verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:50

AAA gaaf! Idd zonde dat deze zoektocht een vriendschap van 20jr heeft verwoest maar moet je kijken waar je nu komt! Heel mooi stuk zo....ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 09:51

DubbelDun schreef:
Als een vos écht ergens naar binnen wil houdt niets hem tegen, maar ik heb gewoon een vogelnet over mijn cavia-ren zitten en dat gaat al weer maanden goed.

Het is 2 meter hoge dikke metalen panelen. Dan moet die eerst al klimmen en dan door kippengaas heen. Doen ze dat ook?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:02

Wat fijn Lynn_Nikita, dat je al eerder kan beginnen met alle dingen die buiten gedaan moeten worden! :D Dat zal een hoop tijd schelen inderdaad!! :D :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:08

Oh dikke meevaller. Dat scheelt wel veel zeg. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden bij jullie!

dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:15

Lynn_Nikita schreef:
DubbelDun schreef:
Als een vos écht ergens naar binnen wil houdt niets hem tegen, maar ik heb gewoon een vogelnet over mijn cavia-ren zitten en dat gaat al weer maanden goed.

Het is 2 meter hoge dikke metalen panelen. Dan moet die eerst al klimmen en dan door kippengaas heen. Doen ze dat ook?

Aangezien je paarden er ook komen, heb je neem ik aan ook een weideapparaat?
Is het geen optie om er voor de zekerheid, boven langs een een stroomdraad te spannen? Krijgt de vos niet de kans om bij het net te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:00

Ik volg !! Wat gaaf en zeker ook een droom van mij en manlief voor als we later groot zijn ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:03

Van binnen een ontzettend leuk huis met veel mogelijkheden. Flink project maar je kunt er iets ontzettend leuks van maken. Veel succes met de verbouwing alvast :)
Ben benieuwd waar je ergens in Limburg zit? Misschien wel bij ons in de buurt?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:10

Gevonden, ik volg.

Wat fijn dat je al wat mag doen en alle beestjes straks mee mogen.

Wordt de loods heel groot?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:11

Lynn_Nikita schreef:
DubbelDun schreef:

nee hoor hier niet,terwijl ze brutaal genoeg zijn en in de dag komen en mijn varkens en honden negeren.Onder de honden heb ik zelfstandige jagers zitten. Alleen dan moet je ze niet zoals ik opvoeden dat ze alle beestjes met rust laten.Dan laten ze helaas ook vossen en ratten met rust.

Maar bij mij zitten de kippen ook achter een ren met twee meter hoog draad en met netten afgedekt en die laten ze toch keurig met rust.S'nachts sluit ik ze wel op we hebben zo'n elektrisch kippenluik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 11:28

Ik twijfel of ik een ander topic open of dat het hier ook kan :o . Ik heb nu een schrikdraadapparaat op accu en ga dus over op lichtnet apparaat. Totaal nieuwe wereld voor mij B-) .
Ik wil graag rond de 150- euro blijven. De mtrek van de draad zal meevallen net iets meer dan 1 km draad in totaal en begroeiings vrij. De paarden hebben wel respect voor de draad, de shet niet _-:( . Ik wil wel een goede klap hebben dat die niet zoals nu ertussen door probeert te ninja-en. Ik heb nu namelijk 5 draden en de laagste op 15 cm en daar probeert hij nu nog steeds onderdoor te komen 8)7
Iemand een tip?
Zoveel mogelijk joule meende mijn man, ik heb nu deze gezien, iemand bekend met dit merk? Ik heb er nog nooit van gehoord
https://www.agradi.nl/ako-power-n3500-s ... -joule.htm

Verder is een stroomdraad bovenlangs het kippenhok wel een goede tip :)* , dank daarvoor.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:51

Hahaha wat omschrijf je dat leuk :') Ik lees graag mee met de tips, want wij moeten het ook gaan aanschaffen :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:58

Wij hebben een koltec, heel tevreden mee! Wij hebben deze https://www.koltec.nl/se340 maar zoveel km heb je niet nodig. Deze ligt ook boven je budget, maar misschien dat er eentje is die voor minder km is en wel binnen je budget valt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 12:05

Ik heb nu alle draad en isolatoren etc gevonden bij de agrishop, ik wil namelijk koord met een lage breekkracht en een lage ohm op rol van 500 meter en die heb ik daar gevonden. Daar staan ook apparaten te koop met mijn wensen voor een leuk bedrag https://www.agrishop.nl/voss-farming-im ... eklok.html
4 joule en 11500 volt

Ik denk dat ponylief als die nu weer grappig probeert te zijn bijna bewusteloos raakt als die dit aanraakt }:) ( ik waarschuw hem nu telkens al dat er wraak gaat komen als ik hem weer eens van de wei af mag plukken waar die niet hoort te zijn en mijn wraak zal zoet zijn O:) ) . Enige nadeel, ik ben zelf ook vrij lomp :o? en aangezien ik nog wel eens de draad aanraak ben ik bang dat dit een beetje teveel van het goede is en ik mijzelf bezeer #)

Zou 2.6 joule en 10.000 volt ook geschikt zijn om de shet te temmen ~~}> maar mijzelf niet uit te schakelen voldoende zijn? Ik heb namelijk ook nog 2 kinderen rondlopen en ja, hun weten dat ze er niet aan mogen komen maar ik wil ze ook niet mishandelen als ze per ongeluk de draad aanraken
https://www.agrishop.nl/voss-farming-im ... eklok.html

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:10

voor dat geld zou ik het allicht proberen. Die van ons doet wel goed zeer als je hem raakt, dus denk dat iets minder wel voldoende zou moeten zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:29

Er zijn foto's van vossen die tegen een gazen hek opklimmen om erover te komen en ook zijn buren kippen kwijtgeraakt in een met kippengaas afgesloten hok/ren.
Maar die tip van stroomdraad er langs is een goede :)

Bij hele irritante ontsnappende shetlanders wordt wel eens aluminiumfolie in de manen gevlochten zodat ze beter kontakt maken. Niet liefff, maar het schijnt wel te werken 8-)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:40

Door kippengaas vreten vossen zo heen, helaas hier ervaring mee en weg konijntje :( Tenminste van dat acht of zeshoekige gaas. Het gaas met vierkante mazen van een centimeter schijnt dan weer beter te werken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 12:43

DubbelDun schreef:
Er zijn foto's van vossen die tegen een gazen hek opklimmen om erover te komen en ook zijn buren kippen kwijtgeraakt in een met kippengaas afgesloten hok/ren.
Maar die tip van stroomdraad er langs is een goede :)

Bij hele irritante ontsnappende shetlanders wordt wel eens aluminiumfolie in de manen gevlochten zodat ze beter kontakt maken. Niet liefff, maar het schijnt wel te werken 8-)

Ik wil inderdaad als het straks nog niet werkt een antenne aan zijn halster maken, manen gaat niet meer, hij had luizen :r en ik ben nogal rigoureus die beesten te lijf gegaan en echt alles is eraf bij hem. Dan maar even voor schut lopen als naakte sexy shettie zonder manen maar wel zeker al die beesten uitgeroeid nu

Ik moet zeggen dat de prik die nu op de draad staat ook weinig is, veel draad, een groot oppervlakte en apparaat op accu. Ik denk dat straks al constante stroom via netspanning al een verschil gaat maken

Ach Eva, wat erg voor jouw konijn. Ik kan misschien ook nog die ijzeren panelen als dak gebruiken daar knaagt niks doorheen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 12:48

Ik ga er zometeen naartoe, De verkopers gaan opruimen en vroegen of ik aan kon geven of er nog meer is wat ik kan gebruiken. Aangezien mijn ouders bij het bezichtigen niet mee zijn geweest aangezien het een aparte manier van verkoop was met 1 keer kijken en dan kopen neem ik ze nu mee. Kunnen ze nog niet binnen maar wel via de ramen kijken en de tuin zien. Ik zal kijken of ik het op film krijg ( de tuin en hethuis bedoel ik dan, niet mijn ouders :D zo spannend zijn die niet :Y) )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:52

Met dit droge weer wil een emmer water tegen je aardleiding/pen aan ook al helpen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 12:59

DubbelDun schreef:
Met dit droge weer wil een emmer water tegen je aardleiding/pen aan ook al helpen :)

Helaas werkt dat niet voldoende, ook al flinke aardpennen 2 stuks, Ik denk dat de hoeveelheid draad icm een batterij gewoon teveel gevraagd is voor het apparaat. Ik voel het wel maar de shet neemt dat tikje voor lief en neemt zijn kans en rent er snel doorheen/ tussendoor

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:36

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:46

Wij gebruiken al jaren die van de cranenbroek. Zeer tevreden en niet duur. Wij hebben die voor 10 km genomen. Dan hoef ik ook niet direkt bang te zijn dat er onkruid tegen aan groeit en hij geen tik meer door geeft. Met dubbele (3x) draden zit
Je zo aan een hoop meter.
Je kunt beter ruim in je meters zitten als dat je later een zwaardere bij moet gaan halen.
Een jaar of 6,7 gaat tie toch al mee, voor ik dacht 125 euro. ( Een paar jaar geleden dus)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:05

Hier eentje van koltec geloof ik, 2dehands overgenomen. Wel zorgen dat je aardpin diep genoeg gaat.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:27

Wat een mooi project zeg! Dat gaat vast prachtig worden! Plekje ziet er prachtig uit. Succes met verbouwen!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:33

Welke lengte aardpen en hoeveel aardpennen is ook afhankelijk van het type grond. Kleigrond geleid veel beter dan zandgrond bijvoorbeeld. :j