Fijn zo n nieuw afval systeem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Fijn zo n nieuw afval systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:35

Nav al je topics krijg ik onderhand het idee dat jij in de sloppenwijk van NL woont := Vraag me af waar dat is.

Het leven wordt nu eenmaal duurder, en iedereen is daarmee de sjaak. Ligt niet alleen aan de overheid hoor, die heeft ook niet meer geld om uit te geven dan dat er is. We wonen nu eenmaal met heeeeel veel mensen op een klein stukje, en de een kan werken voor zijn eigen inkomen en de ander helaas niet. Gelukkig leven we dan in een systeem dat je toch een inkomen krijgt, en dat systeem is niet gratis voor iedereen, anderen werken daar hard voor. Maar je krijgt het, en dat is in veel landen wel anders.

Het voordeel van het feit dat er hier veel mensen wonen is dat er iemand te vinden moet zijn die je kan helpen met een zak in een container gooien. Je kan daar natuurlijk ook gemeentelijke hulp voor vragen, maar ja, als we het dan over de kosten en heffingen hebben die de pan uitrijzen, dan begrijp ik wel hoe dat komt ja.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:38

Karuna ik denk dat Lieveli op je motormaatje doelt ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 09:40

Nee geen sloppenwijk. Alleen heel veel chronisch zieken die al jaren daardoor op minimum zitten. En veel bejaarde arbeiders zonder pensioen extra. Mensen die buiten hun schuld om financieel krap zitten. En als ze weten dat je kan helpen met papierwerk of regels weten ze je wel te vinden :j dus helaas zie ik voldoende sjit van anderen die ik met liefde help zodat ze misschien hier en daar net dat beetje extra kunnen vinden.

Dat weet ik ook wel :+ alleen trekt zij conclusies die niet kloppen. :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:44

lieveli schreef:
Maar je hebt toch een relatie met een man die veel bij je is? Kan hij dan niet een handje helpen?

Tja inderdaad zo doe je het wel overkomen, dat je iemand hebt die vaak om je heen is?? Echt jij schept zo'n raar beeld van jezelf met alle topics die je opent. En dan is het niet gek dat mensen conclusies trekken die volgens jou niet kloppen. Dan klopt de informatie die je geeft zelf niet :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 09:51

Jawel hoor. Maar wie zegt dat het bij mij is :) en moet je een relatie hebben om met iemand op te trekken nee toch? Hoe ik mijn tijd indeel en met wie is mijn zaak lijkt me. Hoef me daar ook niet voor te verantwoorden ook. Conclusies trekken uit aannames die je zelf maakt is heel gevaarlijk. Daardoor ontstaan verhalen die niet kloppen.

Als namelijk er hier iemand veel zou zijn. Zou ik toch gister ook geen probleem hebben met die vuilniszak toch :P dan wacht ik wel. Dan zou ik buurjongen toch niet om hulp vragen. Dat zou wel erg stom zijn. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:52

Maar is het een probleem om de zak om de 3 weken weg te doen? Is die dan wel te tillen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 09:55

Nee dan niet. Ik ga nu ook nadenken hoe in de toekomst dit te voorkomen als gemeente niet zijn belofte nakomt.

Maar ik was ervan uit gegaan dat ik mijn kliko gewoon kon aanbieden maandag nog met die zak erin :+ wat niet meer kan dankzij foutje van de gemeente ivm te vroeg afmelden van mijn kliko.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 09:59

karuna schreef:
Jawel hoor. Maar wie zegt dat het bij mij is :) en moet je een relatie hebben om met iemand op te trekken nee toch? Hoe ik mijn tijd indeel en met wie is mijn zaak lijkt me. Hoef me daar ook niet voor te verantwoorden ook. Conclusies trekken uit aannames die je zelf maakt is heel gevaarlijk. Daardoor ontstaan verhalen die niet kloppen.

Als namelijk er hier iemand veel zou zijn. Zou ik toch gister ook geen probleem hebben met die vuilniszak toch :P dan wacht ik wel. Dan zou ik buurjongen toch niet om hulp vragen. Dat zou wel erg stom zijn. -O-

Tja dan moet je, je eigen berichten wellicht wat anders verwoorden in het vervolg. Want ja die conclusies worden getrokken als jij het hebt over iemand waarmee je heel veel tijd door brengt. Ik zeg niet dat het een relatie is maar jij doet het wel overkomen als iemand waarmee je veel tijd door brengt ;)
En dat er dan verhalen ontstaan die niet kloppen doe je toch echt zelf.

Maar goed succes ermee, ik zou zeggen steek die energie die je in bokt steekt eens in een oplossing zoeken en met de gemeente in gesprek gaan, dat helpt je wss al een stuk meer dan hier lopen te klagen over elk wissewasje :)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:10

Waar woon je?

Hier in Grunn is een vriend van mij een initiatief begonnen om dit soort problemen op te lossen. Voor een kleine vergoeding haalt hij vuilnis op voor ouderen en andere mensen die niet met zware zakken kunnen slepen.
Is er niet zoiets bij jou in de buurt? Of heb je al gezocht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:15

Zoek een route met uitlaten waar vuilnisbakken staan. Dat scheelt al veel afval qua poepzakjes.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:20

Afgezien van de discussie wat Karuna allemaal wel en niet met haar lichaam kan; het is toch van de zotte dat een publieke dienst zoals een afvalbak niet toegankelijk is voor mindervaliden?
We moeten allemaal steeds langer thuis wonen en zelfstandig zijn, maar tegelijkertijd wordt het ons er niet makkelijk op gemaakt.
Ik woon in een wijkje met heel veel bejaardenflats en de ondergrondse containers zijn allen niet met een rolstoel bij te komen! Hoe moeten die oudjes dan zelfstandig blijven leven als zoiets simpels al niet eens kan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 10:25

Topsylover dat is hier dus ook zo. Bak is te hoog om zittend vuil te dumpen (130/135 cm hoogte of zo) . Los van het feit dat je met rollator of rolstoel er niet bijkomt. Juist omdat verwacht wordt dat je langer zelfstandig blijft zijn dit dingen die enorm veel impact hebben. Niets zo frustrerend als hulp moeten vragen voor een simpele handeling als je vuil wegbrengen. -O-

Lepeltje het systeem zo vuil wegbrengen start na maandag, zou mij niks verbazen als dat er wel komt. Maar eerst zullen mensen moeten gaan beginnen met wegbrengen.

Hoe gaat dat trouwens in zijn werk? Wij hebben pasjes op naam om de container te openen.

Ik neem al zoveel als mogelijk de prullenbak route :j alleen een kant op staat een bak relatief dichtbij. Alle andere wandelroutes niet :roll: is wel vaak om gevraagd heeft er ook een gestaan maar die is ook weer verwijdert om onbekende reden. :') dus soms kom ik met twee zakjes weer thuis. Zal denk ik dan weer doorlopen naar de eerste bak om ze te dumpen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:54

karuna schreef:
Nee geen sloppenwijk. Alleen heel veel chronisch zieken die al jaren daardoor op minimum zitten. En veel bejaarde arbeiders zonder pensioen extra. Mensen die buiten hun schuld om financieel krap zitten. En als ze weten dat je kan helpen met papierwerk of regels weten ze je wel te vinden :j dus helaas zie ik voldoende sjit van anderen die ik met liefde help zodat ze misschien hier en daar net dat beetje extra kunnen vinden.

Bejaarde arbeiders zonder pensioen? Serieus?

Het is ook wel verstandig om niet op internet te zetten dat je een vriend hebt die veel voor je doet en veel bij je is, want voor je het weet word je gekort op je uitkering.

Je noemt het een foutje van de gemeente dat je je vuilniszak niet in die dinges kan krijgen, maar de gemeente is je bediende niet he? Misschien voldoe je niet aan de criteria om voor een andere oplossing in aanmerking te komen?

Verder ben ik het erg eens met Percy en Yonker, ik vind het ook allemaal maar rare verhalen, je verkeert duidelijk aan de onderkant van de samenleving en het lijkt inderdaad alsof je alleen maar oog hebt voor het negatieve. Misschien realiseer jij je onvoldoende waar je alles aan te danken hebt, dat huis met die tuin, internet, de hondjes, ski-vakantie en motor rijden?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:56

Bestaat er bij jullie geen vrijwilligers organisatie die mensen hebben die met zulke dingen kunnen helpen?

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:03

ik vraag me alleen af: had je met de kliko aan de straat zetten dan geen probleem en welk afvalsysteem heb je nu wat het nu moeilijk maakt ten opzichte van de kliko?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:07

Pipodipo schreef:
karuna schreef:

Bejaarde arbeiders zonder pensioen? Serieus?

Het is ook wel verstandig om niet op internet te zetten dat je een vriend hebt die veel voor je doet en veel bij je is, want voor je het weet word je gekort op je uitkering.

Je noemt het een foutje van de gemeente dat je je vuilniszak niet in die dinges kan krijgen, maar de gemeente is je bediende niet he? Misschien voldoe je niet aan de criteria om voor een andere oplossing in aanmerking te komen?

Verder ben ik het erg eens met Percy en Yonker, ik vind het ook allemaal maar rare verhalen, je verkeert duidelijk aan de onderkant van de samenleving en het lijkt inderdaad alsof je alleen maar oog hebt voor het negatieve. Misschien realiseer jij je onvoldoende waar je alles aan te danken hebt, dat huis met die tuin, internet, de hondjes, ski-vakantie en motor rijden?

En festivals. Ik snap het gewoon niet altijd en dat hoeft ook niet maar ik verbaas me soms ontzettend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 11:11

Pipodipo :+ aannames aannames aannames. Kort gezegd wat je neerzet over mijn situatie klopt niet. :+ Ga er niet eens op in, onderkant samenleving nee hoor. Nog niet :P motorrijden i wish it was true :') wat moet er gekort worden? Mijn wao? tsja en voor mensen gaan neerzetten je wao moet afgepakt worden. Ik heb heel regelmatig contact met uwv over hoe en wat en die zijn op de hoogte over hoe ik me voel. Dus die aannames kunnen ook alvast achtervegen blijven. :P

idem lieveli. Je weet niet wat ik er voor moet laten en nu zou ik een dag festival niet eens volhouden. Nog geen uur denk ik. Twee keer per jaar veroorloof ik het me. Met veel rusten tussendoor rolstoel mee en heel veel last nadien. Festival is voor mij in rolstoel zitten van muziek luisteren en mensen kijken, en hee,mgoede oordoppen inhebben. Nou echt wild he _O-

Witchkraft nu klikos die aan mijn oprit neergezet kunnen worden ivm legen. Simpel :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:18

Jammer dat je er niet op in gaat, het lijkt alsof je altijd alleen maar in je eigen straatje praat en als mensen commentaar hebben dan geef je er geen commentaar op. In mijn ogen zit je vooral ontzettend negatief te zijn op alles en iedereen i.p.v. te roeien met de riemen die je hebt. Alles wat mensen aandragen heb je wel een woord op ja maaar. Of je hier iets mee doet, moet je helemaal zelf weten. Maar wellicht is het handig om na te denken over hoe je overkomt op internet.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:19

Wat kost dat eigenlijk zo'n festival als je er met een rolstoel heen gaat?

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:20

karuna schreef:
Witchkraft nu klikos die aan mijn oprit neergezet kunnen worden ivm legen. Simpel :)

Nou dat vraag ik me dus af, je geeft geen antwoord op mijn vraag: Hoe deed je dit dan met kliko's? Daar moet je toch ook zakken in gooien? En hoe zette je die dan aan de straat? Of stond die al op de plek waar hij geleegd werd? Maar als dat zo is: hoe deed je dan de zakken er in? En hoe ziet het systeem er nu uit dan wat maakt dat het ineens niet meer kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:23

karuna schreef:
Pipodipo :+ aannames aannames aannames. Kort gezegd wat je neerzet over mijn situatie klopt niet. :+ Ga er niet eens op in, onderkant samenleving nee hoor. Nog niet :P motorrijden i wish it was true :') wat moet er gekort worden? Mijn wao? tsja en voor mensen gaan neerzetten je wao moet afgepakt worden. Ik heb heel regelmatig contact met uwv over hoe en wat en die zijn op de hoogte over hoe ik me voel. Dus die aannames kunnen ook alvast achtervegen blijven. :P

idem lieveli. Je weet niet wat ik er voor moet laten en nu zou ik een dag festival niet eens volhouden. Nog geen uur denk ik. Twee keer per jaar veroorloof ik het me. Met veel rusten tussendoor rolstoel mee en heel veel last nadien. Festival is voor mij in rolstoel zitten van muziek luisteren en mensen kijken, en hee,mgoede oordoppen inhebben. Nou echt wild he _O-

De dingen die gezegd worden zijn toch echt gebasseerd op de dingen die jij zelf post hoor, nu moet je niet ineens gaan doen alsof je dat soort dingen niet zelf zegt of op zijn minst de schijn er van graag ophoudt.
Dat je bepaalde dingen door bepaalde aandoeningen, hoe en wat is me volledig om het even, niet kunt of mag of wil is voor iedereen wel ergens van toepassing. Maar ga dan niet het een veel mooier en het ander veel erger maken. Door dingen gewoon te zeggen hoe ze zijn voorkom je dat mensen je aanspreken op dit soort dingen.
In dating/relatietopics strooien met GV dit, GV dat, maar als iemand er naar vraagt bestaat die niet om een handje te helpen? Maar....daar ga je wel vandaag mee op vakantie toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-18 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:24

Pipodipo schreef:
Wat kost dat eigenlijk zo'n festival als je er met een rolstoel heen gaat?

Zoek zelf de prijskaartjes op denk. Jeeez moet ts een uitgavevernatwoording hier dumpen ofzo? Vragen stellen etc, en kritisch zijn mag, maar lijkt me niet bedoeling van dit topic om over prijzen van festivalkaarten te gaan praten.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:25

Ik snap mensen wel,grote reizen, skiën, festivals en niet werken. Soms heb ik het er ook moeilijk mee, dan zie ik echt doodzieke mensen werken of moeten werken en dan denk ik hmm. Maar je mag geen mensen vergelijken, ik hoop voor j3 dat er een oplossing komt en anders ind op Facebook een oproep dat iemand voor een klein zakcentje dit doet voor je.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 11:30

Witchcraft schreef:
karuna schreef:

Nou dat vraag ik me dus af, je geeft geen antwoord op mijn vraag: Hoe deed je dit dan met kliko's? Daar moet je toch ook zakken in gooien? En hoe zette je die dan aan de straat? Of stond die al op de plek waar hij geleegd werd? Maar als dat zo is: hoe deed je dan de zakken er in? En hoe ziet het systeem er nu uit dan wat maakt dat het ineens niet meer kan?

Geen zakken gebruiken. Beperkte restafval ging meteen de kliko in. Had geen prullenbak voor rest afval omdat het te weinig is. En klikos staan in voortuin en was kwestie van twee meter doorrollen naar de straatrand, waar soms mijn overbuurman mee hielp. Doet hij nog met de twee overgebleven klikos. De man kan alleen niet tillen ivm zijn rug. Die zit nu met zijn vuil met hetzelfde probleem.

Wat betreft verantwoording over mijn financien, wat festivals kosten. :roll: niet van belang en google is your best friend toch. :j

Ik heb geen te korten uitkering, wie zegt dat ik veel geholpen wordt door degene waar ik regelmatig ben. Hij heeft ook zijn werk hoor. Af en toe bij gek zware klussen ja krijg ik een handje hulp maar ik red me graag zelf. Zou wat zijn. Kun je even een eind rijden hierheen want mijn vuilniszak moet weg. 8)7
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-12-18 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:30

Sourire schreef:
Nou nog een week of wat en je probleem is opgelost. Vanaf 1 januari geldt namelijk het abbonementstarief WMO en betaalt iedereen 17,50 per maand. Die hulp kan dan het vuilnis vast ook wegbrengen.

Ik snap het probleem niet zo. Je hebt een scootmobiel toch? (In ieder geval een bus daarvoor meen ik ergens gelezen te hebben). 2 of 3 kleinere zakjes erop en dat kan er vast in één keer in. Ik kan mij toch heel moeilijk voorstellen dat een HELE wijk geen gebruik kan maken van een container. Je opent overigens ook wel zeer regelmatig een topic waarin je schrijft over problemen met overheid etc. Ik vrees dat je alleen de negatieve kanten nog ziet.

Je haalt de woorden uit mijn mond. Aan de ene kant het beeld van iemand die flink fysieke tegenslag heeft in het leven maar er wat van probeert te maken, top. Maar aan de andere kant het beeld van iemand die veel onvrede heeft richting van alles en iedereen en de ''ik ben zielig'' kaart trekt.

Niet uniek overigens, bij mij in het dorp woont een man met nagenoeg een zelfde verhaal. Eeuwig in strijd met de gemeente over alles. Ook over de afvalverwerking trouwens, klagen klagen en niet creatief in oplossingen denken.