verootjoo schreef:Shaggy09 schreef:Maar waarom is dat asociaal? Als zij toch niet per se behoefte aan een schutting heeft waarom zou ze dan moeten gaan betalen?
Ik zou de hond en de schutting ook als 2 aparte zaken zien. Die hond hoort niet op andermans erf, of er nou wel of geen schutting staat. Ik snap wel dat het zonder schutting lastig is om dat beestje in jou eigen tuin te houden.
Omdat het normaal is dat je in een rijtjeswoning een schutting deelt en ook in de kosten. Ik vind het raar dat iemand blijkbaar geen behoefte aan privacy heeft, en geen schutting wil, maar het geen probleem vindt als TS er een 1,80m hoge schutting neerzet op haar kosten
Volgens mij gaat het helemaal niet over die hond, maar gewoon dat ze niet wil betalen aan de schutting.
Vraag me af of ze hetzelfde probleem ook heeft met de buren aan de andere kant, of ze daar ook geen schutting wil.
Dat was idd ook mijn gedachte.. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat dan gedaan heeft met de buren aan de andere kant. Zou wel lekker makkelijk zijn om op die manier gratis aan een schutting te komen...
Ik kan me prima voorstellen dat als TS het gebracht heeft alsof het alleen om de hond ging ze dan met de hakken in het zand gaat, maar je wil toch ook gewoon je privacy lijkt mij?!
Edit;
LindyH schreef:'Vroegah' was het heel normaal om nauwelijks afscheiding om je tuin te hebben. Tegenwoordig heeft iedereen van die manshoge schuttingen. Mijn ouders, die al 45 jaar in dezelfde wijk wonen, ergeren zich daar groen en geel aan. Ze hebben de wijk zien 'verschuttingen'. Zij hebben zelf dan ook meest half hoge afscheiding of struiken en alleen bij het terras vlakbij het huis manshoge afscheiding. Zo kijken de buren niet op je bord als je buiten zit te eten, maar wordt je tuin geen gevangenistuin waarin je alleen naar de lucht kunt kijken. Zij vinden schuttingen een teken van de individualisering van de maatschappij.
Dus ja, sommige mensen willen geen afscheiding, en al helemaal geen manshoge schuttingen, en als de buren het dan toch nodig vinden willen ze daar zeker niet aan meebetalen. En dat is hun goed recht.
Maar dan kan je daar toch over in gesprek gaan met elkaar en niet alleen maar heel hard ''nee'' roepen? Dan kan er van beide kanten meer begrip komen en hou je de relatie met je buren nog een beetje goed...

en die zorgen niet voor overlast door in mensen hun tuinen te rennen! Jou hond jou verantwoordelijkheid. 
). Zo heb je het idee nog een groter terrein te hebben, i.p.v. het allemaal zo af te kaderen.