Vloer in woonkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:07

Afbeelding

Dit is ons keramisch parket 30 x 1.20
kost rond de 40- per m2 ( excl leggen, verkijk je niet op die kosten!)
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 08-01-19 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:11

Op de gehele beneden verdieping hebben wij PVC (rechtstreeks verlijmd op de betonvloer) in een tegellook:
Afbeelding

Alleen in de badkamer en toilet wouden we tegels, daar hebben we gekozen voor keramisch parket.

Wij hebben alleen vloerverwarming in huis, geen radiatoren of andere verwarming. Daarom was de keuze niet enorm in vloeren ivm geleiding.

Maar PVC bevalt ons super, niet gehorig, makkelijk in onderhoud en heerlijk dat je geen kieren/naden en andere zaken hebt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:53

Ik lees mee, leuk om de verschillende vloeren te zien.

Het materiaal van onze vloer is nog niet genoemd, dus dat wil ik ook nog wel even noemen. Het is een kurken vloer met een coating. Warm, eenvoudig schoon te maken en slijtvast. De vloer zit er nu 22 jaar in. Er zitten nu een paar beschadigingen in door een onhandige actie met een te verplaatsen afwasmachine, dus we willen op termijn wel een nieuwe vloer, vandaar dat ik meelees.

Afbeelding

Anoniem

Re: Vloer in woonkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:02

Laminaat want dat lag er al in en heb ik zo overgenomen , met een groef <3

Zit nog een laminaatvloer onder , en heb nooit koude pootjes als ik do or huis loop op sokken

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:22

Afbeelding
Wij zijn gisteren met onze nieuwe vloer begonnen. Ligt er nu bijna in.

We hebben gekozen voor pvc, zilver eiken.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:35

Wij hebben in de woonkamer en boven laminaat. Beneden een warme donkere, die was lastig te vinden. Tegenwoordig zullen veel mensen een lichte vloer hebben denk ik. Boven een neutrale lichte. Beide een V groef op de lange kant.
Hal, bijkeuken en badkamer hebben we grote natuursteen tegels.

Laminaat vonden wij het mooiste en betaalbaarste.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:43

Er ligt hier een kersenhouten vloer in, donkerbruin. Zat al in de woning maar hij is mij eigenlijk te donker. Er uit halen is niet echt een optie. Hij is verlijmd met spaanplaat en die is weer verlijmd met t beton. Er uit halen is echt niet te doen. Zijn 2 dagen bezig geweest met alleen de vloer in de keuken eruit halen. Daar liggen inmiddels tegels.

Grappig hoeveel mensen een tegelvloer hebben. Dat wil ik dus echt niet. Ik vind dat vaak wat kil. Liefst weer een houten vloer of voor t praktische een pvc vloer. Visgraat vind ik ook erg mooi!

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:47

Hier ook kort geleden een pvc klikvloer laten leggen. Het laminaat vonden we te koud en was versleten (na slechts een paar jaar). Volgens de legger moesten we de pvc vloer niet te vaak dweilen, maar met dit regenachtige weer zou ik toch wel willen dweilen. Voor degene hier die ook pvc hebben, hoe vaak dweilen jullie en waarmee dweilen jullie? Alleen water of heb je er schoonmaakmiddel in?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:49

PVC alleen met schoon water dweilen was hier het advies.

Maar wij hebben verlijmd PVC, geen klik. Dat werd ons sterk afgeraden.

Als je gewoon vrij droog dweilt dan moet het toch gewoon goed gaan?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:50

Misschien de kunststof vloeren reiniger van HG erdoor?

Als we hier al dweilen, doen we dat met HG houten vloeren reiniger.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:51

Ik wil in ieder geval nooit meer laminaat. Ik vind het foeilelijk, het is spekglad en je ziet vuil echt heel snel. Maar goed, het lag er al en een vloer kost flink geld, wat ik niet over heb voor een huurhuis. In de toekomst wil ik graag een gietvloer.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:54

Ik lees ook graag mee! We hebben in onze huidige woning een cementgebonden gietvloer en die vind ik werkelijk prachtig, maar we gaan verhuizen naar een loft waar een gietvloer niet mogelijk is dus zijn ook op zoek naar alternatieven. Mensen nog ervaring met betonlook vloeren op grote hoogtes (dus zonder gieten)? Betoncirre is te prijzig gezien de grote oppervlakte, dus valt af. Vinyl vind ik door de glans vaak een wat neppere look hebben, maar weet niet of mensen daar goede ervaringen mee hebben (bv Piet Boon betonlook)?

We hebben overigens in dit huis van de vorigen eigenaren een grindvloer geerfd in de keuken, daar heb ik echt helemaal niets mee! KimD, ik zie dat jullie hem wel gesloten hebben, dat scheelt al een boel in de hygiëne, die van ons is echt niet schoon te houden!

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:58

Vloeren zijn zo persoonlijk!

Zelf heb ik niks met hout look-a-like (welk materiaal dan ook) of beton look-a-like.
Ik hou van materiaal zoals het is: hout, bamboe, kurk, beton. Eventueel geverfd.

Voor de woonkamer zou ik in de toekomst een betonvloer willen. Niet te egaal afgewerkt in kleur, scheuren mogen er ook in komen. Voor boven vind ik zelf een grenen, wit geverfde vloer mooi.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:00

MarliesV schreef:

Wij hebben klik pvc omdat ons juist het verlijmde werd afgeraden. Dan had de hele verdieping leeg gemoeten en er een gietlaag over, drogen en de pvc lijmen. Allemaal niet echt een optie op het moment. En ook op dit pvc blijft het water mooi liggen (ook op de groeven), tenzij het echt veel is, maar dat gaat bij geen enkele vloer goed denk ik. Ons is idd ook verteld, zo weinig mogelijk dweilen en als je dweilt alleen lauw water, zo droog mogelijk. Maarja, wat is weinig...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:06

Hoe vaak dweilen jullie dan?

Ik namelijk bijna nooit. Daar blijft de vloer toch wel het beste bij. Maar snap als er mensen zijn die dat vies vinden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:10

Ik dweil te weinig haha. Beneden zo'n 1x per 2 a 3 weken, boven elke 3 maand of zo :o :+ (behalve de badkamer/toilet, die doe ik dan weer elke week)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:26

miccamaaike schreef:
Er ligt hier een kersenhouten vloer in, donkerbruin. Zat al in de woning maar hij is mij eigenlijk te donker. Er uit halen is niet echt een optie. Hij is verlijmd met spaanplaat en die is weer verlijmd met t beton. Er uit halen is echt niet te doen. Zijn 2 dagen bezig geweest met alleen de vloer in de keuken eruit halen. Daar liggen inmiddels tegels.

Grappig hoeveel mensen een tegelvloer hebben. Dat wil ik dus echt niet. Ik vind dat vaak wat kil. Liefst weer een houten vloer of voor t praktische een pvc vloer. Visgraat vind ik ook erg mooi!

Mijn ouders hadden in hun vorige huis een kersenhouten vloer. Die was licht van kleur. Als hij gelakt is kan je hem schuren en lichter oliën of waxen. Eventueel met een whitewash. Het zal nooit een hele lichte vloer worden, maar dat echt donkerbruine wat je vaak bij kersenhout ziet is niet de enige optie. Als hij donker geolied is is het geloof ik lastiger om hem lichter te krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:27

san4nie schreef:
Hoe vaak dweilen jullie dan?

Ik namelijk bijna nooit. Daar blijft de vloer toch wel het beste bij. Maar snap als er mensen zijn die dat vies vinden.

elke dag :o , met 2 kinderen en honden moet dat wel
daarom heb ik nu dus tegels ipv hout of laminaat. Met de vloerverwarming is dat ook zo droog

Boven ligt laminaat en dweil ik om de 2 weken ongeveer

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:38

Bij ons sowieso tegels! Daar is zoveel aanbod in en zo gemakkelijk schoon te maken. Wij hebben nu een huurappartement met parket erin en dat wil ik nooit meer! Het is prachtig echt waar maar het krast zo makkelijk en raam open met regen erop en je hebt druppels die er niet meer af gaan. Eigenlijk moet het ook regelmatig ingevet/geolied worden maar ik zou niet weten waar ik mijn meubels dan moet laten. Tegels zijn dan toch iets gebruiksvriendelijker :Y)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:39

MarliesV schreef:

Hier idem!

We hebben verder wel een fles speciale reiniger van de "vloerenboer" gekregen en hebben daarmee 1x gedweild.
Liever niet dweilen of stofzuigen was het advies. Ik heb nu aandelen in swiffer :) :)

Saskia_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:53

Saskia_D schreef:
Wij hebben het al eerder genoemde keramisch parket (met vloerverwarming) op onze hele benedenverdieping én in de badkamer. Zelfs de douchevloer is hiermee betegeld. Ik zou niets anders meer willen! Het ziet er prachtig uit, is super praktisch en heerlijk warm.

Heb je hier misschien een foto van?

Einde quote

Ik zal een poging wagen (nog niet eerder een foto geupload naar bokt): de laatste 2 foto's zijn verkoopfoto's, de eerste een foto van onze situatie (inclusief 2 monsters).
We hebben overigens bijna 6 jaar geleden gekozen voor de Marazzi Treverk Home Rovere - tegels van 30 x 120 cm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie ook http://rawpict.pw/Marazzi-Treverk-Home-Rovere-30x120-cm-t.html

Succes met het moeilijke keuzeproces!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:54

Waarom wordt het aangeraden een pvc-vloer niet te stofzuigen?
Dat zou dus echtttttt niks voor mij zijn :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:01

Afbeelding
Hier ook keramisch parket icm vloerverwarming. Erg blij mee.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:04

tyleysmiley schreef:
Waarom wordt het aangeraden een pvc-vloer niet te stofzuigen?
Dat zou dus echtttttt niks voor mij zijn :+

Omdat er kans bestaat dat er krassen op je vloer komen. Wij stofzuigen 1x pwk en swifferen 5x per dag

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:13

Wij hebben vinyl, wel iets dikkere (en dus duurder) maar is ideaal met schoonmaken.