Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dat zal een hoop tijd schelen inderdaad!!
Lynn_Nikita schreef:DubbelDun schreef:Als een vos écht ergens naar binnen wil houdt niets hem tegen, maar ik heb gewoon een vogelnet over mijn cavia-ren zitten en dat gaat al weer maanden goed.
Het is 2 meter hoge dikke metalen panelen. Dan moet die eerst al klimmen en dan door kippengaas heen. Doen ze dat ook?

Lynn_Nikita schreef:DubbelDun schreef:Als een vos écht ergens naar binnen wil houdt niets hem tegen, maar ik heb gewoon een vogelnet over mijn cavia-ren zitten en dat gaat al weer maanden goed.
nee hoor hier niet,terwijl ze brutaal genoeg zijn en in de dag komen en mijn varkens en honden negeren.Onder de honden heb ik zelfstandige jagers zitten. Alleen dan moet je ze niet zoals ik opvoeden dat ze alle beestjes met rust laten.Dan laten ze helaas ook vossen en ratten met rust.
Maar bij mij zitten de kippen ook achter een ren met twee meter hoog draad en met netten afgedekt en die laten ze toch keurig met rust.S'nachts sluit ik ze wel op we hebben zo'n elektrisch kippenluik.
Het is 2 meter hoge dikke metalen panelen. Dan moet die eerst al klimmen en dan door kippengaas heen. Doen ze dat ook?
. Ik heb nu een schrikdraadapparaat op accu en ga dus over op lichtnet apparaat. Totaal nieuwe wereld voor mij
.
. Ik wil wel een goede klap hebben dat die niet zoals nu ertussen door probeert te ninja-en. Ik heb nu namelijk 5 draden en de laagste op 15 cm en daar probeert hij nu nog steeds onderdoor te komen
, dank daarvoor.
Ik lees graag mee met de tips, want wij moeten het ook gaan aanschaffen
( ik waarschuw hem nu telkens al dat er wraak gaat komen als ik hem weer eens van de wei af mag plukken waar die niet hoort te zijn en mijn wraak zal zoet zijn
) . Enige nadeel, ik ben zelf ook vrij lomp
en aangezien ik nog wel eens de draad aanraak ben ik bang dat dit een beetje teveel van het goede is en ik mijzelf bezeer
maar mijzelf niet uit te schakelen voldoende zijn? Ik heb namelijk ook nog 2 kinderen rondlopen en ja, hun weten dat ze er niet aan mogen komen maar ik wil ze ook niet mishandelen als ze per ongeluk de draad aanraken
DubbelDun schreef:Er zijn foto's van vossen die tegen een gazen hek opklimmen om erover te komen en ook zijn buren kippen kwijtgeraakt in een met kippengaas afgesloten hok/ren.
Maar die tip van stroomdraad er langs is een goede
Bij hele irritante ontsnappende shetlanders wordt wel eens aluminiumfolie in de manen gevlochten zodat ze beter kontakt maken. Niet liefff, maar het schijnt wel te werken
en ik ben nogal rigoureus die beesten te lijf gegaan en echt alles is eraf bij hem. Dan maar even voor schut lopen als naakte sexy shettie zonder manen maar wel zeker al die beesten uitgeroeid nu
zo spannend zijn die niet
)
DubbelDun schreef:Met dit droge weer wil een emmer water tegen je aardleiding/pen aan ook al helpen