yeentll schreef:Heb je al is bekeken of het in jouw gemeente mogelijk is een starterslening te krijgen? Je kan dan tot 35.000 euro meer lenen en dat maakt je gat al wat kleiner tot het kopen van een woning.
https://www.svn.nl/particulieren/lening/starterslening
Je kan deze site is doorlezen, mij heeft het geholpen om net het laatste beetje geld bij te kunnen lenen wat ik met mn salaris niet voor elkaar kreeg. Na 3 jaar toetsen ze of je de lasten van die extra lening dan wel kan opbrengen en dan ga je dat wel betalen, mocht je dan nog niet in staat zijn, dan krijg je weer verlenging. Bij mij kwam het over 3 jaar op 75 euro netto meer per maand.
edit: Ik heb even voor je gekeken en Wijk bij Duurstede verleent inderdaad startersleningen. Met een bruto salaris van 1700 per maand, kan je 88.000 lenen en kan je 29.000 starterslening krijgen. Dat komt neer op een bedrag van 117.000 euro. Ik weet niet of je in de omliggende dorpen iets voor dat bedrag kan kopen? Het zou je per maand aanzienlijk schelen ten opzichte van een huurwoning.
Hier was nog niet bekend mee, zal vanavond na werk er eens naar kijken, dankjewel!