Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:46

PSvanLot schreef:
Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten kopen voor 150-200 pw! Ben idd ook benieuwd naar je boodschappenlijstje.

Schoonmaakmiddelen koop ik ook minimaal. Een fles gaat zo lang mee.

Ik zal Mn lijstje eens plaatsen

Groenteboer:
5 appels,
5 peren
5 bananen
5 sinaasappels
10 mandarijnen
10 persinaasappels
3x groente
Wat seizoensfruit
Groente voor in de pasta/rijst
Sla met toebehoren.

Slager:
7 ons vleeswaren
Halve leverworst
Handje met stukjes gekruide worst
Vlees voor die week
1x apart vlees voor op de green egg

Bakker
3 bruine broden
Koek

Bloemen
5 bossen tulpen of rozen

Supermarkt
6 liter half volle melk
2 liter volle melk
Pak chocomelk
Boter
Afbakbroodjes
Pasta/rijst
Pasta/ rijstmix
4 pack fanta
Rol beschuit
Chips
4x slaatje
Jam etc( is niet wekelijks )
Mayo curry enzo ( niet wekelijks)

Denk dat ik er aardig ben zo.

Edit vlees vergeten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:48

PSvanLot schreef:
Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten kopen voor 150-200 pw! Ben idd ook benieuwd naar je boodschappenlijstje.

Wat wil je weten :D
Hier zeker met 2 volw en 1 kind €125 - €150 per week :) Los van uiterlijke verzorgingsproducten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:50

netjuh6 schreef:
PSvanLot schreef:

Ik zal Mn lijstje eens plaatsen

Groenteboer:
5 appels,
5 peren
5 bananen
5 sinaasappels
10 mandarijnen
10 persinaasappels
3x groente
Wat seizoensfruit
Groente voor in de pasta/rijst
Sla met toebehoren.

Slager:
7 ons vleeswaren
Halve leverworst
Handje met stukjes gekruide worst
Vlees voor die week
1x apart vlees voor op de green egg

Bakker
3 bruine broden
Koek

Bloemen
5 bossen tulpen of rozen

Supermarkt
6 liter half volle melk
2 liter volle melk
Pak chocomelk
Boter
Afbakbroodjes
Pasta/rijst
Pasta/ rijstmix
4 pack fanta
Rol beschuit
Chips
4x slaatje
Jam etc( is niet wekelijks )
Mayo curry enzo ( niet wekelijks)

Denk dat ik er aardig ben zo.

Edit vlees vergeten

So als dat iedere week schoon op gaat dan snap ik het bedrag. Wij eten/drinken dat in een maand!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:54

Zoveel fruit, 8L melk, 700gr vleeswaren voor op brood, 4 flessen fanta en 5 bossen bloemen elke week.

Tja, dan snap ik het wel idd :+ Maar serieus, jullie drinken 4L melk per week per persoon? :oo (niet dat daar het grote geld zit, maar ik vind het echt bizar. En 5 bossen bloemen trouwens ook :P

Wij drinken geen frisdrank alleen water. Wel veel fruit, maar ook weer niet zoveel. Wij hebben een kistje perssinaasappels per 6 weken ongeveer. En dan nog wat los fruit zoals bananen, appels, seizoensfruit.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 18-03-19 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:55

Hier ca 300 pm voor 2p en een baby, dit is inclusief luiers en baby voeding :)

Neroo

Re: Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:57

Tussen de 250 en 300 euro per maand, voor 2 personen waarvan 1 een flink etende militair :')

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:00

verootjoo schreef:
Zoveel fruit, 8L melk, 4 flessen fanta en 5 bossen bloemen elke week.

Tja, dan snap ik het wel idd :+ Maar serieus, jullie drinken 4L melk per week per persoon? :oo (niet dat daar het grote geld zit, maar ik vind het echt bizar. En 5 bossen bloemen trouwens ook :P

Wij drinken geen frisdrank alleen water. Wel veel fruit, maar ook weer niet zoveel. Wij hebben een kistje perssinaasappels per 6 weken ongeveer. En dan nog wat los fruit zoals bananen, appels, seizoensfruit.

Nee we drinken de halfvolle melk bij t avond eten en de volle melk is voor het koffie zet apparaat dus voor cappuccino etc.

Ja bloemen kan minder maar ik ben echt bloemen gek hahaha maar dat zal geen nieuwtje zijn.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:01

Hier met twee personen net iets meer dan €200 per maand.

Kan me de hoge bedragen wel voorstellen hoor.. Wij hebben een tijdje terug onze booschappentactiek veranderd. Van iedere dag halen waar we trek in hadden naar één keer in de week naar de supermarkt. Lang verhaal kort; We zijn nu RUIM de helft minder kwijt aan boodschappen per maand :=

We eten trouwens nogsteeds waar we trek in hebben hoor, alleen plannen we het nu vooruit. :j
Laatst bijgewerkt door Anne. op 18-03-19 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:02

Anne. schreef:
Hier met twee personen net iets meer dan €200 per maand.

Kan me de hoge bedragen wel voorstellen hoor.. Wij hebben een tijdje terug onze booschappentactiek veranderd. Van iedere dag halen waar we trek in hadden naar één keer in de week naar de supermarkt. Lang verhaal kort; We zijn nu RUIM de helft minder kwijt aan boodschappen per maand :=

Dat is mijn probleem niet. Ik ga elke zaterdag de week boodschappen. Ik ben zelden op andere dagen in de winkel te vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:02

Maar netjuh; cappuccino is maar 100/200ml melk? Hoeveel cappuccino’s gaan er niet doorheen dan?
En 700gram vleeswaren op brood, plus nog leverworst en losse worst. My goodness, dat krijgen we hier echt niet op.
En 5 stuks fruit per persoon per dag?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:04

Ik heb vlees net bij koopeenvarken gekocht, 90€ voor 28 2pers maaltijden

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:06

Ik had het niet specifiek over jou hoor, netjuh. Maar als je tips wil om te besparen op je boodschappen.. Niet naar de groenteboer, niet naar de slager en niet naar de bakker. Alles halen bij de super. Kan me voorstellen dat je de 'locals' en warmer hart toedraagt dan een grote keten, maar besparen doe je er niet mee :=

netjuh6

verootjoo schreef:
Maar netjuh; cappuccino is maar 100/200ml melk? Hoeveel cappuccino’s gaan er niet doorheen dan?
En 700gram vleeswaren op brood, plus nog leverworst en losse worst. My goodness, dat krijgen we hier echt niet op.
En 5 stuks fruit per persoon per dag?

Dagelijks 4 cappuccino denkt ik in zn totaal.

Fruit is voor onszelf en voor onze vogels dat zijn er 32 maar die delen 2 stuks fruit per dag.

Manlief neemt elke dag 6 boterhammen mee, ik 4 dan kom je er al snel aan.

8nnemiek

Wij zijn nu een half jaar heel precies aan het bijhouden hoeveel we per maand uitgeven, en gemiddeld zitten we op 120 euro per maand.
Dat is voor twee personen. We eten geen vlees/vis en nauwelijks dierlijke producten, maar wel heel veel vers fruit en groente.
Ik koop niet graag kant-en-klaar spul, dat scheelt al erg veel. En ik koop graag in grootverpakkingen, dat scheelt veel geld.

tita

Hier hebben we 2 dozen gusto pakken per week grote doos 16€ pw aan koffie
6 flessen cola 10€ en 8 flessen Spa rood, eigen merk 3€
Luxe brood 2.10€ ps minimaal 4

Ben je al bijna 40€ pw aan niks.... is geen echt eten.
Elke week kaas plakken ong 10€ jongen, oude en kruidenkaas

Dus 50€ pw aan niet eens volledige maaltijd

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:10

Gezin van 5.
Kids onder de 8 jaar
Ik geef ongeveer 100 euro per week uit.
Pin altijd 400 euro na dat het loon is binnen gekomen en daar doe ik 4 weken mee. (4 weken loon).

netjuh6

Anne. schreef:
Ik had het niet specifiek over jou hoor, netjuh. Maar als je tips wil om te besparen op je boodschappen.. Niet naar de groenteboer, niet naar de slager en niet naar de bakker. Alles halen bij de super. Kan me voorstellen dat je de 'locals' en warmer hart toedraagt dan een grote keten, maar besparen doe je er niet mee :=

Hahaha bedoelde meer dat ik al een keer per week boodschappen doe. Ik ging eerder ook dagelijks nou toen schrok ik echt toen we na 2 maanden eens gingen op tellen wat de boodschappen gekost hadden.

Ik vind idd erg fijn om de lokale middenstand te steunen. Ik merk echt dat ik een stukje meer kwaliteit koop en ze kennen je. Mijn groenteboer neemt speciaal dingen voor me mee van de veiling. Slager maakt iets aparts krijg ik mee om te proeven dat soort kleine dingetjes maakt wel dat ik de middenstand liever steun.

De gemiddelde supermarkt medewerker is iets minder gezellig om t maar zo te zeggen.
Laatst bijgewerkt door netjuh6 op 18-03-19 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

LadyMadonna schreef:

Dat Heb ik 2x gedaan bij koop een koe!

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:14

PSvanLot schreef:
LadyMadonna schreef:

Dit ziet er heel goed uit. Heb even op de site gekeken zie dat ze dat ook van koe en kip hebben.

Alleen stomme vraag weet je wat de varkens eten? Ik heb tegenwoordig Livar varkensvlees en proef het nu echt als ik ander varkensvlees eet. T schijnt in de voeding te zitten. Mag ook in pb als je het weet, misschien wijk ik een beetje van t topic af.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:14

Anne. schreef:

Nee, maar besparen op verkeerde dingen vind ik ook geen optie eigenlijk :o Besparen op vlees door niet naar een goede slager te gaan doe ik niet, dan kan je beter minder vlees eten.
Brood van de supermarkt vind ik echt niet te eten. Maar ik haal het bij de bakker op dinsdag en dan is het altijd 4 broden voor de prijs van 3.
Groenteboer is nauwelijks duurder dan de supermarkt en je hebt groenten uit het seizoen en meer verantwoord.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:21

netjuh6 schreef:
Hahaha bedoelde meer dat ik al een keer per week boodschappen doe. Ik ging eerder ook dagelijks nou toen schrok ik echt toen we na 2 maanden eens gingen op tellen wat de boodschappen gekost hadden.

Ik vind idd erg fijn om de lokale middenstand te steunen. Ik merk echt dat ik een stukje meer kwaliteit koop en ze kennen je. Mijn groenteboer neemt speciaal dingen voor me mee van de veiling. Slager maakt iets aparts krijg ik mee om te proeven dat soort kleine dingetjes maakt wel dat ik de middenstand liever steun.

De gemiddelde supermarkt medewerker is iets minder gezellig om t maar zo te zeggen.

Ik ken het van mijn schoonouders. Die rijden ook wekelijks iedereen af en kennen ook iedere winkeleigenaar bij de voornaam :j Het heeft wel wat inderdaad.

verootjoo schreef:
Nee, maar besparen op verkeerde dingen vind ik ook geen optie eigenlijk :o Besparen op vlees door niet naar een goede slager te gaan doe ik niet, dan kan je beter minder vlees eten.
Brood van de supermarkt vind ik echt niet te eten. Maar ik haal het bij de bakker op dinsdag en dan is het altijd 4 broden voor de prijs van 3.
Groenteboer is nauwelijks duurder dan de supermarkt en je hebt groenten uit het seizoen en meer verantwoord.

Besparen op de verkeerde dingen?! Ik snap niet precies wat je daarmee bedoeld.. Tuurlijk smaakt brood van de bakker, vlees van de slager en de groenten van de groenteboer op alle vlakken beter. Maar niet iedereen heeft financieel ruimte om die kwaliteit te kunnen kopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:24

Gaat me niet om de kwaliteit, maar om de duurzaamheid. Je kan in de supermarkt alleen vlees van over de hele wereld kopen, maar bij onze slager komt het gewoon van de boer om de hoek.
Ik ga geen rundvlees uit Argentinië eten omdat dat goedkoper is. Dat vind ik een slechte manier van bezuinigen. Dan eet ik nog liever minder vlees, wat trouwens sowieso beter is.
Brood is prima van de supermarkt, maar vind ik gewoon erg vies.
Groenten van de supermarkt zijn ook prima, als je maar kijkt waar het vandaan komt en bij de groentenboer krijg je toch meer groenten uit het seizoen en nederlands geteeld :) En in de supermarkt niet, hoewel het er nu wel altijd bij staat waar het vandaan komt, dus daar kan je wel op letten.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:25

Anne. schreef:
netjuh6 schreef:

Ik ken het van mijn schoonouders. Die rijden ook wekelijks iedereen af en kennen ook iedere winkeleigenaar bij de voornaam :j Het heeft wel wat inderdaad.

verootjoo schreef:

Besparen op de verkeerde dingen?! Ik snap niet precies wat je daarmee bedoeld.. Tuurlijk smaakt brood van de bakker, vlees van de slager en de groenten van de groenteboer op alle vlakken beter. Maar niet iedereen heeft financieel ruimte om die kwaliteit te kunnen kopen.

Het heeft zeker wat. Alleen het laatste wat je zegt niet iedereen heeft de financiële ruimte wil ik nog wel eens lastig vinden.

Wij kunnen het ons prima veroorloven maar soms kan ik me heel erg schuldig voelen naar mensen die dat niet kunnen. Soms denk ik wel eens pdf wat ik in een dagje voor de week uitgeeft kan een ander gezin een maand van leven. Dat maakt t wel eens wrang.

Probeer ook als er spullen over blijven of kasten worden opgeruimd dit te geven aan de mensen die het wat minder hebben. T is fijn dat het kan zo die boodschappen maar ook wrang dat niet iedereen dat zo kan.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:25

PSvanLot schreef:
4 personen 2 volwassenen, 2 kinderen, per 4 weken:

Ongeveer 200 euro aan eten/drinken.
Ongeveer 50 euro aan schoonmaak/verzoriging/make-up producten.

Vertel mij het geheim ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:27

netjuh6 schreef:
PSvanLot schreef:

Dit ziet er heel goed uit. Heb even op de site gekeken zie dat ze dat ook van koe en kip hebben.

Alleen stomme vraag weet je wat de varkens eten? Ik heb tegenwoordig Livar varkensvlees en proef het nu echt als ik ander varkensvlees eet. T schijnt in de voeding te zitten. Mag ook in pb als je het weet, misschien wijk ik een beetje van t topic af.

Het zijn dieren die je kunt volgen vanaf de boer tot in je diepvries. Mooi en eerlijk vlees. Iig bij de koe.