Edit : ah zie het al in Oudehaske

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Monster_tos schreef:Leuk al die reacties![]()
Voor de geïnteresseerden, huisje staat in Oudehaske, Friesland. We zitten ongeveer 50 meter van het Nannewiid, een grote recreatieplas. Lopen langs ons huis ook wat slootjes, wat er voor zorgt dat we onze tuin delen met verschillende eendjes en kikkers
Renee_S schreef:Wat leuk!! Ik ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken (of al gemaakt hebben). Dit is echt precies het soort huisje wat ik al regelmatig heb gezien, en waar ik iedere keer bij denk "ooh daar zou je echt zo iets leuks van kunnen maken!!" Lekker stuk grond ligt er ook omheen!
Ik volg graag!
Ik ben trouwens heel benieuwd (als ik het mag vragen) Hoe groot het is? Zo de plattegrond met 3 slaapkamers etc. ziet er nog behoorlijk ruim uit!
Huis stond al een jaar te koop, en was al regelmatig voorbij gekomen in mijn zoek lijstje, maar ik zag het eerst echt niet. Tot mijn moeder het huis zag, en spontaan allemaal Pinterest plaatjes van verbouwde bungalows stuurde, toen begon ik het ook te zien. Maar alle credits naar moeders dus![]()
Woon oppervlakte is 96 vierkante meter. Niet heel groot, maar we komen van 60, en voor 2 personen ruim zat![]()
Gehele kavel is 650.tyleysmiley schreef:Jaaaaa leuk, ik ben een ster inmiddels in het overal doorheen kunnen kijken... De balken vind ik juist supergaaf, ik zou ze mooi hebben gezandstraald en laten zitten
Dat was ook mijn eerst gedachte... Maar het zijn helemaal geen balken, het zijn nep opzet stukken en in het echt ziet het er helaas niet uitWel erg jammer, want ons vorige huis uit 1900 had wel die prachtige balken.
Nog voor de koop rond was ben ik al druk aan het ontwerpen geweest, en heel wat ontwerpen zijn voorbij gekomen, waarbij dit de uiteindelijke keus is geworden (inmiddels wat kleine wijzigingen geweest, maar die komen later:
Oud
[ [url=m/vkYwcx.png]Afbeelding[/url] ]
Nieuw
[ [url=m/cqyMmW.png]Afbeelding[/url] ]
Zoals je ziet hebben we de muur tussen de 2 slaapkamers die naast elkaar liggen weg gehaald. Hier maken we 1 grote slaapkamer en grote inloopkast van.
De bijkeuken en keuken hebben we omgedraaid. Waar de keuken zat creëren we nu de bijkeuken met achterdeur, en waar de bijkeuken, gangetje en achterdeur zat komt een open keuken.
Daarnaast hebben we de kast die bij de oude keuken hoorde, maar in de badkamer was ingebouwd, gesloopt, zodat de badkamer er een hoekje bij kreeg.
Een boel te gebeuren dus!
Mri schreef:Monster_tos schreef:Leuk die nieuwe volgers![]()
Ik vond nog wat foto's van het storten van de vloer. Erg leuk om te zien, en volgens de timmerman leuk om te doen
[ [url=m/rMwopk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Staat die man nou echt zo diep in het beton?
Eleionomae schreef:Ik dacht al, het komt me zo bekend voor! Maar oudehaske is hier vlakbij
Monster_tos schreef:Dankjullie wel allemaal![]()
De betonlook is een speciale verf die ik bij De Oude Bank in Zwolle haal. In de verf zitten een soort van witte siliconen balletjes. Met een grote blokkwast smeer je dit op de muur, en dan gaan die bolletjes stuk en komt er dus iets van witte verf bij je kleur, hiermee krijg je de kleur verschillen. Hoe meer je de verf uitstrijkt hoe lichter en egaler hij wordt. Wij wouden hem juist een beetje ruig, dus lekker grof geverfd![]()
Wij hebben destijds voor 7 euro een workshop bij ze gevolgd, daar konden we lekker even oefenen en de techniek onder de knie krijgen. Het is wel vrij simpel, vooral niet in rechte banen verven, maar juist alle kanten op.
Zit wel nog een speciale primer onder die we ook daar gekocht hebben.
De badkamer krijgt ook een wandje in deze stijl, maar dan veel donkerder. Beetje richting lood. Ze hebben nu geloof ik 15 verschillend kleuren dus voor elke smaak wel wat te vindenEn je kan dus gaan voor heel egaal met weinig verschillen of grof zoals wij gedaan hebben. En alles er tussen in
![]()
https://de-oude-bank.nl/cms/