iPhone Xs: wat vindt Bokt ervan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:31

xSCWx schreef:
Ik hoop/denk dat ze misschien bij de volgende generatie telefoons de face id en vingerafdruk gaan combineren door achterop de telefoon de vinger id te plaatsen. Best of both worlds :D

Volgens mij hebben ze al gezegd dat ze dat niet gaan doen. De achterkant wordt daarmee erg kwetsbaar omdat je voor Touch ID een speciaal soort glas nodig hebt en je zou geen hoesjes meer kunnen gebruiken als je ook voor Touch ID wil gaan. Daarnaast kost het behoorlijk wat om op de hele achterkant dat proces mogelijk te maken, waardoor de techniek heel duur zal worden en de telefoon dus ook.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:35

Emmaa_ schreef:
xSCWx schreef:
Ik hoop/denk dat ze misschien bij de volgende generatie telefoons de face id en vingerafdruk gaan combineren door achterop de telefoon de vinger id te plaatsen. Best of both worlds :D

Volgens mij hebben ze al gezegd dat ze dat niet gaan doen. De achterkant wordt daarmee erg kwetsbaar omdat je voor Touch ID een speciaal soort glas nodig hebt en je zou geen hoesjes meer kunnen gebruiken als je ook voor Touch ID wil gaan. Daarnaast kost het behoorlijk wat om op de hele achterkant dat proces mogelijk te maken, waardoor de techniek heel duur zal worden en de telefoon dus ook.

Maar merken zoals huawei hebben toch ook touch id op de achterkant? Vriendlief heeft huawei met vingerscan op achterkant en voor die telefoons zijn er gewoon hoesjes

Macyy

Re: iPhone Xs: wat vindt Bokt ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:27

Ik breek hier even in, ik heb een one plus 6 en daarbij zit de vingerscanner ook op de achterkant, onder de camera. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:39

Bij Mn vriend (Huawei mate 20 pro), zit die in het scherm!
Best apart eigenlijk :') .

Hier heb ik de xs nu een paar dagen en wat heerlijk, een goeie accu en wat een mooi scherm! Ik ben blij.
Heb wel een screenprotector en een hoesje gekocht, ken mezelf langer dan vandaag :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:10

Ik hoef de vingerafdrukscanner niet terug hoor! FaceId is veel sneller en veiliger. En hij leert, dus hij wordt met de tijd steeds beter. In het begin pakte die me wel eens niet met bril/zonnebril op, tegenwoordig vrijwel altijd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:20

Met bril moest ik opnieuw de face id instellen. De vingerafdruk zou ik er graag bij willen hebben omdat ik op werk vaak een mondkapje op heb en dan herkent hij je echt niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:29

Ik heb m met bril ingesteld, niet over nagedacht. Maar hij kent Mn hoofd ook zonder bril gelukkig!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:56

Ik heb hem ingesteld zonder bril, in de auto in het donker draag ik wel een bril, maar daar had hij maar 1 of 2 keer moeite mee. Hij opende niet. Toen pincode ingetikt en toen herkende die me wel.

Daar zit machinelearning achter he! Als iets niet direct werkt zou ik eerst gewoon een paar keer accepteren dat je de pincode moet intoetsen, na een paar keer begrijpt die dat.

Hij pakte me eerst ook niet met sjaal over mijn mond, dat doet die inmiddels ook.

Daarbij is denk pincode intikken soms sneller dan vingerafdruk scanner.

Maar als je mondkapjes op hebt? Draag je dan geen handschoenen?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 30-01-19 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:02

Hier sinds kort de iPhone XS max. Kwam hiervoor van een 7 plus.
Had verwacht mijn homeknop erg te missen, maar ik moet toegeven heel snel gewoon te zijn aan het omhoog schuiven. Gezichtsherkenning vind ik veel handiger dan de vingerafdruk. Alleen met m'n motorhelm op herkent hij me dus niet en moet ik m'n code gebruiken maar dat vind ik niet zo erg.
Grootste pluspunt vind ik de camera <3 , die is zo geweldig goed.
Alleen heb ik een beetje spijt dat ik de XS max genomen heb en niet de gewone :+ , hij is namelijk wel een beetje érg groot en daardoor niet zo handig met één hand te bedienen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:49

De xs max vond ik inderdaad ook écht te groot, ik vind de xs al niet makkelijk met 1 hand te bedienen (maar ik heb dan wel redelijk kleine handen).
En nee, ik draag zelden handschoenen op werk :) dus vingerafdruk zou handig zijn.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 23:44

Ik heb ‘m besteld hoor! Ben benieuwd! :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 19:20

Nou zeg, ik word hier stiekem best wel een beetje boos van. Vrijdagavond vóór 11 uur bij Tele2 besteld dus had de volgende dag in huis moeten zijn want Tele2 levert gewoon op zaterdag en zondag.

Staat er vandaag ineens een bezorger voor de deur met, “sorry ik mag de telefoon niet leveren want de naam op het contract en de naam op de rekening zijn niet hetzelfde.” Nou mijn vader had de telefoon op zijn naam besteld omdat ik nog geen 18 was, maar op mijn rekening gezet, en tijdens het bestelproces werd er niks aangegeven dat dat niet klopte of niet ging. We hebben alles dus gewoon betaald.

De bezorger zei dat als we even zouden bellen om de rekening te veranderen naar die van mijn vader, hij de telefoon morgen gewoon kwam bezorgen. Dus mijn vader heeft Tele2 gebeld, en nou.......

De rekening is veranderd, staat allemaal in het systeem. Nu moeten ze dit verwerken ofzo, en bellen ze ons over 2 dagen terug om een nieuwe afspraak te maken— pardon? Dan hebben we de telefoon op zijn vroegst vrijdag in huis >;)

Mijn vader vroeg of hij dan niet beter de bestelling kan cancelen en een nieuwe kan bestellen. Die zou dan wel morgen in huis moeten zijn, want vóór 11 uur besteld = morgen in huis. Nou, dan kon mijn vader zijn geld terug verwachten voor de huidige bestelling in minstens een maand

Meer kon hij niet voor ons doen. Het is dat ze er hoogstwaarschijnlijk toch niet om wakker liggen, anders had ik gezegd weet je wat hou de handel maar, ik bestel ergens anders. Maar ik ben zeker niet blij met hoe dit wordt afgehandeld! :n

Als dat allemaal overeen had moeten komen, hadden ze de bestelling en betaling bij voorbaat al niet moeten accepteren???

Kortom dus nog steeds geen telefoon, maar wel een hoop irritatie

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:19

Jammer dat het zo moeilijk gaat, maar vaak moet je aan de deur 1 cent pinnen om je rekening nummer bij de naam te verifiëren. (Als dit tegenwoordig nog zo is). Als ik iets snel wil hebben ga ik tegenwoordig maar gewoon zelf naar de winkel.
Kan je hem niet alsnog annuleren dat je zelf even naar de winkel gaat?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:34

xSCWx schreef:
Jammer dat het zo moeilijk gaat, maar vaak moet je aan de deur 1 cent pinnen om je rekening nummer bij de naam te verifiëren. (Als dit tegenwoordig nog zo is). Als ik iets snel wil hebben ga ik tegenwoordig maar gewoon zelf naar de winkel.

Nou, dat is dus het probleem. Als ik nu de bestelling annuleer, krijg ik pas over een dikke maand het geld terug, en ik heb momenteel het geld niet liggen om nóg een keer neer te leggen zeg maar. Anders had ik dat inderdaad gedaan

Ik vond het helemaal prima om tot vandaag te wachten, ik had het ook prima gevonden om een week te wachten, maar het feit dat het nu met zoveel gezeur zo lang duurt vind ik vervelend :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:36

xSCWx schreef:

Ik hoefde niets te pinnen toen mijn iPhone (abbodeoment ect staat op mijn vaders naam) werd geleverd, alleen handtekening, ook deze hoefde niet van mijn vader te zijn (besteld bij kon en afgeleverd door PostNL)

Je kan inderdaad beter naar de winkel gaan als je iets direct wilt zonder gezeur ect

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:48

De nieuwe HONOR view 20 heeft face ID en vingerafdruk trouwens. Was ook aan het twijfelen om een iPhone te bestellen maar heb deze gekocht. 549 en kreeg er een smartwatch bij dus een betere deal.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:25

Balen TS!

Ik ben super blij met de xs, ook met de camera <3
Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 18:11

Wauw, mooie foto! Knap paard ook <3

Ik heb het toch eindelijk geregeld gekregen _O-
Ik kreeg vandaag wederom een wat minder leuk mailtje dat het nóg twee dagen langer ging duren vanwege creditcheck en check van allerlei andere zaken. Daarom toch maar besloten even contact op te nemen via de Tele2 live chat, en gevraagd hoe het nou allemaal zat, wat ze nog allemaal moesten doen, waarom ze dit nog moesten doen, en hoe lang het nog ging duren. Heel netjes geholpen door de jongeman, en hij gaf netjes antwoord op al mijn vragen. Ik heb toch wel aangegeven dat ik het erg jammer vond dat het tot nu toe allemaal zo vervelend verliep.
En volgens mij hebben ze het begrepen, want zo'n 10-15 minuten na het chat gesprek had ik ineens een sms'je :)*
Ja hoor! Morgen komen ze toch eindelijk het toestel leveren! *\o/*
Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Precies op de dag dat mijn huidige abonnement bij Vodafone afloopt ook meteen, dus dat is weer een zorg van mijn schouders af :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:13

Super *\o/* !

Welke kleur neem je trouwens?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 18:43

Es_ther schreef:
Super *\o/* !

Welke kleur neem je trouwens?

Ik neem de goude! Normaal vind ik altijd een zwarte mooier, maar ik vond de goude van Xs toch best wel mooi :j
Welke kleur heb jij genomen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:45

Zwart!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 19:12

Es_ther schreef:
Zwart!

Leuk!
Ik heb er ook een hoesje bij besteld op hoesjemaken.nl met mijn hond erop <3
Ben benieuwd wanneer die geleverd gaat worden. Ik heb goede ervaring met de softcases van die site, die heeft mijn iPhone 5s’ leven heel vaak gered _O-

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 22:16

Ik heb ‘m hoor! Ik ben er heel tevreden over. Hij is voor mij de perfecte maat, ik was bang dat hij te groot zou zijn omdat ik best wel kleine handen heb maar niks is minder waar. Ik was eigenlijk meteen al gewend aan het gebrek aan home-knop e.d. Ik ben echt hartstikke blij met de Xs! Wat een fijn ding. Zeker een flinke upgrade vanaf mijn oude 5s :D *\o/*

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:25

Hee, ik kom even binnenvallen :o

Hoe zijn de ervaringen nu? Is dat probleem met dat slecht verstaanbaar zijn bij bellen aan je oor al opgelost?
Ik zit ook te twijfelen of ik m aan zal schaffen of niet :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:28

Ik vind m nog steeds fantastisch!
Lange accuduur, goede foto's, ik ben prima te verstaan aan de telefoon, goed formaat (heb net de + versie), mooi scherm. Kortom, een blije Xs gebruiker :D