Hoe ver zou jij rijden voor woongenot of [***]?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:04

Ik woon een uur van mijn werk af (86km enkele reis).

Moet eerlijk zeggen nu na 8 jaar begint het me toch wel wat tegen te staan.
In de ochtend (ik rij iets voor 5en aan) vind ik het niet erg. Maar smiddags ben ik toch wel blij als ik weer terug thuis ben.

Wij zijn onlangs verhuisd (4km verder). En ondanks dat het iets verder is heb ik het er nog wel voor over.
We wonen hier fantastisch.
Denk dat ik eerder ander werk zou gaan zoeken dan hier weg gaan :o

Succes met je keuze!
Lastig hoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 22:28

Ja nou gelukkig wonen we nu ook best fijn dus er is geen haast of moeten, maar we denken vaak aan vrijstaand wonen in een omgeving met meer natuur. Het lijkt me heerlijk om thuis te komen in een huis waarvan je denkt wat is het hier geweldig wonen. Maar ik heb geen idee of de werktijd me zal opbreken. Ik heb hiervoor op 85km van huis gewerkt, maar die baan was uiteindelijk niet echt iets voor mij, nu weet ik wel hoe goed ik het nu heb op mijn werk en denk daarom dat als we dan ook nog geweldig zou wonen dat we dan buitenom dat we wat meer reistijd kwijt zouden zijn we wel heel happy zouden zijn qua werk en wonen. Bedankt dat jullie allemaal jullie ervaringen delen :)

Het kan dus ook een jaren plan zijn hoor, maar ik was benieuwd naar hoe andere dit ervaren.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:39

Ik woon in s heerenberg en werk op Schiphol. Ik ben zo’n 2 uur onderweg. Maar ik vind het wel waard.

Achterom

Re: Hoe ver zou jij rijden voor woongenot of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:24

Voor mij is een uur maximaal qua reistijd. Juist omdat we nu zo mooi wonen hebben we ook meer werk rondom het huis. Is wel handig als je ook tijd overhoudt om dat te doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:28

Als je zo'n constructie voor de rest van je leven wil...

Ik heb zelf 2 jaar op 2 uur reizen van huis gewoond. Uiteindelijk heb ik een studiootje daar in de buurt gezocht omdat het mij opbrak. Nu werk ik maximaal 45 minuten van huis en dat is prima. (andere dagen 10 minuten fietsen). Reistijd is voor mij verloren tijd.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:47

Vealosz schreef:
Ik woon in s heerenberg en werk op Schiphol. Ik ben zo’n 2 uur onderweg. Maar ik vind het wel waard.

Dat is nogal een stuk! Maar werk je 'standaard' van 9-17 of werk je flexibele uren, misschien 's nachts?

Ik zat vanmorgen om 6:15 in de auto en kwam om 7:30 aan in Den Haag, dan is het nog wel aardig te doen vind ik.

MJR_Tjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:50

Ik woon 1u15m van m'n werk af.
Begin extra vroeg (07:00 op kantoor) waardoor ik smiddags op tijd weg kan. Daardoor geen files.
3 dagen per week op kantoor, 1 dag vanaf huis (36u in 4 dagen).

Optimaal is het echter niet. Aan de andere kant, als je je droomplekje hebt.. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:52

Mijn reistijd is buiten de spits een half uur ongeveer en in de spits meestal 45min/1uur. Tenzij er echt file staat, maar dan is er meestal iets aan de hand.
Dat vind ik echt de max. Het liefst zou ik op fietsafstand willen wonen van mijn werk. Maar bij mij in de buurt kan ik dit hele leuke werk wat ik nu doe niet doen, en wij willen echt blijven wonen waar wij nu wonen omdat we hier alles hebben; familie/vrienden etc.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:54

Ghostattack schreef:
Vealosz schreef:

Dat is nogal een stuk! Maar werk je 'standaard' van 9-17 of werk je flexibele uren, misschien 's nachts?

Ik zat vanmorgen om 6:15 in de auto en kwam om 7:30 aan in Den Haag, dan is het nog wel aardig te doen vind ik.

Ik werk wisselende diensten. :j
Zowel dag als nacht.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:57

Dan snap ik een stuk beter dat je de afstand het wel waard vind! :j

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:25

Ik werk momenteel 3 dagen in de week op 30 min afstand van thuis en 2 dagen in de week 5 minuten (zelfde werkgever, andere locatie).
Ergens dit jaar gaan we verhuizen naar een heerlijke plek in een dorp (woon nu in de stad) als het allemaal doorgaat en dan wordt mijn reistijd 3 dagen per week 40 minuten en 2 dagen in de week 10 minuten. Ik ben er niet heel gelukkig mee, want ik wil het liefst gewoon altijd in 10 minuten thuis zijn, maar het lijkt het me nu wel waard. Als na een tijd blijkt dat het me alsnog niet bevalt heb ik gelukkig de mogelijkheid om af en toe een dag extra naar de locatie dichtbij te gaan. Ik vind dat ik daar dan wel tevreden mee moet zijn, want vind werk echt superleuk <3

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:53

Momenteel werk ik parttime en kan ik mijn eigen uren indelen. Ik werk meestal in de buurt, hoef geen snelweg over. Bewust voor gekozen, want ik vind dat op en neer gereis erg zonde van mijn kostbare tijd. Bovendien is het handig in de buurt te zijn voor mijn jonge tienerdochter. We wonen afgelegen en bv in de winter rij ik haar op en neer naar het station (donkere landweg hier), zodat ze met de trein naar school kan. Dan moet ik haar ook weer op kunnen halen. Ik vind het heerlijk om een fijne balans te hebben in werken (en ik doe leuk werk), er te kunnen zijn voor mijn gezin en onze dieren. Verspil liever niet veel tijd aan op en neer reizen. Die tijd heb ik wel gehad.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:07

Voorheen was ik 1:45 onderweg naar mijn werk. Deed het zonder problemen en kon in de trein dingen voor mezelf doen. Uiteindelijk een functie gevonden met voor mij meer mogelijkheden en dichter in de buurt, en de optie om 4x9 te werken.
Het is nu met de auto inclusief parkeren en lopen 30 min. Als het mooi weer is ga ik met de fiets (16km) en dan ben ik 50/55 minuten onderweg.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:10

Ik had een leuke baan, maar 5 dagen pw 1 tot 1,5uur reistijd enkele reis werd me te gortig en een dag thuiswerken werd afgewezen. Nu een baan op een klein kwartiertje van huis en ik ben er zo blij mee!

Als ik 3 dagen pw veel reistijd zou hebben vind ik dat te overzien, maar geen 5dgn pw. Je houdt geen privé meer over :( Ik was letterlijk het weekend aan het bijkomen van de lange dagen (in drukke spits) ipv leuke dingen aan het doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:36

Ik woon op 80 km van mijn werk. In principe kan ik dichterbij werken en heb dat ook even geprobeerd. Maar ik vond mijn draai hier niet, de omgang tussen arts en verpleegkundige is hier zo anders als dat ik gewend ben. Dus ben ik na 4 maand terug naar mijn oude job gegaan. Ik had nog in andere ziekenhuizen kortbij huis kunnen soliciteren, maar ik doe enorm veel loonverlies als ik bij mijn huidige werkgever weg ga. Ik word nu betaald voor 25 jaar dienst, hier in de regio nemen ze maximum 15 jaar over, wat neer komt op minimum 400€ minder loon per maand.

Dichter bij mijn werk een woning zoeken, wil ik niet. Paarden aan huis zou daar onbetaalbaar zijn, ook de stallingen zijn in die regio duur en er zijn amper uitrij mogelijkheden. Ik blijf dus lekker pendelen, ook al werk ik voltijds en in 3 ploegen en zit ik al wel eens vast in de fille.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:39

Ik zou zelf echt niet meer dan een half uur willen reizen.
Wat ik wel zou doen, is een andere baan in de buurt zoeken als ik wel echt een geweldig huis elders zou vinden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:42

Ik zou geen 3 uur bovenop m'n 8/9 urige werkdag er bovenop willen.
Ik werk in een ambulante functie waarbij al mijn reistijd als werktijd wordt aangemerkt, omdat ik vanuit huis meteen naar de klanten vertrek en vanuit de laatste klant weer meteen naar huis ga.

Ik vind 9 en soms bij drukte 10 uur van huis zijn, 4 dagen per week, meer dan genoeg, ik ben zelfs een halve dag minder gaan werken om een betere energiebalans te krijgen.
Dus werk nu 3x 9 en 1x 5 en dat is voor mij perfect.
Als ik dus structureel 11 uur of meer van huis zou zijn, 4 dagen in de week, of zelfs 5, dan zou ik nul energie over hebben om te kunnen genieten van dat huis op die mooie plek.
Daar zou ik zelf echt aan onderdoor gaan.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:08

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:19

Ik ben vorig jaar januari verhuisd naar het oosten van het land en werkte toen nog in Barendrecht. Ook mijn droom achterna gegaan. Ik zei nog heel stoer dat ik voorlopig wel in Barendrecht bleef werken. Ook ik had een leuke baan.

Maar dat bleek in de praktijk echt wel een ding. Theoretisch was de reistijd namelijk 5 kwartier. Praktisch betekende dat óf om half 6 in de auto ‘s ochtends óf minimaal 2/2,5 uur reistijd door files als ik later vertrok. Terug hetzelfde. Of uiterlijk om 3 uur weg, of na half 7 ‘s avonds. Anders gewoon dubbele (of meer) reistijd door file.
Ik was er na een maand al klaar mee en ben een andere baan gaan zoeken. Ik moet nu nog wel 50min reizen, maar geen file. En dan is dat helemaal geen probleem. Die files elke dag, dat was een verschrikking.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:25

Ik zit op deze moment op anderhalf uur rijden naar stage (en wellicht binnenkort werk). Gelukkig moet ik er maar een paar dagen per week zijn en kan ik overnachten daar mocht ik dat willen.
Wil je dit dagelijks doen, breekt je dat echt op... Als ik 2 a 3 dagen over en weer moest werd het bijna gevaarlijk achter het stuur.

Ik werk meestal wel dagen van 6 uur (thuis vertrekken) tot 21 uur (thuis aankomen).

Ik zou het je niet aanraden om zover te willen gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:26

Ik zou het overwegen als ik reistijd als werktijd mag berekenen. Maar helaas zit dat er bij veel functies niet in. Ik werk nu 15 min met de auto van huis, ik rij 'buiten' de spits en werk van 9 tot 17. In de randstad :) (met de auto is 15 min, OV meer dan een uur)

Als ik ooit een nieuwe baan zoek zal dat ook regio Utrecht zijn, of helemaal weg uit de randstad maar dan verhuis ik ook mee. Een half uur is voor mij echt de max.