Welk servies hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Welk servies hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:36

Wij hebben dus ook Ikea servies maar wat ik zo ontzettend irritant vind is dat hun kleuren wisselen en we dus nu niet kunnen aanvullen. Ik wil dan ook gaan wisselen naar een merk die je altijd kan blijven kopen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:42

Ik vind dat van de Action wat hier staat zo mooi maar bij mij in de buurt is het helaas bijna niet te krijgen

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:43

Wij hebben een erg uitgebreid zwart glazen achthoekkig Arcoroc servies. Ooit gekregen van mijn vroegere oppas omdat ik het zo mooi vond. (En later nog voor een prikkie wat er bij gekocht, en kon nog meer gratis krijgen, maar mijn kast was te klein) En nog steeds vind ik het een erg mooi en fijn servies. En niet stuk te krijgen al is het van glas.
Het enige nadeel is dat je de borden e.d. soms kwijt bent in een donkere kast :')

Afbeelding
Dit is een voorbeeld foto, geloof dat we bijna het dubbele hiervan hebben. Dus grote borden, boterham borden, gourmet borden, soepkommen, mokken, kopjes met bordjes, espresso kopjes met bordjes, diepe schalen, platte schalen, kaarsen houders, asbak, melk en suiker stelletje.

Al lijkt me een servies in allerlei kleurtjes ook wel erg leuk om te hebben. <3
Laatst bijgewerkt door Stippie op 05-02-19 22:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:45

Te veel :o

Ik heb een uitgebreid servies van Blond Amsterdam. Daarnaast een koffieservies van wiebe van der zee, met de koeien, omdat ik dat zo leuk vind. En ook nog een simpel wit servies van walra, voor als ik geen zin heb in alle drukte := Al staat bijna alles nu nog op zolder :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:46

Ik spaar Bunzlau Castle servies.

Afbeelding

Het is supersterk, handgemaakt, Pools servies dat in vele patronen verkrijgbaar is.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 05-02-19 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:47

Ikea fargrik blauw

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:54

Een wedgewood bordenserie allegaartje (de goedkoopste denk ik) plus een duurdere versie kop & schoteltjes en melk & suiker setje. En de gekleurde serie ontbijtbordjes/mokken/soepkommen van Blond Amsterdam.

Als ik later groot ben, wil ik nog wel een keer een compleet grotemensenservies kopen. Dat blauwe van pagina 1 van Royal Doulton vind ik wel charmant. Of iets in pasteltinten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:01

Alle kleuren en motiefjes door de jaren heen.Is er iets kapot koop ik bij de kringloop "nieuw"bij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:07

DiantaM schreef:
Wij hebben dus ook Ikea servies maar wat ik zo ontzettend irritant vind is dat hun kleuren wisselen en we dus nu niet kunnen aanvullen. Ik wil dan ook gaan wisselen naar een merk die je altijd kan blijven kopen.

Klopt. Ik heb lang op marktplaats gezocht om mijn servies aan te vullen. Ik had de mazzel dat iemand het 12 delig had. Heb ik meteen gekocht. Ik had het al 6 delig. Dus nu heb ik lekker veel :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:09

Sunrise19 schreef:
Ik heb het Ikea servies wat op de eerste pagina staat. Had eerder duurder servies maar ik breek graag dingen. Ik heb van mijn nieuwe servies al 4 diner borden gesloopt. :+ en 2 mokken.

Foei! Stouterd :Y)

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:12

_Aine schreef:
B keus van Ikea :P Mooi genoeg, praktisch want kan in de vaatwasser, en is leuk voor mn portemonnee.
[ [url=m/ArsB25.jpg]Afbeelding[/url] ]

die heb ik ook. Alleen de grote borden passen niet goed in vaatwasser, maar binnenkort worden ze vervangen

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:13

Ik heb ook boerenbont. Ik gebruik het gewoon , Bij Lidl heeft regelmatig aanbiedingen van boerenbont

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:16

roosjenat schreef:
Wiebe van der Zee! (de koeien collectie).

We hebben eingelijk alles al van de collectie, maar we hebben niet alles in een keer gekocht.

Er is voor gekozen omdat mijn moeder gek is op koeien en ik met de koeien werk. Dus dit servies is natuurlijk goed toepasselijk haha.

Foto ter verduidelijking (geen eigen foto)

[ [url=m/q06uik.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ik ook. Niet de gehele collectie. Maar wel ontbijtborden platte en diepe borden. Mokken. Glazen. Soepkommen. Gewone kommen en glasonderzetters.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:19

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:20

Ik heb Mosa servies, strak wit en onverwoestbaar:
Afbeelding

Manlief was echter weg van Boerenbont, dus dat staat nu als dagelijks servies in de kast, helaas niet zo sterk als mijn Mosa servies.

Verder als speciaal servies het bushmen servies van begin jaren 90 uit de Wereldwinkel. Handgeschilderd, allemaal afrikaanse tekeningen erop, lijken rotstekeningen. Helaas kan ik op google zo even geen plaatje vinden, dit is een knipsel van een foto van de kersttafel, sterk uitvergroot.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:23

Clayre en Eef

Afbeelding

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:28

Wat een mooie serviezen komen er hier voorbij! Ik heb een paar Lief! Borden, kopjes en schaaltjes. Verder is het een bonte rotzooi verzameling. Toen we zijn gaan samenwonen hebben we wat borden en glazen gekocht. Voor de rest van iedereen wat gekregen. Nieuw of gebruikt, of van de oma’s geweest. En dat staat er nog steeds.

Soms vind ik het leuk en nu ik de foto’s hier zie wil ook zo’n mooi geordend servies.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:33

Neonlight schreef:
Ik heb Mosa servies, strak wit en onverwoestbaar:
[ Afbeelding ]

Manlief was echter weg van Boerenbont, dus dat staat nu als dagelijks servies in de kast, helaas niet zo sterk als mijn Mosa servies.

Verder als speciaal servies het bushmen servies van begin jaren 90 uit de Wereldwinkel. Handgeschilderd, allemaal afrikaanse tekeningen erop, lijken rotstekeningen. Helaas kan ik op google zo even geen plaatje vinden, dit is een knipsel van een foto van de kersttafel, sterk uitvergroot.

[ [url=m/YVwTOg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mosa! Heb ik ook nog wat van. Was van mijn ouders, toen ze trouwden in 1960. Is dus inderdaad sterk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:44

Mijn ouders hebben hun Mosa servies ook nog dagelijks in gebruik, gekregen toen ze trouwden in 1969.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:19

Wij hebben 2x het babyblauwe servies van ikea.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:03

Hier het drape servies van V&D (kan geen plaatje vinden), met een paar schaaltjes van het toen bij AH te verkrijgen Jamie Oliver servies met de golven er op. En voor Kerst villeroy en boch. Dat is een verzameling die langzaam steeds een beetje groter wordt, met verjaardagen enz.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:07

Al 11 jaar ‘365’ van Ikea. Kan ik nog eens wat kapot gooien :') :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:10

Stippie schreef:
Wij hebben een erg uitgebreid zwart glazen achthoekkig Arcoroc servies. Ooit gekregen van mijn vroegere oppas omdat ik het zo mooi vond. (En later nog voor een prikkie wat er bij gekocht, en kon nog meer gratis krijgen, maar mijn kast was te klein) En nog steeds vind ik het een erg mooi en fijn servies. En niet stuk te krijgen al is het van glas.
Het enige nadeel is dat je de borden e.d. soms kwijt bent in een donkere kast :')

[ [url=m/cwpQru.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een voorbeeld foto, geloof dat we bijna het dubbele hiervan hebben. Dus grote borden, boterham borden, gourmet borden, soepkommen, mokken, kopjes met bordjes, espresso kopjes met bordjes, diepe schalen, platte schalen, kaarsen houders, asbak, melk en suiker stelletje.

Al lijkt me een servies in allerlei kleurtjes ook wel erg leuk om te hebben. <3

Dit is prachtig!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:16

Hier ook Ikea servies. Ik heb ook nog een kast volstaan met Blau Saks (erfenis van oma en een andere lieve oude dame), maar we komen maar niet van dat Ikea servies af :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:21

Boerenbont van mijn opa en aangevuld om het compleet te hebben voor 2 personen.
En heb Alpine Meadow helemaal compleet 6 persoons.