Keuze laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Keuze laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 11:32

Op basis van wat heb je gekozen als ik vragen mag?

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:20

Cioccolato schreef:
Ik kan eigenlijk niet overweg met Apple. Maar als ik tweedehands goede dingen kan krijgen, sta ik daar ook voor open. Alleen hoe weet ik of het nog goed is?

Wat stom dat zo'n spel het zo moeilijk maakt zeg _O-

Misschien dan toch die in mijn op genoemd, zonder spel. Dat is ook gewoon een optie namelijk. Het spel is als extraatje.

Ik heb mijn macbook pro ook tweedehands, prima ding. Je moet weten waar je naar moet kijken. Zoals het aantal laadcycli (hoeveelheid keren dat de laptop is opgeladen ivm accuduur). Snap idd dat je dan liever bij windows zou willen blijven, het is ook een hele omschakeling maar als je macbook vergelijkt met windows laptoppen, is de accuduur vele malen langer en daarnaast blijft kwaliteit ook goed. Macbook loopt eigenlijk nooit vast, wat dan weer voor mij belangrijk is ivm de fotobewerking ed.
Het is overwegen wat voor jou belangrijk is. Als ik zo lees, zou je prima uit de voeten kunnen met een windowslaptop, macbook is gewoon ook hartstikke duur in tegenstelling tot wat je krijgt qua onder andere opslaggeheugen. Daar tegenover staat dan wel weer dat ze erg lang mee gaan.

Ik had hiervoor de macbook air late 2015, prima laptop! Nu heb ik de macbook pro retina 2016 met touchbar, er zat een fout in het toetsenbord, dit is zonder kosten gerepareerd door Apple, had 'm binnen 2 weken weer terug! Je kunt dus met Apple zo naar een applestore gaan, je hoeft niet naar de winkel te gaan waar je 'm hebt gekocht. Ze kijken namelijk aan de hand van je serienummer of er nog garantie op zit ja/nee. Bij mij zat er geen garantie meer op maar toch is het helemaal gerepareerd. Ze hebben zelfs kosteloos het display vervangen. Veel lof voor apple :) :j!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:44

Waar ik naar kijk als ik ga kijken voor een tweedehands laptop is eerst kijken hoe schoon is hij ziet hij er stoffig uit etc. Daarna hoe start hij op en kloppen de specificaties. Daarna zet ik meerdere progamma's etc open en kijk ik hoe die dan loopt (hoeveel geluid maakt die hoe warm wordt de laptop etc) accu maakt mij niet veel uit als de laptop voor een leuke prijs is voor 40-50 euro bestel je een nieuwe en je klikt ze er zo in. Mijn windows laptop van 8,5 loopt misschien 2/3x per jaar vast dus daar hoef je niet perse een apple voor te kopen. Verder zou ik eerder gaan voor een betere processor dan meer opslaggeheugen. Ik hen zelf een onedrive account met office + 1tb opslag waardoor ik altijd bij mijn bestanden kan en mocht mijn laptop toch ineens plots overlijden ben ik nooit wat kwijt. Je kan op je laptop ook direct vanuit onedrive gewoon je foto's bewerken

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 14:07

Ik heb ook zo'n opsla ding waar alles op staat mocht m'n laptop overlijden. Dit heeft mijn vader geregeld dus ik weet geen details. Als de laptop dus wat sneller vol zou zijn is het geen probleem, heb die extra ruimte.

Ik heb 0 komma 0 verstand van laptops. Dus mocht ik voor tweedehands gaan laat ik wel iemand meekijken idd!

Ik blijf toch bij windows. Apple is zo'n grote schakeling. Ik vind dat niet prettig denk ik. Heb ook geen apple telefoon of tablet. En die op m'n werk, wel apple, vind ik een onding.

En ik probeer nu te kijken tussen de Hp en Acer op vorige pagina laatste post. Of ik 1 van die twee wijsheid vind en hou mp in de gaten!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:16

Cioccolato schreef:
Dank je!

En deze dan?
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_a ... %7Cp%7C%7C

Toevallig in de aanbieding

Op zich goed omdat je een afzonderlijke videokaart hebt, maar je processor is minder goed dan die Ryzen 3. Dan ga je aan die betere videokaart volgens mij ook niet zo enorm veel hebben.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 14:40

Oh. Ja. Nee dat is ook niet handig. Zo voor een leek, zoals mij, zag het er wel fijn uit met extra video kaart! Maar als de processor het niet lekker gaat trekken.. :Y)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:45

Als je een refurbished laptop haalt zit er meestal ook nog een jaar garantie op.
Ze checken dan ook of alles nog goed functioneert, de accu, de harde schijf, videokaart etc. En ze maken hem voor je schoon.

Lenovo Thinkpads zijn echt mega degelijke laptops met goede hardware, dus als je ook je sims wil spelen zou ik voor zoiets gaan. Ik merk nu pas hoe een degelijke laptop aanvoelt en functioneert en ik heb echt wat gemist al die jaren. :')

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:59

ryukapple schreef:
Waar ik naar kijk als ik ga kijken voor een tweedehands laptop is eerst kijken hoe schoon is hij ziet hij er stoffig uit etc. Daarna hoe start hij op en kloppen de specificaties. Daarna zet ik meerdere progamma's etc open en kijk ik hoe die dan loopt (hoeveel geluid maakt die hoe warm wordt de laptop etc) accu maakt mij niet veel uit als de laptop voor een leuke prijs is voor 40-50 euro bestel je een nieuwe en je klikt ze er zo in. Mijn windows laptop van 8,5 loopt misschien 2/3x per jaar vast dus daar hoef je niet perse een apple voor te kopen. Verder zou ik eerder gaan voor een betere processor dan meer opslaggeheugen. Ik hen zelf een onedrive account met office + 1tb opslag waardoor ik altijd bij mijn bestanden kan en mocht mijn laptop toch ineens plots overlijden ben ik nooit wat kwijt. Je kan op je laptop ook direct vanuit onedrive gewoon je foto's bewerken

Doormiddel van kijken naar laadcycli, kan je ook een indicatie maken van hoe intensief de laptop is gebruikt. Tuurlijk moet je daarnaast nog kijken naar het uiterlijk en inhoudelijke aspecten.
Het gaat om het geheel, spreekt een lange accuduur, niet vastlopen, snelle laptop je aan dan kan je het beste voor een apple gaan. Deze heeft nou eenmaal betere prestaties dan windows laptops. Mijn windows laptop sloeg wel wat vaker vast dan 2-3 x bij het draaien van de zwaardere programma's hoor, haha. En wat ik al zei, dat is niet de hoofdreden om een apple te kopen :+ .

In ieder geval succes met het vinden van een geschikte laptop! Zijn genoeg op de markt die aan je wensen voldoen :j, nu nog even de juiste vinden!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:52

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:42

Er zit letterlijk exact hetzelfde in (op papier) dus qua capaciteiten geen verschil. Ik zou kijken naar prijs, bouwkwaliteit en ingangen zoals USB e.d.. Ik persoonlijk vond dat model van HP enorm gammel aanvoelen helaas. Wat erin zit ok maar bij het oppakken leek het of hij uit elkaar zou vallen :') Anderzijds scheelt hij 100 euro met die Acer voor exact dezelfde inhoud, tsja :\

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 00:13

Ik heb de hp gekocht uit mijn openingspost.. Bevalt erg goed. Mooi ding, voelt heel safe. Wel veel lichter en dunner dan m'n oude laptop :=

Heb overigens ook de sims 4 en die doet het heel prima op m'n laptop. Instellingen staan niet op super, maar dat hoef ook niet want daarvoor doe ik h 'tniet. Enkel wat tijd verdrijft. Spel loopt snel, toont mooi.. Dus ik ben dik tevreden voor 500 euro een laptop die prima een spel kan draaien en de rest!