snap ook dat mensen dingen goed overwegen, zich goed voorbereiden etc. Op de emigratie beurs wordt je juist verteld dat mensen die niet goed voorbereid zijn gegaan tegen de problemen aanlopen. Ook lopen er zogenaamde ervarings deskundigen die tegen mensen al snel zeggen; ow, als je twijfelt moet je het niet doen. Waar imo juist wel gaan, proberen en bij tegenvaller terugkomen, juist beter is dan het niet meemaken.
Taal bij kinderen ligt er wel een beetje aan. Als ik kijk hoe slecht buitenlandse kinderen de Nederlandse taal oppikken als ouders het niet thuis spreken, zou ik als ouder ook de taal zo snel mogelijk willen leren.
Financieel moet je wel voorbereid zijn. Zomaar gaan en je niet druk maken, vind ik iets te makkelijk. We hebben nou eenmaal eten en drinken nodig en daarin moet je jezelf wel kunnen voorzien. Net als onderdak.
Ik denk dat dat heel erg afhangt van hoe je levenssituatie en levensstijl is.
Ik ben maar alleen en mijn leven is min of meer ingericht op "gaan waar de wind me brengt," waardoor het allemaal wat makkelijker is. Bovendien kies ik ook landen uit waar ik gemakkelijk werk kan vinden in de industrie waarin ik werk, en vaak zit daar ook accommodatie bij. Als mijn leven er anders uit had gezien (relatie, kinderen, ander werk), had ik wellicht ook niet zomaar van elke duikplank gesprongen.
Daarnaast weet ik ook dat, mocht Australië niets worden, ik altijd nog terugkan naar mijn huidige (en vorige) werkgever in Engeland, al is het maar tijdelijk om iets anders te zoeken.
elnienjo schreef:Over wat voor soort basiskennis gaat dat dan?
De pubers van mijn vriendin in Australie hebben een heel leuke middelbare school gehad met toneel, zang, groente telen en nog veel meer dingen die in NL niet van toepassing zijn. Veel groener ook de omgeving ipv de gevangenissen met betonnen luchtplaats zoals hier.
Die zijn in NL ook wel beschikbaar hoor, alleen niet op elke middelbare school.
Maar ik denk dat dat in Australië hetzelfde zal zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-19 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt