Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
theadora99 schreef:Ik heb ook een Ford Fiesta, uit 2007 is de mijne, momenteel 25.000 nog wat km op de teller dus wat dat betreft "jong".
Karin schreef:theadora99 schreef:Ik heb ook een Ford Fiesta, uit 2007 is de mijne, momenteel 25.000 nog wat km op de teller dus wat dat betreft "jong".
Ook van een oud vrouwtje geweest, net als de mijne?Ik kocht mijn Fiësta van destijds tien jaar oud met 26.000 op de teller. Zo'n situatie dat er dan onderdelen vervangen moeten worden omdat ze niet zijn gebruikt (en vast zijn gaan zitten), niet omdat ze zijn versleten, zeg maar
Inmiddels heb ik de kilometerstand in twee jaar tijd exact verdubbeld.
![]()
TS, wat comfort betreft kan ik de Fiësta zeker aanradenIk heb voor deze auto tien jaar Volvo gereden, waarvan de laatste zeven jaar in een V70. Alleen het inparkeren was weer even wennen met een auto van half die lengte
maar ik ben er vanaf de eerste dag enorm happy mee. Uitstekende wegligging, niet het gevoel dat ik in een 'koekblik' zit en qua ruimte kunnen zelfs lange mannen er prima mee overweg. Er past ook een flinke partij paardenvoer in, merk ik elke keer weer als ik naar de voerboer ga.
dieseltje09 schreef:Ik kom allerlei echt hele leuke wagens tegen, met 1 maar... Mijn budget strekt tot pakweg € 2500![]()
Vandaar ook mijn zoektocht naar auto's tussen de 10 en (bijna) 20 jaar oud!
En het kan dat weet ik zeker, mijn Saxo was 3 jaar geleden slechts €500 in aanschaf namelijk en op dat moment 15 jaar oud . Heeft me zonder hele hoge onderhoudskosten ruim 80.000 km verder gebracht zonder ooit een kuchje te geven(Maar die kosten zijn me nu aan het inhalen, hij is doorgeroest op het cassis
)
dieseltje09 schreef:Ik ga eens verder opzoek naar leuke punto's, Fiesta's(die stonden inderdaad al op mijn ljstje maar fijn te horen dat ze inderdaad doen wat ze beloven haha)
Iemand die trouwens het verbruik weet van bv een Peugeot 206?
Dreamy schreef:Ik lees even mee. Mijn vriend heeft zijn auto van het weekend weggebracht en we gebruiken nu dus alleen nog maar mijn auto, welke hij vanaf nu gaat gebruiken om naar werk te gaan.
Zelf werk ik sinds kort op loopafstand en heb ik de auto hiervoor ook niet meer nodig, maar mijn familie en enkele vrienden wonen toch een stukje verder weg waardoor ik de vrijheid van een eigen auto'tje wss wel ga missen. Ook sport ik een stuk verder weg, al gaan mijn vriend en ik 9/10 keer samen, en gebruikte ik de auto daar ook wel bijna dagelijks voor.
Ik wil dus eigenlijk ook wel kijken voor een klein auto'tje erbij.
ambre schreef:Dreamy schreef:Ik lees even mee. Mijn vriend heeft zijn auto van het weekend weggebracht en we gebruiken nu dus alleen nog maar mijn auto, welke hij vanaf nu gaat gebruiken om naar werk te gaan.
Zelf werk ik sinds kort op loopafstand en heb ik de auto hiervoor ook niet meer nodig, maar mijn familie en enkele vrienden wonen toch een stukje verder weg waardoor ik de vrijheid van een eigen auto'tje wss wel ga missen. Ook sport ik een stuk verder weg, al gaan mijn vriend en ik 9/10 keer samen, en gebruikte ik de auto daar ook wel bijna dagelijks voor.
Ik wil dus eigenlijk ook wel kijken voor een klein auto'tje erbij.
Een oude Suzuki Alto met een jaar APK koop je al voor 500-900€.Ik reed er dan gerust 35000 km mee voor ik een andere kocht.